Ik ben bezig met een simpel programmaatje te schrijven dat een bepaalde file upload naar een FTP server. Het is altijd hetzelfde bestand dat geupload moet worden, en altijd naar dezelfde FTP server in dezelfde directory. Kortom, de file op de FTP server moet gewoon geupdated worden.
Ik ben al een tijdje aan het rommelen geweest met de Internet Transfer Control van Microsoft, maar ik krijg het niet voor elkaar. Hoe moet ik dit aanpakken?
Wat gegevens:
Server: ftp://test.host.nl
Port: 21
User: maniakje
Pass: geheim
FTP homedir: ftp://test.host.nl/www/
Te uploaden bestand: c:\file.txt
Uploaden naar: ftp://test.host.nl/www/file.txt
Uiteraard zijn dit niet de echte gegevens, maar de situatie is dezelfde. De site wordt gehost door GamePoint, mocht die info helpen
Wat ik tot nu toe gebakken heb is dit:
Dit werkt dus niet,
maar hoe moet het dan wél?
Thx in advance
Ik ben al een tijdje aan het rommelen geweest met de Internet Transfer Control van Microsoft, maar ik krijg het niet voor elkaar. Hoe moet ik dit aanpakken?
Wat gegevens:
Server: ftp://test.host.nl
Port: 21
User: maniakje
Pass: geheim
FTP homedir: ftp://test.host.nl/www/
Te uploaden bestand: c:\file.txt
Uploaden naar: ftp://test.host.nl/www/file.txt
Uiteraard zijn dit niet de echte gegevens, maar de situatie is dezelfde. De site wordt gehost door GamePoint, mocht die info helpen
Wat ik tot nu toe gebakken heb is dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| With Inet1
.RemoteHost = "ftp://test.host.nl"
.RemotePort = 21
.UserName = "maniakje"
.Password = "geheim"
.Execute , "PUT C:\FILE.TXT /www/file.txt"
Do Until Inet1.StillExecuting = False
DoEvents
Loop
.Execute , "QUIT"
End With |
Dit werkt dus niet,
Thx in advance
edit:
Vergeten te vermelden: Ik gebruik Visual Basic 5 Professional, maar ben geen gevorderde programmeur. Maar dat laatste blijkt denk ik al uit mijn vraag
Vergeten te vermelden: Ik gebruik Visual Basic 5 Professional, maar ben geen gevorderde programmeur. Maar dat laatste blijkt denk ik al uit mijn vraag
The sentence below is true.
The sentence above is false.