Toon posts:

KR7A boot niet, piept!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Arghhhh!

Ik vandaag eindelijk tijd genoeg om m'n nieuwe Abit KR7A mobo te installen. Nadat ik alles d'rin heb gepropt en aangesloten, alles gedubbelchecked, en de pc aangezet...

Lampjes branden waar ze moeten branden, fans spinnen op, evenals de HDDs, maar geen beeld...
Ook gaat ie lange piepjes geven

Nu heb ik 'm dus helemaal gestript naar deze situatie:

KR7A
2 x Kingston 256MB DDR/266 PC2100
Floppy drive
Maxtor D740X
Sparkle GeForce2 MX

(ook heb ik de twee reepjes kingston apart geprobeerd, zonder resultaat)

Ook kan ik nergens vinden wat die piepjes te betekenen hebben

*zucht*

Wie helpt?

Verwijderd

Hoeveel piepjes geeft ie

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft dus die piejes geven tot je 'm weer uitzet
die piepjes duren zo'n 1 seconde, met enkele seconden ertussen

Heb ondertussen ook een andere videokaart geprobeerd, ook zonder resultaat...

Verwijderd

constant of series piepjes,en hoeveel?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Dan ga je gewoon terug piepen.. Is morse heh.. Wedden dat het werkt.. Als ik geen gelijk heb dan krijg je een badeend.. :D

| I've got permission to color outside the lines |

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Probeer het bord met alleen CPU, VGA en 1 geheugen module. Eventueel nog een andere module dan je al hebt.

Als dat niet helpt dan heb je goede kans dat je board gewoon kapot is.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

Verwijderd

Heb je de koeler van de CPU wel op de bovenste plug aangesloten?

http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/abit/kr7a/fanhdr2.html

Verwijderd

Topicstarter
Genotix, ik wil mijn badeend!! :)

En het zijn dus geen serie piepjes of wat, gewoon constant 1 lange piep van ruim 1 seconde, dan zo'n 3 seconden stilte, weer een lange piep, etc

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 10:51

vinnie1908

Appel != peer

Op vrijdag 11 januari 2002 22:46 schreef Genotix het volgende:
Dan ga je gewoon terug piepen.. Is morse heh.. Wedden dat het werkt.. Als ik geen gelijk heb dan krijg je een badeend.. :D
Heerlijk nuttige reply :(

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• BenJoep
Op vrijdag 11 januari 2002 22:51 schreef vinnie1908 het volgende:

[..]

Heerlijk nuttige reply :(
Zeker vinnie.. Gekken Henk.. Maareh die badeend krijg je lekker nie ;) :+

Verwijderd

Topicstarter
CUP fan zit in FAN1 connector

Heb beide reepjes DDR ook al apart geprobeerd, beide geen succes, heb al 2 videokaarten geprobeerd, verder alles kaal, geen geluidskaart, geen NIC....

Ik weet het niet meer....

• BenJoep
Euh misschien hebbie wel een dode mobo heh..

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 22:53 schreef Genotix het volgende:

[..]

Zeker vinnie.. Gekken Henk.. Maareh die badeend krijg je lekker nie ;) :+
omg wat zijn we droog vandaag :D

(net als de modjes)

Verwijderd

Topicstarter
Euh misschien hebbie wel een dode mobo heh..
Euh, dat zou ik heel vervelend vinden

Verwijderd

CPU goed aangedrukt?
Bios of switches goed staan?

• BenJoep
Op vrijdag 11 januari 2002 22:57 schreef Lynx666 het volgende:
Euh, dat zou ik heel vervelend vinden
Yah kan me voorstellen.. Kan je niet checken in een andere pc ofdat je mem, cpu en videokaart werken..

