Toon posts:

[XP/VB] programma draait niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van mij heeft een programma gemaakt in visual basic onder xp en daarin maakt hij gebruik van ms common controls 5 en xp ondersteunt alleen versie 6 dus als je het programma strart geeft die deze error :

run-time error 339
component "COMCTL32.OCX"or one of its dependecies not correctly registered: a file is missing or invalid

dussuh, wat moet ik doen om dit programma onder alle OSen draaiende te krijgen:?

voor de liefhebbers hier het programma (nee is geen reclame)
http://home.planet.nl/~pauw0006/database.zip

alvast bedankt
Milka}:O

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

google al geprobeerd? :?

Verwijderd

Topicstarter
heej bedankt voor je reply maar ik heb me antwoord niet kunnen vinden kan iemand me misschien het bovenstaande bestand opsturen die winXP en vb6 heeft? graag op voornaam@xs4all.nl

bvd

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
MiLKaKOE:dussuh, wat moet ik doen om dit programma onder alle OSen draaiende te krijgen:?
Onder alle andere? Hum, dat wordt lastig... Herschrijf het eens naar Java, dan ben je al een heel eind *D .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:23 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Onder alle andere? Hum, dat wordt lastig... Herschrijf het eens naar Java, dan ben je al een heel eind *D .
ja sorry ik heb het over windows OSen
en dan geen windows 1/3/3.1/CE/enz
maar in ieder geval moet tie werken onder win98/win2k/winXP

bvd;)

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Als je nou "gewoon" een install package maakt (d.m.v. de package and deployement wizzard) ben je klaar. Die voegt alle DLL's toe... Anders moet je zelf met regsvr32 gaan klooien enzo :)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op vrijdag 11 januari 2002 23:20 schreef MiLKaKOE het volgende:
heej bedankt voor je reply maar ik heb me antwoord niet kunnen vinden kan iemand me misschien het bovenstaande bestand opsturen die winXP en vb6 heeft? graag op voornaam@xs4all.nl
Ik wil veel voor je doen, maar dit gaat me te ver...

Nog maar een linkje, opnieuw van google.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op vrijdag 11 januari 2002 23:20 schreef MiLKaKOE het volgende:

bvd
dan ben je ook wel errug scheel (no offence), bij het linkje wat je de eerste keer kreeg staat bij de eerste(!) hit al allemaal linkjes met oplossing! :( :Z

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat dus het klote van vb je moet die runtime shit installeren.
Dus ergens op microsoft.com zoeken naar visual basic runtime geloof ik.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 02:16 schreef bobo1on1 het volgende:
Dat dus het klote van vb je moet die runtime shit installeren.
Dit probleem staat echt compleet los van de taal die je gebruikt... Bij elke taal moet je "derde-partij"-componenten (als je die gebruikt in je project) meeleveren met je setup. Het enige goede antwoord is dus al gegeven: Laat door VB zelf een setup-procedure maken, die zorgt er dan voor dat je comctl32.ocx wordt meegeleverd en geinstalleerd...
Pagina: 1