KDE: 2 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet dat het misschien een domme vraag is, maar:
- hoe krijg ik dat busy-icon bij mijn muiscursor weg als ik een programma opstart (of maak ik er een 'gewone' zandloper van, want een programma-icon knipperanimatie vind ik echt niets...).
- Hoe zorg ik er voor dat je moet dubbelklikken om een prog/mp3/etc te starten ipv 1x klikken?

[update]
En ik herriner me nog een vraag :)
Hoe doen jullie dat als je een URL wilt kopieren in je browser? Want als je iets selecteert (bijv de huidige URL waar de browser is) dan staat dat weer in het klembord, en moet je eerst weer de vorige link aanklikken met Klipper...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 11 januari 2002 22:44 schreef banaan-X het volgende:
Ik weet dat het misschien een domme vraag is, maar:
- hoe krijg ik dat busy-icon bij mijn muiscursor weg als ik een programma opstart (of maak ik er een 'gewone' zandloper van, want een programma-icon knipperanimatie vind ik echt niets...).
Control Center -> Look & Feel -> Launch Feedback -> Busy Cursor uitzetten
- Hoe zorg ik er voor dat je moet dubbelklikken om een prog/mp3/etc te starten ipv 1x klikken?
Control Center -> Peripherals -> Mouse -> Double-click to open files and folders (select icons on first click) aanzetten.
[update]
En ik herriner me nog een vraag :)
Hoe doen jullie dat als je een URL wilt kopieren in je browser? Want als je iets selecteert (bijv de huidige URL waar de browser is) dan staat dat weer in het klembord, en moet je eerst weer de vorige link aanklikken met Klipper...
Naast de adresbalk in Konqueror zie je zo'n zwart kruisje, dat exact daarvoor bedoeld is...klikken op het kruisje maakt je adresbalk leeg en plaatst de cursor daar. Even met de middelste muisknop erin klikken werkt dan wel ;) . Overigens kun je natuurlijk ook Klipper zo configureren dat hij automatisch vraagt of hij de geselecteerde tekst (link) moet openen met Konqueror of een andere browser, maar dan start hij wel een nieuwe browser op. Je zou een future-request in kunnen dienen om het ook mogelijk te maken de huidige actieve browser naar de geselecteerde link te redirecten...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 23:10 schreef odysseus het volgende:

Naast de adresbalk in Konqueror zie je zo'n zwart kruisje, dat exact daarvoor bedoeld is...klikken op het kruisje maakt je adresbalk leeg en plaatst de cursor daar. Even met de middelste muisknop erin klikken werkt dan wel ;) .
OK, het was nog ff zoeken want ik heb KDE in nl staan, maar bedankt.
Is er trouwens ook zo'n knopje voor in Mozilla? Want Konquerer laat bij mij de fonts niet echt goed zien, en als ik die wil instellen dan crasht X :( .

Trouwens, nu we het toch over die fonts hebben, hier zie je een screenshot... Maar de menu-fonts van mozilla en the gimp zijn wel ERG groot tov de rest, alleen in KDE programma's is het goed :(

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op zaterdag 12 januari 2002 14:09 schreef banaan-X het volgende:
(...)

Trouwens, nu we het toch over die fonts hebben, hier zie je een screenshot... Maar de menu-fonts van mozilla en the gimp zijn wel ERG groot tov de rest, alleen in KDE programma's is het goed :(
Ik had ook zoets in Debian, en toen heb ik in /etc/X11/XF86Config de volgende regels:
code:
1
2
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"

omgewisseld, zodat 75dpi boven de 100 dpi staat, daarna waren de lettertypes van normale grootte.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
In mozilla is er een snelle manier voor -> Ctrl-L Ctrl-U

Met Ctrl-L ga je naar de location bar, met Ctrl-U maak je'm leeg. De tekst wordt wel blauw (geselecteerd zeg maar), maar staat niet in het clipboard. Dus daarna met middelste-muisknop pasten werkt gewoon.

Overigens heeft een minder handig persoon bij Mozilla de Ctrl-U knop als je niet in de URL-balk zit toegewezen aan 'View source', wat echt heel irritant is. Als iemand daar nog een fix voor weet, hoor ik het graag (ook al heeft het weinig met dit topic te maken)

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 15:21 schreef The_Surfer het volgende:

[..]

Ik had ook zoets in Debian, en toen heb ik in /etc/X11/XF86Config de volgende regels:
code:
1
2
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"

omgewisseld, zodat 75dpi boven de 100 dpi staat, daarna waren de lettertypes van normale grootte.
Helpt bij mij niet... Maar ik heb ook een fontserver draaien. Trouwens bij een of ander pakket heb ik ooit moeten vertellen of ik 100dpi of 75 dpi wilde, ik heb toen 100 gedaan, moest kennelijk 75 zijn :+ maar welk pakket was dat? dan reconf ik dat ff.

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op zaterdag 12 januari 2002 17:45 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Helpt bij mij niet... Maar ik heb ook een fontserver draaien. Trouwens bij een of ander pakket heb ik ooit moeten vertellen of ik 100dpi of 75 dpi wilde, ik heb toen 100 gedaan, moest kennelijk 75 zijn :+ maar welk pakket was dat? dan reconf ik dat ff.
Probeer eens die 100dpi uit to commenten met een #. Misschien helpt dat? Ik weet bijna zeker dat het aan die 75/100dpi regel ligt, ook al het je een fontserver draaien.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 17:56 schreef The_Surfer het volgende:

[..]

Probeer eens die 100dpi uit to commenten met een #. Misschien helpt dat? Ik weet bijna zeker dat het aan die 75/100dpi regel ligt, ook al het je een fontserver draaien.
Section "Files"
FontPath "unix/:7100" # local font server
# if the local font server has problems, we can fall back on these
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/misc"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
# FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/Type1"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/Speedo"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi"
# FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi"
EndSection

Maar nog steeds GROTE letters :(

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 18:01 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Section "Files"
FontPath "unix/:7100" # local font server
# if the local font server has problems, we can fall back on these
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/misc"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
# FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
Trouwens bij een of ander pakket heb ik ooit moeten vertellen of ik 100dpi of 75 dpi wilde, ik heb toen 100 gedaan, moest kennelijk 75 zijn <http://gathering.tweakers.net/postreply.php/377631/1/50/i/s/clown.gif> maar welk pakket was dat? dan reconf ik dat ff. FontPath "/usr/lib/X11/fo
nts/Type1"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/Speedo"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi"
# FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi"
EndSection

Maar nog steeds GROTE letters :(

[..]

Iemand?

Verwijderd

Weet niet of je er wat aan hebt maar proggie is misschien The Gimp ? En anders installeer je toch TTF fonts ergens van een windows install. Kfontinstall helpt je daarbij :)

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 01:28 schreef janjanjansen het volgende:
Weet niet of je er wat aan hebt maar proggie is misschien The Gimp ? En anders installeer je toch TTF fonts ergens van een windows install. Kfontinstall helpt je daarbij :)
Nee geen the gimp :+ Het is iets met fonts/x en dan moet je kiezen of je std 75 of 100 dpi fonts wilt.
En om nou windows-fonts te gaan nemen, ik vind de linux-fonts even goed, dus wrom? Alleen in Mozilla en The Gimp zijn de fonts kennelijk 100dpi, das gewoon t probleem... Moet ik misschien in het configuratiescherm een ander font selecteren (omdat de huidige de 100dpi is?) :?
Pagina: 1