[PCMCIA] Realport NIC, welke?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Realport PCMCIA Ethernet kaartje.
Ik heb namelijk op mijn notebook een Dynalink kaartje zitten, maar daar ben ik het kabeltje van kwijt en dus heb ik een pckaartje van 200 piek liggen waar ik niets mee kan.

bovendien is dat kabeltje niet echt gezellig en is al een keer eerder afgebroken.

Ik ben dus op zoek naar een nieuw kaartje (want ik moet een backup maken van mijn hdd).
Het merk en de prijs interesseren mij eigenlijk niet zo heel veel. Het gaat er voornamelijk om dat het een realport kaartje is (dus dat je de UTP kabel direct in die kaart kan rammen, zonder een verloop kabeltje, want dat is niet fijn)

Weet iemand welke kaartjes nu een Realport hebben, in de pricewatch staat dat er niet bij :(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bedoel je zoiets?
volgens mij is deze bij Accell te koop

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 22:52 schreef SH007 het volgende:
bedoel je zoiets?
volgens mij is deze bij Accell te koop
idd zoiets, alleen steekt deze connector wel veel uit, ik ben bang dat het dan alsnog afbreekt als ik dat ding mee ga slepen (daarvoor heb ik een notebook natuurlijk).

Maar zijn er ook kaartjes waarvan de connector helemaal binnen in de kaart zit zal ik maar zeggen, dan kan er ook niets kapot gaan, anders blijf ik kaartjes kopen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
op de intel site staat het volgende:
" Integrated LAN connector eliminates the hassles of lost or forgotten cables and broken pop-out jacks "
ik ben geen held in engels, maar volgens mij zit die connector toch echt binnenin de laptop.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/images/Cardbus_Fast_Ethernet_combo.GIF

Deze ziet er iets stabieler uit als die Xircom.
Kijk voor meer info ff op www.sitecom.com

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 23:03 schreef terw_dan het volgende:

[..]

idd zoiets, alleen steekt deze connector wel veel uit, ik ben bang dat het dan alsnog afbreekt als ik dat ding mee ga slepen (daarvoor heb ik een notebook natuurlijk).
Bij de xircom kaartjes vallen de aansluitingen nagenoeg gelijk met je buitenkant van de laptop .( althans bij de oudere types wel )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:40 schreef Hunger het volgende:

[..]

Bij de xircom kaartjes vallen de aansluitingen nagenoeg gelijk met je buitenkant van de laptop .( althans bij de oudere types wel )
Dat is dan beter, want ik wil niet net als mijn huidige Dynalink het probleem hebben dat dat kabeltje afbreekt als ik er tegen aan stoot (wat dus gebeurd is, en zo'n kabeltje kost 30 :()
Pagina: 1