Toon posts:

3 Compaq laptops gekregen. Zijn er 2 zijn brak ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg gisteren 3 laptops. 1 Compaq LTE 5000 en 2 Compaq LTE 5280.

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap1.jpg

Hier de specs:

-LTE 5000-
Pentium 75 Mhz
24 MBRam
1.35 Gb
12.1 Inch TFT
640x480

-LTE 5280-
Pentium 120 Mhz
24 MBRam
1.35 Gb
12.4 Inch TFT
800x600

Nu is mijn probleem dat de 2 LTE 5280 allebei de TFT schermen raar doen. Zodra de laptop aan is geeft die alleen witbeeld. Dat is volgens mij z'n backlight ofzo. Maar
hij geeft geen beeld. Ik heb de lapflop al op een externe monitor aangesloten en dan krijg ik wel beeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap3.jpg

In de BIOS kan je ook instellen welk beeldscherm die gebruikt bij opstarten maar als je de BIOS reset zet de et op (AUTO). En als die op AUTO staat krijg alleen beeld op de monitor en de TFT gaat niet eens aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap2.jpg

Wat kan hieraan doen :? Heeft iemand eerder dit probleem gehad ?
Kep de laptop al opengemaakt maar daar valt weinig te zien.
Alles goed aangedrukt maar zonder resultaat ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap5.jpg

Als ze het helemaal niet gaan doen wil ik er 1 "goeie" laptop van maken. Kan ik dan de proccesor overzetten en de 24 MB ook erbij zetten. En kan ik de TFT van LTE 5280 op de LTE 5000 aansluiten. De resolutie is wel anders.

AlvaST BEdanKT :)

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Waarschijnlijk zijn de LCD schermpjes naar de maan, de flatcable tussen het scherm en de on-board video kaart zal wel gebroken zijn. Als je heel kunstig kunt solderen dan zet je en goed schermpje over (niet echt makkelijk).

Veel plezier

Zoals iedere tweaker zoekt Pantagruel ook nog een afgejakkerde laptop voor in de trein, lekker stoer doen, LOL

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 22:47 schreef Pantagruel het volgende:
Waarschijnlijk zijn de LCD schermpjes naar de maan, de flatcable tussen het scherm en de on-board video kaart zal wel gebroken zijn. Als je heel kunstig kunt solderen dan zet je en goed schermpje over (niet echt makkelijk).

Veel plezier

Zoals iedere tweaker zoekt Pantagruel ook nog een afgejakkerde laptop voor in de trein, lekker stoer doen, LOL
Jammer kzal morgen kijken naar kabeltje en hopen dat ik de
vout zie. Vind wel jammer want ze leveren wel wat meer op als ze et ook goed doen :) Maarehh kan ik de proc en geheugen overzetten of kan dat niet vanwege voltage bios :?

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 22:47 schreef Pantagruel het volgende:

Veel plezier

Ik heb nog wel een p133-ding liggen! :)

Over de topicstarter: ik geef effe de link van dit topic aan een GoTter die enorm veel verstand heeft, en bovendien erg handig is met Compaq-laptops! Hij heeft me ook eens geholpen ermee, waar ik hem nog steeds dankbaar voor ben!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 23:06 schreef Microsoft het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een p133-ding liggen! :)

Over de topicstarter: ik geef effe de link van dit topic aan een GoTter die enorm veel verstand heeft, en bovendien erg handig is met Compaq-laptops! Hij heeft me ook eens geholpen ermee, waar ik hem nog steeds dankbaar voor ben!
Alle hulp is welkom :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
Probleem bij de lte 5220 is een stelselmatig probleem (constructie-fout, niet echt door compaq erkent, maar wel 3 jaar "garantie") en betreft de stuur electronica in het lcd scherm zelf, het is dus niet de flatcable zoals de meesten denken. Oplossing is helaas een compleet ander lcd scherm, en deze heeft een nieuwere print voor de stuurelectronica en is niet compatible met je ouwe lcdscherm zelf. dit voor de fnatieke knutselaars :)

Geheugen is overzetbaar.

