Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Verwijderd
Dat komt omdat je waarschijnlijk een nieuwe DNS en Gateway toegedeeld krijgt via die PPTP verbinding, al het netwerk verkeer gaat dan vervolgens via die DNS en Gateway. Erg onhandig, als je die dingen ook nodig hebt voor het internet.
Heel wellicht dat je een vast IP zou kunnen instellen voor je VPN verbinding, zonder gateway en dns, maar misschien heb je die juist wel nodig, of krijg je een IP conflict omdat dat IP adres al wordt gebruikt.
Raadpleeg de systeembeheerder van je werk, die weet hoe die vpn verbinding wordt opgezet en of je dat soort zaken kunt regelen.
Heel wellicht dat je een vast IP zou kunnen instellen voor je VPN verbinding, zonder gateway en dns, maar misschien heb je die juist wel nodig, of krijg je een IP conflict omdat dat IP adres al wordt gebruikt.
Raadpleeg de systeembeheerder van je werk, die weet hoe die vpn verbinding wordt opgezet en of je dat soort zaken kunt regelen.
Ik ben de systeembeheerder
Verwijderd
ja !
dit probleem had ik ook.
T beste is op de ras server opgeven dat deze static IP moet geven, meer niet. Geen DNS of WINS.
t werkte wel bij mij dus...
dit probleem had ik ook.
T beste is op de ras server opgeven dat deze static IP moet geven, meer niet. Geen DNS of WINS.
t werkte wel bij mij dus...
Ok thx.. ga ik meteen ff instellen via Terminal Server :-)