Verwijderd

:)

• BenJoep
Op vrijdag 11 januari 2002 22:58 schreef flippie.ff het volgende:
:)
:P

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart en cpu hebben altijd goed gewerkt, mobo & DDR Ram zijn dus nieuw uit de verpakking

Verwijderd

:(

Verwijderd

Ik wil eerst even zeggen, dat er heel veel gegokt word. Veel loze ideeën worden er gespuid en niet een is goed.
Ik heb ook een K7RA-Raid gehad, inderdaad gehad.
Ik heb alleen een mobo, met een processor en koeler gedraaid en de piepjes bleven.
Omruilen dat mobo'tje.
Ik heb zelfs een andere gekregen van de winkel en die deed het ook niet.
De KR7a is niet gemaakt voor een Athlon XP. Alleen via een bios upgrade zou het moeten werken. Dus niet. Hoe moet je je bios upgraden als je geen normale boot hebt.
Ik heb nu een MSI-PRO2 met raid en het loopt als een trein.
(8>

Verwijderd

Gooi alles maar in de tuin,kom ik het straks wel halen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Constante en lange piepjes duiden meestal op fout geheugen of foute geheugenplaatsing..

Check eens of je geheugenreepjes goed vastzitten en op goede plaatsen zitten. Er is best wel veel kracht nodig om een DIMM vast te zetten, je moet echt een duidelijke klik horen/voelen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Ik heb zelf geen XP proc, 'slechts' een Athlon 1,2

piep....piep....piep....

Verwijderd

Zorg ervoor dat de DDR-reepjes er goed inzitten.
Bij de KR7A is het noodzakelijk dat je ze even goed aandrukt, dat de klipjes naar binnen zijn geschoten is dus niet genoeg.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 11 januari 2002 23:03 schreef CancelMan2000 het volgende:
De KR7a is niet gemaakt voor een Athlon XP. Alleen via een bios upgrade zou het moeten werken.
Dan nog zou het niet uitmaken.. Hij boot wel, maar zou de XP niet correct herkennen :o Hij zou het dan herkennen als een gewone Athlon en noemt het ook bij de gewone Athlon naamgeving.

Verwijderd

Ik wil eerst even zeggen, dat er heel veel gegokt word. Veel loze ideeën worden er gespuid en niet een is goed.
Ik heb alleen een mobo, met een processor en koeler gedraaid en de piepjes bleven.
Omruilen dat mobo'tje.
De KR7a is niet gemaakt voor een Athlon XP. Alleen via een bios upgrade zou het moeten werken. Dus niet. Hoe moet je je bios upgraden als je geen normale boot hebt.
(8>
De KR7A is zeker wel gemaakt voor een XP, waarom zit er anders een sticker op waarop staat Athlon XP ready.
Ik was zelf 1 van de eerste die een KR7A-Raid had en die had direct ondersteuning voor m'n XP 1500+

Verwijderd

Als het bij ook doet zonder MEM, dan ligt daar zeker niet aan. En als je ook de piepjes krijgt zonder geheugen, en met geheugen, dan ligt het niet het geheugen!
Als je processor dood zou zijn, zou je fan niet eens gaan draaien. Conclusie: Het ligt gewoon aan het MOBO.
Think, Think, U have a lot to learn. (8>

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 23:10 schreef CancelMan2000 het volgende:
Als het bij ook doet zonder MEM, dan ligt daar zeker niet aan. En als je ook de piepjes krijgt zonder geheugen, en met geheugen, dan ligt het niet het geheugen!
Als je processor dood zou zijn, zou je fan niet eens gaan draaien. Conclusie: Het ligt gewoon aan het MOBO.
Think, Think, U have a lot to learn. (8>
2e keer onzin Cancelman 2000, fans van een CPU gaan echt wel draaien als de CPU defect is.

Verwijderd

Topicstarter
What the......

HIJ DOETET!!!

Ik heb dus 1 reepje eruit gehaald, en de ander in een andere bank gestopt..Niks...Even goed aangedrukt...weer nix....Eens HEEL ERG GOED EN STEVIG AANGEDRUKT....en

piep....flits...."Award Modular BIOS v6.00PG" bla bla

"Memory Testing : 262144K OK"

Dank, Dank, TweakGuy!! :)
Jij krijgt van mij Genotix's badeendje! :)

Verwijderd

I'm tha best :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 11 januari 2002 23:16 schreef Lynx666 het volgende:
What the......

HIJ DOETET!!!