Wat betreft de wissel actie, mist de 5000 van de 2e serie is is die overzetbaar met de eerste serie 52xx
Probleem is dat deze er dus 2 typen aansluitingen op na houden, heel lullig want er zijn meerdere typen in handel, en het is nooit te zeggen welk type waar inzit.
Hierbij gewoon over zetten en als het fysiek niet past past het niet.. past het wel, dan heb je 25% kans dat die werkt, hierbij gewoon aansluiten , je kan nix opblazen, mits je de juiste volgorde aanhoud. Als het lukt moet je ff kijken wat de optimale res instelling is, die is op beide verschillend in ditgeval ga je van 800x600 ---->640x480..

suc6

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 00:14 schreef psygho het volgende:
Probleem bij de lte 5220 is een stelselmatig probleem (constructie-fout, niet echt door compaq erkent, maar wel 3 jaar "garantie") en betreft de stuur electronica in het lcd scherm zelf, het is dus niet de flatcable zoals de meesten denken. Oplossing is helaas een compleet ander lcd scherm, en deze heeft een nieuwere print voor de stuurelectronica en is niet compatible met je ouwe lcdscherm zelf. dit voor de fnatieke knutselaars :?

Geheugen is overzetbaar.

Wat betreft de wissel actie, mist de 5000 van de 2e serie is is die overzetbaar met de eerste serie 52xx
Probleem is dat deze er dus 2 typen aansluitingen op na houden, heel lullig want er zijn meerdere typen in handel, en het is nooit te zeggen welk type waar inzit.
Hierbij gewoon over zetten en als het fysiek niet past past het niet.. past het wel, dan heb je 25% kans dat die werkt, hierbij gewoon aansluiten , je kan nix opblazen, mits je de juiste volgorde aanhoud. Als het lukt moet je ff kijken wat de optimale res instelling is, die is op beide verschillend in ditgeval ga je van 800x600 ---->640x480..

suc6
Dit is dus die ene die er veel van af weet :) Als hij 't niet weet, weet niemand 't ;)

• PsYgHo
Op zaterdag 12 januari 2002 00:19 schreef Microsoft het volgende:

[..]

Dit is dus die ene die er veel van af weet :) Als hij 't niet weet, weet niemand 't ;)
wat moet je van me :? >:)

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 00:22 schreef psygho het volgende:

[..]

wat moet je van me :? >:)
stalken!
Pas op! Achter je! :o

• PsYgHo
Op zaterdag 12 januari 2002 00:24 schreef Microsoft het volgende:

[..]

stalken!
Pas op! Achter je! :o
:r he man poets je tanden ik ruik je in mijn nekharen :)

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 00:29 schreef psygho het volgende:

[..]

:r he man poets je tanden ik ruik je in mijn nekharen :)
wie heeft er dan ook nekharen? :? :P

• PsYgHo
Op zaterdag 12 januari 2002 00:30 schreef Microsoft het volgende:

[..]

wie heeft er dan ook nekharen? :? :P
+1 ....

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 00:31 schreef psygho het volgende:

[..]

+1 ....
inzichtvol :P
en nu weer ontopic! :)

• PsYgHo
Op zaterdag 12 januari 2002 00:32 schreef Microsoft het volgende:

[..]

inzichtvol :P
en nu weer ontopic! :)
ja je hebt gelijk, ik zie je wel weer bij de kaasboer op de hoek.....

Lets go on topic!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:10

GaMbiNo

1337

Ik heb zelf zo'n LTE 5000 maar 1 van de geheugenbankjes is stuk gegaan ;(
Er zit nu nog maar 8 MB ram in en dat is zwaar klote.

Ik kan geen enkele IE hoger dan 3.01 erop installeren omdat ze allemaal meer dan 12 MB vragen. ;(

Dus ik durf het bijna niet te vragen maar ik doe het toch. >:)
Heb je misschien nog 1 zo'n simmetje over? :)
Ik zou die dan heel erg graag willen overnemen van je. :)

Maar over je probleem:
Bij mijn weten heb je op het mobo van de laptop een paar jumpers waarmee je kan installen welk type scherm je hebt aangesloten.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit verkeerd ingesteld staat maar het is en mogelijkheid. :)

Op de Compaq-site kan je overigens een PDF-bestand downloaden met daarin een kleine technische handleiding van de laptop. :)

Edit: En dan heb ik nog wel een vraagje voor je, achter die twee ronde gaten bovenin aan weerszijden van de monitor zitten toch twee speakers? :?
Ik kan daar met geen mogelijkheid geluid uit krijgen namelijk. ;(
Ook al heb ik natuurlijk de drivers geinstalleerd enz.
Ik kan ook wel een hoofdtelefoon aansluiten, dan heb ik wel direct geluid.
Werkt dat bij jou wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 00:14 schreef psygho het volgende:
Probleem bij de lte 5220 is een stelselmatig probleem (constructie-fout, niet echt door compaq erkent, maar wel 3 jaar "garantie") en betreft de stuur electronica in het lcd scherm zelf, het is dus niet de flatcable zoals de meesten denken. Oplossing is helaas een compleet ander lcd scherm, en deze heeft een nieuwere print voor de stuurelectronica en is niet compatible met je ouwe lcdscherm zelf. dit voor de fnatieke knutselaars :)

Geheugen is overzetbaar.

suc6
Aha das minder. Maar de LCD's doen et dus nog wel. Ik ga vandaag ff proberen om em over te zetten. Maar als ik de LCD overzet ga ik van 640x480--->800x600. Kan et geheugen er ook bij zetten of kan er maar 1 module in ?
En kan ik de proccesor overzetten ? Dat heb je nog niet verteld ;) .

