Toon posts:

Jetway mobo Flashen ; Vage "howto"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde een Jetway 663AS Pro gaan flashen. Heb de nieuwste .bin file gedownload, en de Awdflash.exe die op hun site stond. Nu zit er helaas zo'n ontzettend vage "howto" bij dat ik er niet helemaal uitkom. Aangezien een foute flash een verrot mobbo betekend wil ik er toch 100% zeker over zijn :)
You Can Download Awdflash.exe and BIOS (*.BIN) File to Diskette From Website
Boot From Diskette , Run Awdflash.exe file Update Your Mother Board BIOS Device=Awdflash [driver:] [path] [filename (*.bin)] /SN /PY /CC /R Example : Awdflash a:\tx98-a22.bin /SN /PY /CC /R PS : /SN (No Save) , /PY (Program BIOS) , /CC (Clear CMOS) , /R (Restart)
Finish Auto Program BIOS , Going to "BIOS SETUP" , Select "LOAD SETUP DEFAULTS" , SAVE AND EXIT SETUP
Misschien snappen jullie nu waarom ik het vaag vind :D

Ik heb dus de 663asA151.BIN file.

Kan iemand mij zeggen wat voor commandline het nu precies word?

[give it a try-mode]
Awdflash a:\663asA151.bin /SN /PY /CC /R

bedoelen ze met ps dan: "dit betekend het"
[/give it a try-mode]

alvast bedankt, ik wil het toch ff zeker weten :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon.. alles op eenzelfde flop dumpen.. Absoluut geen autoexec.bat en config.sys laden of deze moeten leeg zijn.. Dus bootflop bestaat uit:

io.sys
msdos.sys
command.com
biosfile.bin
awdflash.exe

Je boot ff.. Je komt dan in A:\ terecht.. Je voert in:
code:
1
AWDFLASH BIOSFILE.BIN /PY /SN /CC /CD /CP

That's it.. dat doe ik al jaren (soms zonder /CC /CD /CP, ligt eraan of BIOS dezelfde is of niet en t gaat prima :7

Verwijderd

Topicstarter
DrDOS 7.X Disk For Bios Flashing Basic-No Drivers
(http://www.polarhome.com/service/bootdisk/DOS/Dr-DOS/drdflash.exe)

en dan:

awdflash 663asA151.bin /PY /SN /CC /CD /CP

of

awdflash a:\663asA151.bin /PY /SN /CC /CD /CP

Verwijderd

ik heb laatst ook een Jetway geflasht.
Als je het awd progje opstart zonder de parameters krijg je een grafisch schermpje waarin je zelf nog eventueel in kunt vullen onder welke naam je het oude bios op wilt slaan. SN betekent dus dat dit overgeslagen wordt.
In het tweede invulvakje komt dan de naam van je nieuwe bios te staan.
Mocht het schrijven niet goed gaan wat bij mij gebeurde moet je het gewoon weer opnieuw proberen. Ik had wel een backup gemaakt van de oude eerst.
Zelfs het oudere mobo had een bootlock, maw als de flash mislukt of je bent het bios kwijt dan start je toch van flop op (gelukkig). Kijk effe na of dat bij jouw type mobo ook is.
Vermijd elke storing in de buurt, want spanningsonderbrekeningen tijdens het flashen is vaask ongewenst.
Mijn bios liet zich moeizaam flashen dus ik heb hem in een autoexec.bat gezet zodat de PC automatisch herstarte net zoalngg tot ie gelukt was: helaas heel lang dus... maar uiteindelijk toch zeer stabiel. Nooit begrepen waarom het eerst handmatig niet lukte en later automatisch pas na langere tijd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 12 januari 2002 00:13 schreef Limited het volgende:
en dan:

awdflash 663asA151.bin /PY /SN /CC /CD /CP

of

awdflash a:\663asA151.bin /PY /SN /CC /CD /CP
Dat maakt geen ruk uit als je aanneemt dat de beide bestanden op eenzelfde flop/directory zitten. Maar stel, je zit in C:\ en de te flashen BIOS bestand zit op A:\ en de flashproggie op C:\. Dan zou de onderste commando de enige juiste zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok, allebij bedankt, dit gaat wel lukken :)

ga het gewoon vanaf floppy proberen..!

bedankt allemaal!
Pagina: 1