Toon posts:

[CM] Bacardi breezer cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 642 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

ik heb een idee dit is mijn kast nu zo ongeveer ( er zijn nog wat dingen gebeurt )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.knapen/casemod/11.jpg

meer pic van casemod

Nu kwam ik op het gekke idee om die 80 mm fan ( voor in mijn kast ),
In een stalenbuis te stoppen,
En die een stuk naar achteren te plaatsen zodat er voor de fan plaats in voor een flesje bacardi breezer ( of iets anders zoals bier ).

Voorbeeld :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.knapen/casemod/bc.jpg

En dan tegen de stalen buis een koeling ( peltier of iets anders ????? ) te monteren zodat ik snel een flesje bacardi kan koelen ( of bier dus ) :D en mijn pc tevens ook :P

Ik heb eens gezocht naar zo iets maar niemand was op dit idee gekomen ( ik hoop dat dit ook niemand gaat nadoen dan ben ik hopelijk de eerste ).

Als iemand goede ideen heeft dan please let me know !

Vragen :

Hoe krijg ik die stalen buis extreem koud :P
Wat ik het beste ontwerp ?
En waar moet ik op letten ?
De fan blazen of zuigen ?
Koeling onderkant of boven kant ?

Oke please think with me ?? *D

Verwijderd

zet je breezers in de koelkast :?

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Mooie kruisjes, het kan ook aan mij liggen maarre is je server er niet uit ofzo?

Edit: nu doen ze het wel *D

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 19:03
superkewl idee
maar maak 'm dan wel biercompatible :P

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37
Volgens mij is het vrijdag avond en heeft iedereen weer flink wat breezers op die te lauw waren en krijgen we nu zo'n iedeën. Zou kunnen werken enk ik ik zoe zeggen probeer het :)

Orgineel is het in ieder geval :).

O ja ik prefereer eigenlijk ook wel pils *D

Verwijderd

Haha, leuk idee.

Dan moet je wel iets sterkers gebruiken ipv een breezerflesje. Een lege fles Stroh bijv. Komt het een stuk stoerder over.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:03 schreef Crazy A het volgende:
superkewl idee
maar maak 'm dan wel biercompatible :P
doe ik :D
Op vrijdag 11 januari 2002 23:02 schreef cooolkast het volgende:
Mooie kruisjes, het kan ook aan mij liggen maarre is je server er niet uit ofzo?

Edit: nu doen ze het wel *D
oke dan :) ik dacht al ?

Maar iemand iets over mijn vragen te vertellen ? :?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Breezers zijn veelste zoet ,ik heb echt veel liever een lekker glas koel grolsch bier :9 :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:10 schreef Bartjuh het volgende:
Breezers zijn veelste zoet ,ik heb echt veel liever een lekker glas koel grolsch bier :9 :P
bier kan dus ook :D

Dat doet er niet toe ik had hier net een lauwe bacardi vandaar dit idee :)

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

had een 1,5 jaar geleden zoiets al bedacht maar noooit uitgewerkt omdat aan een buis met de juiste diameter van aluminium te komen erg moeilijk is. Maar mail me maar want ik had nog wat extra dingetjes toen der tijd bedacht.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:12 schreef MGP het volgende:
had een 1,5 jaar geleden zoiets al bedacht maar noooit uitgewerkt omdat aan een buis met de juiste diameter van aluminium te komen erg moeilijk is. Maar mail me maar want ik had nog wat extra dingetjes toen der tijd bedacht.
oke doe ik ( msn ? )

Verwijderd

om die buis x-treem koud te krijgen kan je vloeibare stikstof gebruiken, maar of je dan nog je breezer kan opdrinken.....

Verwijderd

Als je hem nu diagonaal plaatst kun je tenminste ook nog een geopend flesje erin plaatsen.

Was maar een suggestie! |:(

Fan moet trouwens Zuigen (Dus de kast in)

Eventueel ook nog ruimte in je Cdromspeler maken voor een flessenopener!

• MGP

MGP

octerror@hotmail.com

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37
misschien in massaproductie nemen

en dan met een combo van waterkoeling en een vette peltier kun je ook nog de man uithangen op lans :) kun je iedereen snel op een lekker koud pilsje trakteren :9

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:07

compubink

...====...

Nice!!!! :9~

Is een peltier element niets?

Moet je er alleen voor zorgen dat het niet bevriest :)

Btw: heb je geen vriendin die de breezers uit de koelkast kan halen en ze brengt?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:14 schreef RolfLobker het volgende:
Als je hem nu diagonaal plaatst kun je tenminste ook nog een geopend flesje erin plaatsen.