Alvast Bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 08:19 schreef GaMbiNo het volgende:
Ik heb zelf zo'n LTE 5000 maar 1 van de geheugenbankjes is stuk gegaan ;(
Er zit nu nog maar 8 MB ram in en dat is zwaar klote.

Ik kan geen enkele IE hoger dan 3.01 erop installeren omdat ze allemaal meer dan 12 MB vragen. ;(

Dus ik durf het bijna niet te vragen maar ik doe het toch. >:)
Heb je misschien nog 1 zo'n simmetje over? :)
Ik zou die dan heel erg graag willen overnemen van je. :)

Maar over je probleem:
Bij mijn weten heb je op het mobo van de laptop een paar jumpers waarmee je kan installen welk type scherm je hebt aangesloten.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit verkeerd ingesteld staat maar het is en mogelijkheid. :)

Op de Compaq-site kan je overigens een PDF-bestand downloaden met daarin een kleine technische handleiding van de laptop. :)

Edit: En dan heb ik nog wel een vraagje voor je, achter die twee ronde gaten bovenin aan weerszijden van de monitor zitten toch twee speakers? :?
Ik kan daar met geen mogelijkheid geluid uit krijgen namelijk. ;(
Ook al heb ik natuurlijk de drivers geinstalleerd enz.
Ik kan ook wel een hoofdtelefoon aansluiten, dan heb ik wel direct geluid.
Werkt dat bij jou wel goed?
Ik zal kijken of ik er 1 overhouw. Als dat zo is mag jij em wel voor een mooi prijsje overnemen >:) En het geluid werkt wel gewoon bij mij. Misschien draadje los :?

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 10:57 schreef G4s het volgende:

[..]

Ik zal kijken of ik er 1 overhouw. Als dat zo is mag jij em wel voor een mooi prijsje overnemen >:)
Dat zou harstikke fijn zijn. :9
Scheelt mij een hele hoop ergernissen.
Als je nog zo'n Hdd'tje overhoudt hoor ik het ook graag. :D
En het geluid werkt wel gewoon bij mij. Misschien draadje los :?
Hmmmz, heb ik al eens naar gekeken maar niks kunnen vinden. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 12:52 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Dat zou harstikke fijn zijn. :9
Scheelt mij een hele hoop ergernissen.
Als je nog zo'n Hdd'tje overhoudt hoor ik het ook graag. :D
[..]

Hmmmz, heb ik al eens naar gekeken maar niks kunnen vinden. :(
Ja ik houw waarschijnlijk 1 hele laptop over dus ook een HD.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 13:32 schreef G4s het volgende:

[..]

Ja ik houw waarschijnlijk 1 hele laptop over dus ook een HD.
:D Ik heb nu een Hdd van 515 Mb, als die andere groter is heb ik zeker interesse. :D
En dat geheugen heb ik ook zeker interesse in. :9
Of anders misschien de hele mikmak, als je er verder toch niks meer mee kan. :)

Als je icq hebt, contact me daar dan maar ff of mail me anders ff wat je ervoor wil hebben. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kep nu ff 1 laptop helemaal opengesloopt. Ik kwam toch 1 HD en floppydrive en Accu tekort dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap6.jpg

Maar nu zie ik nergens een proccesor die je kan verwisselen.

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap7.jpg
Is dit gouden plaatje met gaatjes erin de proc of zit die eronder :?

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap8.jpg
Dit zie je als je het koelblok eraf haalt.

En nog iets. Hoe haal je het geheugen er uit ? Ik zie et wel zitten maar hoe haal je het er uit :?

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap9.jpg

ALvast BedaNKt

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 13:40 schreef G4s het volgende:
Kep nu ff 1 laptop helemaal opengesloopt. Ik kwam toch 1 HD en floppydrive en Accu tekort dus.

[afbeelding]

Maar nu zie ik nergens een proccesor die je kan verwisselen.

[afbeelding]
Is dit gouden plaatje met gaatjes erin de proc of zit die eronder :?

