Luxman DZ-03 cdspeler met buizen, is dat iets?

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 16:51
Dag medetweakers,
Bij een zaak bij mij in de buurt staat een tweedehands Luxman cdspeler, met twee van die mooie buisjes, zichtbaar achter een glaasje in het frontpaneel. Geeft dat nou zo'n fantastisch geluid, zo'n buizentrapje, of is dat meer iets voor "wannabees"?
Het apparaat ziet er verder perfect uit, is volgens die zaak nagekeken en van een nieuwe laser voorzien.
Het ding staat te koop voor 350,- of voor een bod van mij.... Ja nogal duur, of gewoon gelijk doen? Het is zo'n zaak met veel B&O spul.....

Atari portfolio Dos 2.11

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
euro's?

sorry voor deze nutteloze post :7

• Xanax959
Hee, eurotekentje doet het niet? Geen nutteloze post dus :)
Bedankt 8-) 350 euro dus.

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

is wel erg oud....

• Xanax959
Dus??? Niet doen? Is ook wel erg duur... Maar ja, :9~ :9

Atari portfolio Dos 2.11

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Luister eens, als het bij studio 107 is, die is nog duur ook...zag hem laatst al goedkoper, ik had het persoonlijk niet gedaan, te oud imo.

• Xanax959
Nee, is bij Vink hifi in Groningen.
Ik heb het ding ook nog niet gekocht, ik dacht, laat ik eerst eens hier kijken...

Atari portfolio Dos 2.11

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 12 januari 2002 21:49 schreef Xanax het volgende:
Nee, is bij Vink hifi in Groningen.
Ik heb het ding ook nog niet gekocht, ik dacht, laat ik eerst eens hier kijken...
Oke, je weet nu dat het te duur is, maar is er ook nog een slimmerik die de topic starter gaat vertellen waar die buizentrap goed voor is? Ik niet, want ik weet het niet :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
me too niet :o

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Buizen geven meestal een bepaald karakter aan de muziek. Is moeilijk uit te leggen in technische termen. Vaak komt het erop neer dat het warmer klinkt. Je moet hier overigens voorzichtig mee zijn. Buizen gaan vroeg of laat kapot en dan heb je dus nieuwe nodig. Over het algemeen niet erg goedkoop. Gaat er een buis kapot moet je ze beide vervangen.

Het is als met een gitaar. Denk aan bluesmuziek. Een gitaar door een buizentrap heen geragt, klinkt meestal een stuk warmer, in dit geval mooier dan een gitaar die door een standaard versterkertje gaat. Of je het met cd's wil durf ik te betwijfelen.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 16:53 schreef dopy het volgende:
Buizen geven meestal een bepaald karakter aan de muziek. Is moeilijk uit te leggen in technische termen. Vaak komt het erop neer dat het warmer klinkt. Je moet hier overigens voorzichtig mee zijn. Buizen gaan vroeg of laat kapot en dan heb je dus nieuwe nodig. Over het algemeen niet erg goedkoop. Gaat er een buis kapot moet je ze beide vervangen.

Het is als met een gitaar. Denk aan bluesmuziek. Een gitaar door een buizentrap heen geragt, klinkt meestal een stuk warmer, in dit geval mooier dan een gitaar die door een standaard versterkertje gaat. Of je het met cd's wil durf ik te betwijfelen.
dit zijn voorversterkerbuisjes...die kosten een paar piek....

• Xanax959
Ja, die buizen zijn niet zo'n probleem, voorversterker buisjes inderdaad.
Rationeel gezien kan ik nog prima doen met mijn akai cdspelertje van de magazijn uitverkoop, maar ja, die Luxman ziet er erg mooi uit, en het is natuurlijk geen aankoop voor een paar jaar, maar voor langere tijd....

Atari portfolio Dos 2.11

• Xanax959
Okee, ik heb het ding toch maar gekocht, en nog een gratis verguld interlinkje erbij gekregen. (en 50 euro korting :) )
Het geluid vind ik perfect, zeker met klassieke muziek, Matthaeus Passion van Bach b.v. is het net of je erbij bent.
De buizen doen volgens de gebruiksaanwijzing het volgende:
Het is een "unieke en exclusieve Luxman BRID Twin Triode Buizen schakeling". (ja ja) "Dit BRID concept voorkomt veel van de gebruikelijke niet lineariteit van de conventionele transistor versterkers." :?
Okee, weten we nog niks, het klinkt in iedergeval heel mooi,
ook met moderne muziek. (vind ik)
Verder is het een zwaar uitgevoerd apparaat.

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1