Ik heb dus 1 reepje eruit gehaald, en de ander in een andere bank gestopt..Niks...Even goed aangedrukt...weer nix....Eens HEEL ERG GOED EN STEVIG AANGEDRUKT....en

piep....flits...."Award Modular BIOS v6.00PG" bla bla

"Memory Testing : 262144K OK"

Dank, Dank, TweakGuy!! :)
Jij krijgt van mij Genotix's badeendje! :)
maarmaarmaar.. ik kwam toch met deze oplossing... :?

Verwijderd

Een klik horen is bij de KR7A echter niet voldoende :)
Na de klik te hebben gehoord moet je het geheugen nog verder aandrukken, heb exact hetzelfde probleem gehad met m'n KR7A-Raid(geil bord trouwens :D)

Verwijderd

Topicstarter
geil bord trouwens :D
Dat ga ik nu dus uittesten, TweakGuy :)

En BalusC..jij ook bedankt :) jij mag ook met TweakGuys badeendje spelen :)

Effe serieus; bedankt guys! Dit forum is weer een happy tweaker rijker :D

Verwijderd

Ik had bijna hetzelfde probleem, mijne startte na 1 keer de bios ingeweest te zijn niet meer op! Echt alles geprobeerd.

Heb em nu maar terug gezonden voor een nieuwe, hopelijk doet die het beter, maar ik ben bang dat het weer hetzelfde liedje is, als ik alle boot klachten lees van de kr7a...

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe hard moet je drukken? Ik heb exact hetzelfde probleem (ok, veel van dit soort reacties is niet goed voor Abit ;)) maar ben bijna ten einde raad en sta op het punt het mobo terug te sturen.

Heb daarnet het mobo nog even bekeken en volgens mij kunnen de reepjes niet dieper. De klipjes klappen dicht en de bovenkant van de klipjes raakt het geheugen. Ik neem aan dat ze dus niet harder aangedrukt kunnen worden.

Verwijderd

Nadat de klipjes erin zijn geschoten even flink drukken op het geheugen.

Ik ben er wel achtergekomen dat er enkele DIMMS niet werken op de KR7A, Mushkin 512MB DDR modules werkten niet op mn mobo.

• DAzN
  • Niet online
Ik ga het maar proberen, voor de zoveelste keer dit weekend. Aan het geheugen ligt het niet, ik heb net als jij Kingston ;)

Verwijderd

Suc6 dan, ook Kingston module met Nanya chips?(als Kingston al andere DDR-modules heeft)

• DAzN
  • Niet online
Inderdaad met Nanya chips. Ik hoop echt dat het lukt, heb intussen alles geprobeerd. Andere processor, pci-vga kaart, andere AGP-kaart maar ik kom niet verder dan de piepjes. Het kan natuurlijk zijn dat ik juist een slecht mobo heb, maar aan de reacties te zien in deze topic moet ik dit eerst nog even proberen.

In ieder geval bedankt. Ik ga het moederbord maar weer eens vervangen in mijn kast ;(

Verwijderd

Ik had hetzelfde bij een abit bp6. Geheugen eruit gehaald, stevig terug gepropt en voila!

• DAzN
  • Niet online
Helaas, werkt nog steeds niet. Harder duwen dan dit durf ik niet, mijn duimen doen er pijn van :( Ik heb de pinnen nog schoongemaakt met alcohol, maar ook dat hielp helaas niet :'(

Hopelijk kan ik vanmiddag nog de cpu testen op een mobo, daarna gaat 'ie maar terug.

Verwijderd

Ok .. een kickje.

Waarom dan

Omdat ik dus exact hetzelfde gelazer had een uur geleden. Ik heb nu net m'n KT7-RAID vervangen door een KR7A-RAID, en ook ik had die piepen zonder boot.

En het werkte waarempel. Woei.. :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ff cmos reset :?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Do i need to say more ?? ..link

• Toulinash
  • Laatst online: 21-02-2024
Omruilen dat mobo'tje.
(8>
blaat ? ik heb ook een KR7A EN een XP1800+ loopt PERFECT
dus wat is er loos ? ...

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20
edit:
een paar mensen waren me voor. Sorry voor de onzinpost
Pagina: 1