[afbeelding]
Dit zie je als je het koelblok eraf haalt.
Ik geloof het wel ja. :D
Ik heb dat ding ook ooit eens opengehaald en toen verwachtte ik iets van een socket7 processor aan te treffen maar dit ding blijkt veel kleiner. :D
En nog iets. Hoe haal je het geheugen er uit ? Ik zie et wel zitten maar hoe haal je het er uit :?

[afbeelding]
Op mijn LTE 5000 moet je achterin zijn, boven die grote stekker voor de dockingstation hangen twee schroefjes die je los moet draaien.
Daar is een beetje lastig bij te komen maar met een beetje gefriemel lukt dat vast wel.
En daarna schuif je die twee simm's zo in één keer naar buiten. :)
ALvast BedaNKt
np :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik ga et proberen. Jammer dat ik die proc niet kan overzetten. LCD ga ik ook proberen over te zetten.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 13:49 schreef G4s het volgende:
hmmm ik ga et proberen. Jammer dat ik die proc niet kan overzetten. LCD ga ik ook proberen over te zetten.
:'(
Ik heb ook al eens geprobeerd die 75 Mhz. processor over te klokken naar 90 Mhz. of iets dergelijks maar dat blijkt ook niet mogelijk. :(

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm moet je die twee pinnen ofzo loshalen :? Die beetje boven op plaatje... Hoe haal je die los ? Zijn geen schroeven

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap9.jpg

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 14:04 schreef G4s het volgende:
Hmmm moet je die twee pinnen ofzo loshalen :? Die beetje boven op plaatje... Hoe haal je die los ? Zijn geen schroeven

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010840981

Die twee schroeven dus. (rode pijlen)
Laptop ligt hier ondersteboven overigens en de foto is van de achterkant. :)

Daarna trek je dat plaatje eruit wat ik met de blauwe pijl heb aangewezen, dan komen de twee simms automatisch mee. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 14:12 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

[afbeelding]

Die twee schroeven dus. (rode pijlen)
Laptop ligt hier ondersteboven overigens en de foto is van de achterkant. :)

Daarna trek je dat plaatje eruit wat ik met de blauwe pijl heb aangewezen, dan komen de twee simms automatisch mee. :)
Kijk aan jouw heb ik wat ;) Ff proberen...

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 15:16 schreef G4s het volgende:

[..]

Kijk aan jouw heb ik wat ;) Ff proberen...
Gelukt? :P

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 07:59

sonny

Life's not over till you_

Ik zie dat je het hendeltje niet meer heb, gewoon het geheel eruit wrikken.
Het geheugen haal je via de achterkant eruit.
Als je het klepje open maakt dan zie je 2 schroeven zitten de simms zitten in deze bracket vast geschroefd. Schroeven losdraaien en met handel eruit trekken.
Geheugen zit in de processorboard. :)

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

Verwijderd

Topicstarter
Ja et is gelukt maar er staat op 8 & 16 Mb module ofzo dus 24 mb maar asl ik er 1 in doe zegt die 16 mb en de andere ook :? Vreemd maarjah. Nu heb ik dus 32 Mb in 1 laptop. De LCD overzetten is helaas niet gelukt. De stekkertje paste wel maar kreeg allmaal vage kleuren ook als ik et jumpertje verwisseld had. Kep dus de kleinere LCD op een laptop met z'n witte LCD scherm aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/lap10.jpg

Nu ligt 1 laptop helemaal open, de voorkant van de LCD heb ik ook afgehaald maar wat is er nu precies kapot :?

Dus hierbij ook nog een vraag of iemand toevallig nog een LCD van een Compaq LTE 5280 heeft. Want nu heb ik dus een kleinere LCD en slomere proc omdat die LCD van de snellere Laptop kaduk is.

Uiteindelijk heb ik dus alleen het geheugen overgeplaatst.
Ik wil Die LTE 5200 houden en een LTE 5280 met kapot LCD omdat misschien krijg ik ooit nog een LCD die et wel doet en dan heb ik weer een laptop :D
Dus Gambino, ik houw 2x 8 MBRam over als je er 1 of 2 wil kopen mail maar ff naar lauw@wanadoo.nl

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 17:20 schreef G4s het volgende:
Dus Gambino, ik houw 2x 8 MBRam over als je er 1 of 2 wil kopen mail maar ff naar lauw@wanadoo.nl
Done.. :)
Als hij trouwens 2x16 als 24 mb ziet zou je ook 1x 16 + 8 erin kunnen stoppen? :D
Of pakt ie dat niet goed?
Dan hou je weer een 16 Mb simm over namelijk.. :)
Dan zou ik dus ook 24 Mb hebben... :D

Maargoed dat moet je zelf weten, ik hoor het wel.
Alvast bedankt. ;)
Pagina: 1