Was maar een suggestie! |:(

Fan moet trouwens Zuigen (Dus de kast in)

Eventueel ook nog ruimte in je Cdromspeler maken voor een flessenopener!
Dat zuigen van die fan dacht ik ook als want buiten de pc is het meestal kouder als erin !

En die flessen opener zit er al in :D aan de zijkant van mijn kast !

• MGP

MGP

He toxic049 moet je wel eff msn'en --> octerror@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:22 schreef compubink het volgende:
Nice!!!! :9~

Is een peltier element niets?

Moet je er alleen voor zorgen dat het niet bevriest :)

Btw: heb je geen vriendin die de breezers uit de koelkast kan halen en ze brengt?
jep die heb ik maar ja dit vond ik makkelijker !

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:07

compubink

...====...

Heb je zeker tijd om andere dingen met je vriendin te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:25 schreef MGP het volgende:
He toxic049 moet je wel eff msn'en --> octerror@hotmail.com
ik heb je toegevoegd maar je bent volgens mij niet online ????

• MGP

MGP

raar ben toch wel online

Verwijderd

Ja en dan zal je zien dat het super werkt en dat je metale buis gaat condenseren! |:(

Je moet dus wel zorgen dat je geen condens water krijgt anders weet je wel wat er gebeurd... maar dan heb je ook wel een hele flitsende koeling...

Verwijderd

nou ik zou waterkoeling nemen moest ik jou zijn
de buis in een vierkant steken en daar het water laten doorstromen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:29 schreef Scalle-- het volgende:
nou ik zou waterkoeling nemen moest ik jou zijn
de buis in een vierkant steken en daar het water laten doorstromen
waterkoeling te link volgens mij en niet koud genoeg !
denk ik !

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:28 schreef Laurentz het volgende:
Ja en dan zal je zien dat het super werkt en dat je metale buis gaat condenseren! |:(

Je moet dus wel zorgen dat je geen condens water krijgt anders weet je wel wat er gebeurd... maar dan heb je ook wel een hele flitsende koeling...
wow thnx nog niet aan gedacht hier heb ik iets aan :D
nog meer ideen ?

Verwijderd

Als je zorgt dat die stalen buis uitneembaar is (dat je hem eruit kan halen dus), dan kan je hem in de vriezer doen wanneer je je computer niet gebruikt, en erin doen wanneer je aan het gamen bent ofzo. Als je je computer 24u per dag gebruikt moet je gewoon zorgen dat je meer buizen hebt. 2 ofzo.
Je kunt trouwens misschien het beste een dikwandige stalen buis pakken. Die geleid de warmte minder goed dan dat aluminium en dan blijft de koudde dus langer in die buis. Als je aluminium pakt, ben ik bang dat ie binnen 15 sec. weer opgewarmd is.
Wel leuk idee trouwens! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:32 schreef Rvk33 het volgende:
Als je zorgt dat die stalen buis uitneembaar is (dat je hem eruit kan halen dus), dan kan je hem in de vriezer doen wanneer je je computer niet gebruikt, en erin doen wanneer je aan het gamen bent ofzo. Als je je computer 24u per dag gebruikt moet je gewoon zorgen dat je meer buizen hebt. 2 ofzo.
Je kunt trouwens misschien het beste een dikwandige stalen buis pakken. Die geleid de warmte minder goed dan dat aluminium en dan blijft de koudde dus langer in die buis. Als je aluminium pakt, ben ik bang dat ie binnen 15 sec. weer opgewarmd is.
Wel leuk idee trouwens! >:)
nee ik wil heb vast bouwen met een schakelaar en temp meter gebruiken die al in mijn pc zit voor de tijds regeling enz :D

thnx

Verwijderd

De fan moet zuigen,evals je vriend(in)

En eenleidingkje aftappen van de koelkast misschien?

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 23:31 schreef Toxic049 het volgende:

[..]

waterkoeling te link volgens mij en niet koud genoeg !
denk ik !
zolang je maakt dat alles goed waterdicht is zijn er helemaal geen problemen en waterkoeling is efficiënter dan luchtkoeling hoor daarom hoor je ook niet zo vaak over luchtgekoelde racewagens *D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:36 schreef flippie.ff het volgende:
De fan moet zuigen,evals je vriend(in)

En eenleidingkje aftappen van de koelkast misschien?
p.s. mijn vriendin doet waar zij zin in heeft en daar heb jij niet echt iets mee te maken ! :D

en die koelkast dat vinden mijn ouders denk ik niet zo leuk :D

Nog iemand nagedacht over mijn vragen ??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:37 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

zolang je maakt dat alles goed waterdicht is zijn er helemaal geen problemen en waterkoeling is efficiënter dan luchtkoeling hoor daarom hoor je ook niet zo vaak over luchtgekoelde racewagens *D
Ik wou dus een peltier element gebruiken + lucht koeling !

