Asus TUSL2-C werkt niet met Intel celeron 1Ghz

Pagina: 1
Acties:

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:31
Ik heb vandaag mijn Celeron 1 Ghz binnen gekregen en ik krijg hem niet aan de praat in combinatie met mijn moederbord een
Asus TUSL2-C. Dit moederbord ondersteunt Pentium tualatin en P3 tot 1.2 Ghz maar geen Celeron? Ik heb effe op de site van asus gekeken en daar staat onder specificaties dat het tot 850 Mhz kan met een celeron. Verder lukt het me niet om te zien of daar een nieuwe bios voor is die dit probleem eventueel zou kunnen oplossen. Is het mogelijk om de celeron op de ene of andere manier als 850Mhz te laten draaien voor voorlopig. Ik zit nu met een leen pc en zat al 3 weken op dat procje te wachten (Er is heel wat mis gegaan tijdens de bestelling) en nu werkt het niet. :-(
Moederbord omruilen is geen optie meer helaas processor ook niet.
Help help help please ik ben helemaal radeloos. :'(

=/\= System Status =/\=

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33

Wok

Dakloos...

Kun je in de BIOS komen? Zo ja, probeer dan de FSB-snelheid op 100 MHz te zetten (Of anders 66).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Anubis801
Nee hij start helemaal niet op. Total dead

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Weet je zeker dat die Celeron niet dood is?

• Anubis801
Volgens de winkelier waar ik het gekocht heb PeeCee V.C.S is de processor getest voordat hij verzonden werd heb vandaag nog met ze gesproken en gemaild. Verder heb ik dit gevonden:
Q : Does TUSL2-C support PPGA Celeron processor?

A : No, TUSL2-C cannot support PPGA Celeron due to hardware limitation.

Q : Does TUSL2-C support the latest Celeron 900MHz CPU?

A : Yes, please update BIOS to 1007 or later.

Weet iemand wat het verschil is tussen een Celeron 900 en een celeron PPGA?

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

IK heb even voor je op de Asus-site gekeken, en er is een (beta)bios 1011.002 voor de TUSL2-C dat Tualatin-Celerons tot 1,2 GHz ondersteunt. Ik zou die maar eens downen en flashen. Zie http://usa.asus.com/inside/Techref/celerontualatin.htm

Herstel: Niet flashen, de 1Ghz Celeron is dacht ik geen Tualatin maar een "gewone" Celly 2, een FCPGA dus. De PPGA Celerons waren gebaseerd op de Mendocino-core en liepen tot 533Mhz. 566Mhz en hoger zijn op de Coppermine-core gebaseerd, en de 1,2 Mhz is de Tualatin-core.

Jouw Celeron is dus een FCPGA met een Coppermine-core (net als de 900 en mijn 600). Die moet zonder meer lopen op de TUSL2-C volgens deze link: http://usa.asus.com/inside/Techref/celeron850-1100.htm

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb de TUSL2-C met Celeron 1.2 GHz van Informatique gehad een paar maanden terug en die werkte direct zonder problemen. Niks bios flashen oid. Wellicht dat er in je mobo een hele oude test bios is blijven steken ofzo ?

https://discord.com/invite/tweakers

• Anubis801
Tsja eigenlijk is dit moederbord door de fabriek vervangen heb het sinds vorige week. En zonder processor heb ik niets kunnen doen tot vandaag ik die nieuwe celeron binnen kreeg. En als nou dat ding niet wil opstarten is moeilijk om uitsluitsel te geven. Is het moederbord die een nieuwe bios nodig heeft (Werkt trouwens perfect met p3 800) of is het die celeron die gewoon gaar is al zeggen ze bij PeeCee V.C.S dat ze het getest hebben.

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Mijn gok is dat één van de twee kaduuk is. Welke, daar kom je alleen maar achter door een andere proc/ander mobo te proberen. Ik geloof niet in een bios-probleem, dan zou er in elk geval een foutmelding komen. Ik heb op mijn Asus-mobo een Coppermine-Celeron die officieel niet draait op dit mobo, maar in de praktijk werkt het gewoon. Ik zou niet al teveel geloof hechten aan die mededeling dat ze alles testen voor het verzonden wordt. Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij losse onderdelen (wel bij complete systemen). Het lijkt me eerder een aansporing om het probleem toch vooral bij jezelf te blijven zoeken!

Ik zie nu dat het mobo prima werkt met een P3-800. Dan lijkt het mij duidelijk. De Celeron is of kapot en dus niet getest, of fout gemonteerd of wat dan ook. Gewoon terugsturen!

Verwijderd

Nog een laatste(?) ingeving: Staat het mobo in jumperfree mode? Je zou hem eens met de jumpers op een fsb van 100Mhz kunnen zetten , en dan eens kijken. Misschien wil hij niet booten omdat de fsb op 133 staat?

• Wok

Wok

Dakloos...

Op zaterdag 12 januari 2002 01:25 schreef Anubis801 het volgende:
Volgens de winkelier waar ik het gekocht heb PeeCee V.C.S is de processor getest voordat hij verzonden werd heb vandaag nog met ze gesproken en gemaild. Verder heb ik dit gevonden:
Q : Does TUSL2-C support PPGA Celeron processor?

A : No, TUSL2-C cannot support PPGA Celeron due to hardware limitation.

Q : Does TUSL2-C support the latest Celeron 900MHz CPU?

A : Yes, please update BIOS to 1007 or later.

Weet iemand wat het verschil is tussen een Celeron 900 en een celeron PPGA?
PPGA is de Celeron tot 533 MHz, Daarna (vanaf 533A Mhz werd de Celeron in FC-PGA behuizing geleverd (FC staat voor Flip Chip)

• Anubis801
Andere mobo ?
Heb ik vandaag nog gedaan bij mijn zwager. Hij heeft hetzelfde moederbord als de mijne en een p3 800. Zodra ik de celeron in zijn mobo zet ligt alles plat en hij heeft WEL de laatste bios. Niets doet het dus. En als ik zijn p3 op mijn mobo zet werkt alles als een zonnetje zonder problemen!!! En ja hoor dat fsb gedoe heb ik ook effe gedaan vanmiddag zowel op 66Mhz als op 100 Mhz. Same effect.
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Alles wijst er op dat de celeron zowat gaar is.
-Mobo werkt met p3 800 maar niet met celeron 1 Ghz
-Mobo ondersteunt celeron tot 1100 Mhz met coppermine volges asus.
-Mobo van mijn zwager gaat flippen (Hetzelfde als mijne) zodra ik de celeron erop zet.
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Trek zelf de conclusie.

=/\= System Status =/\=

• Wok

Wok

Dakloos...

Jammer, maar helaas! Dan denk ik dat je Celeron naar de eeuwige processorvelden is. Nieuwe halen lijkt mij het devies!

Pagina: 1