Toon posts:

Mail op client pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een netwerk aangelegd. Mede door middel van een hub is deze verbinding tot stand gekomen.
PC 1: Server met twee netwerkkaarten(1 lan en 1 netwerkaart voor @home aansluiting)
PC 2: Client met een netwerkkaart.

Daarnaast heb ik sygate office network(versie 4.2) geinstalleerd. Door middel van deze software kan ik internetten op mijn client pc. Alles werkt naar behoren, alleen ik kan geen mail verzenden en ontvangen op de client. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb diverse posts op tweakers bekeken, maar helaas bevat geen enkele post een antwoord op de vraag die ik nu stel. Hopelijk kan dan nu iemand een zinning antwoord geven.

Alvast bedankt,

PartyDrummer

Verwijderd

welke OSsen staan er op die pc's?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai zowel XP als Windows 98

Verwijderd

welke is de server en ....?

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Standaard staan poorten 110 (pop) en 25 (smtp) op je firewall/proxy waarschijnlijk niet geforward, dat moet je dus doen...

Verwijderd

Topicstarter
Op de server staat Windows 98 en op de client 98 en xp.

Hoe moet je dat forwarden instellen bij je firewall?

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 23:00 schreef likkie het volgende:
Standaard staan poorten 110 (pop) en 25 (smtp) op je firewall/proxy waarschijnlijk niet geforward, dat moet je dus doen...
lijkt me niet eik, want dan zou de server zelf ook geen mail kunnen sturen en ontvangen.

probeer anders ff een SP, kijk hier maar

edit:
ik had nl. hetzelfde maar dan met win2k, opgelost door SP2 te installeren

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende heb ik gevonden op de site van Sygate:

To get @home email from your client system, you'll need to enter your ISP's domain suffix into "Domain Suffix Search Order" under DNS. Other email settings will remain the same and identical to what you currently have on Sygate server.

Alternatively you can add your DNS suffix (usually provided by the cable provider) to the email server name in the clients. If your mail server is 'mail' and your DNS suffix is 'sfba1.home.com', then you would set 'mail.sfba1.home.com' as your mail server.

Keywords: cable, mail, email, configuration, settings, @home

Maar dan nog kom ik er niet uit. Misschien iemand een idee?

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

mail.home.nl

Moet werken voor email verzenden en ontvangen.

Email VERZENDEN via NIET @home accounts zal niet lukken.
Veel providers blokkeren dit.

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! Hardstikke bedankt he .

Groeten, PartyDrummer
Pagina: 1