• MGP

MGP

Op vrijdag 11 januari 2002 23:56 schreef Toxic049 het volgende:

[..]

Ik wou dus een peltier element gebruiken + lucht koeling !
nou dat zal wel lukken wat je zal geen 80 watt peltier element voor gebruiken, maar je moet er rekening mee houden dat je kast van binnen dan ook weer wat warmer wordt. Denk dat een 30 / 50 watt element genoeg is.

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 23:37 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Porsche .... Porsche .... Porsche ... Heb ik al Porsche vermeld ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 00:03 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

hihihihihi gaaf :D

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 00:03 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Porsche waterkoelt tegenwoordig toch ook.

Verwijderd

Topicstarter
jep en Toxic waterkoelt niet hij peltiert gewoon :P

[ontoppic] ik laat de buis schuin af lopen zodat de condens er aan de voorkant van mijn pc uit loopt en een roostertje zodat de fles er dan niet uitvalt

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 23:23 schreef Toxic049 het volgende:

[..]

Dat zuigen van die fan dacht ik ook als want buiten de pc is het meestal kouder als erin !

En die flessen opener zit er al in :D aan de zijkant van mijn kast !
Beterz.
Voor-onder zuigen, achter-boven blazen!

Zo weet ik mij trouwens ook altijd onder alcohol-controles weg te komen :9

/Edit
Ik denk trouwens dat het wel lastig wordt om je Bacardi te koelen in je behuizing maar als je er een koude bacardi in legt en je hebt je fan op zuigen staan trek je wel lekker koude lucht je bakkie in! B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 00:17 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Beterz.
Voor-onder zuigen, achter-boven blazen!

Zo weet ik mij trouwens ook altijd onder alcohol-controles weg te komen :9

/Edit
Ik denk trouwens dat het wel lastig wordt om je Bacardi te koelen in je behuizing maar als je er een koude bacardi in legt en je hebt je fan op zuigen staan trek je wel lekker koude lucht je bakkie in! B-)
met een pletier koel element lukt dat wel :P die is een X aantal graden onder nul aan de eene kant en een paar graden boven nul aan de andere kant :P
duss :D

• MGP

MGP

hebt eff net tekeningen gemaakt voor Toxic, hij zou er autocad tekingen van maken dus binnenkort zien we hier wat leuks voorbij komen.

Verwijderd

Topicstarter
jep ik maak straks de tekeningen eerst wat slapen :P

• JTW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 22:47

JTW

als je het nou gewoon niet koelt kan er thee, koffie, soep enz. in
:7

• AMDFreak
  • Laatst online: 23:15

AMDFreak

Intel is zo..

stoere mod

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:49
ik denk dit:
neem geen stalen buis, maar een koperen of aluminium...geleid de koudte van je (mogelijke) peltier beter.
Verder zou ik het peltier element bovenop doen, koude lucht zakt immers.
De fan moet de kast in blazen (de lucht in je kamer is immers koeler dan in je kast).

btw, die peltier wordt aan de bovenkant dus wat warmer denk ik...zet daar je soep/koffie warmer maar in!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik denk dat je het beste een waterdicht bakje kan maken, met een peltier onderin, zodat je breezer in het water komt te staan...
edit:
en dan natuurlijk dat bakkie vullen met water, en je breezer erin!

als je het luchtgekoeld doet, krijg je het namelijk haast niet kouder als de lucht-temp... en op een flesje breezer staat: serve chilled... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 21:16 schreef marteltor het volgende:
ik denk dit:
neem geen stalen buis, maar een koperen of aluminium...geleid de koudte van je (mogelijke) peltier beter.
Verder zou ik het peltier element bovenop doen, koude lucht zakt immers.
De fan moet de kast in blazen (de lucht in je kamer is immers koeler dan in je kast).

btw, die peltier wordt aan de bovenkant dus wat warmer denk ik...zet daar je soep/koffie warmer maar in!
Thnx
tot die conclusies was ik al gekomen :D en de buis laat ik schuin naar de voor kant van de kast lopen zodat condens er aan de buiten kant van pc uit druipt ( mocht er condens vorming zijn ).

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:24

AcouSE

Swedish Chef

[edit]
allemaal dubbel gezwam, ik had niet gezien dat er een tweede pagina was... 't is nog vroeg...

• kazz1980
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Is dit wel slim? Een peltier wordt aan 1 kant koud, aan de andere kant warm. Jij wilt een koud flesje, dus de koude kant richting het flesje.
Conclusie: warme kant richting de PC....Ofwel....je warmt je PC op...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Je had toch beter moeten zoeken :P
[topic=365149]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 13:16 schreef FraGGoFieL het volgende:
Je had toch beter moeten zoeken :P
[topic=365149]
jep maar ik wil niet waterkoelen !!!!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
je drinkt toch geen breezer man, KANON dat is pas bier

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Donald
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05-2025
Het is toch wel enige tijd geleden dat ik voor het laatst iets met thermodynamica heb gedaan, maar mijn grote teen gevoel geeft mij in dat het koelen van een fles alcoholica toch wel behoorlijk wat energie gaat kosten, zeker als je dit binnen redelijke grenzen van het menselijke geduld wilt doen... :)

De soortelijke warmte (warmtecapaciteit) van water is 4,18.103 JkgK. Die van alcohol is 2,43.103 JkgK. Nu heb ik nog nooit een Breezer achter mijn huig proberen te krijgen :r, wat denk ik een redelijke indicatie is voor mijn gebrek aan kennis van het alcoholgehalte van een dergelijke substantie, maar laat ik uitgaan van een riant alcohol percentage van 10%. Dan is de soortelijke warmte van een Breezer grofweg 4.103 JkgK. Derhalve, om 0,25 liter van 20 naar 6 graden te krijgen, is 0,25.4.103.(20-6) = 14 KJ energie nodig. Dat is op zich niet bepaald veel, maar dit is de ideale hoeveelheid energie, uitgaande van een adiabatisch systeem. En dat bestaat in de praktijk niet ;).

Maar laten we stellen dat de efficientie van het koelgeheel (dus: elektische energie in -> koude Breezer uit) zo'n 1-5% is (wat mij niet gek in de oren klinkt, met alle verliezen die je onderweg tegenkomt: klein peltier element op een relatief groot stuk metalen buis, warmteoverdracht door diverse media waaronder slecht geleidende lucht), dan moet je er dus 1400 tot 280 KJ in duwen. Wil je je fles Breezer na een half uurtje koelen kunnen wegklokken, dan is het wattage van de peltier iets tussen 780 tot 155W.

Mijn advies is derhalve: stop je kettingzaag en soldeerbout nog maar even weg, en haal je Breezertje voorlopig lekker uit de koelkast >:).

Verwijderd

damn... jij bent slim :P
*respect*

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 07:08
misschien wel een leuk idee dit, maar dan serieus.

Ja kan idd best een pijpje maken aan de achterkant, met daarin een warmtewisselaar (radiator) waarop je twee of meer peltiers hebt zitten :)

temp van de inkomende lucht zal dan wel iets van 14 graden zijn ipv 20+ graden.. is dus goede koeling voor het hele systeem!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 23:07
zie ik een raam achter je pc op de foto? met dit weer ff in plastic tas en half uurtje buiten en ze zijn ijskoud veel ervaring mee >:)

• Boss
  • Laatst online: 17:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nou weet ik ook wat van Thermo:

Die warmte kan niet verdwijnen! Je kan niet èn je compu, èn je flesje koelen. Zo'n element is een 'warmtepomp'. De 'warmte' wordt van de ene kant naar de andere kant gepompt. Dus flesje koud -> compu warm en andersom.

Gaat dus niet lukken, al had je een super-element!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:55

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hmmm.. ik zou zorgen dat je een hele batterij flesjes (sixpack dan wel krat) kan koelen! Je blijft anders lopen!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

leuk, maar niet zo origineel als velen hier denken. (8>

Ik heb al zo'n mod gezien, met peltier koeling voor twee biertjes.

volgens mij op virtuelhideout.net

maar in ieder geval succes ermee !!!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:43

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hm, das nog wel handig @ LAN van 24h+ , Voorin een lekker koel flessie alcohol => 8erin een lekkere bak koffie/thee :):)

(nou nog een Xtra gleuf voor muntjes aan de voorkant ;) ;) )

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

ik zou zeggen :

maak een soort waterkoeling, maar dan geen water erin, maar vloeibare stikstof ofzow... dan kan je hem wel koelen denk ik....

Of laat zoiets door die buisjes gaan, glas tegen de buisjes aan..koelt wel...

LOL

• Donald
  • Laatst online: 30-05-2025
Heb geen cooler voor 2 biertes kunnen vinden op Virtual-Hideout. Wel een pagina gevonden van een vogel die een kleine koelbox, waar precies een sixpack in past, heeft voorzien van een peltier met cooler. Behalve wat screencaps van het ding geen gegevens, resultaten of prestaties.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

1 of andere OC-site heeft eens met hulp van een bevriende metaalbewerker een cola-chiller in elkaar geknutseld. Dat waren 2 alu blokken, met precies de ronding van een 33cl colablik er in. Deze kon je aan allebei de kanten van het blik zetten en dan tegen elkaar trekken. Op de alu blokken zaten peltiers met heatsinks er op, dus je kon lauwe cola gewoon ijskoud maken (of zelfs laten bevriezen) >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1