Linux mandrake 81 :: installatie loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 09:07
Zoals ik dus als zei in de titel, ik heb mandrake 8.1 op 3 cds, als ik cd installeer vraagt ie om cd 2 na een tijdje, cd2 pakt ie en installeert ie,
maar nu komt het!
Tijdens de laatste optie "configuratie X" of zoiets vraagt ie om het beeldscherm te selecteren, ik selecteer dan een standaard 800x600 @ 56MH beeldscherm, vervolgens krijg ik het venster "verschijnt het beeld goed" met knoppen ja & nee, als ik op "ja" druk loopt het hele systeem vast, muis, computer CTRL+ALT+DEL, ik heb alle mogelijke toetsen ingedrukt en ik kan nog stop noch doorgaan vinden.
als ik de RESET knop indruk dan krijg ik wel het boot menu van mandrake, en als ik kies voor linux dan start ie ook op, maar zodra ik naar KDE wil gaan via het comando "startx" krijg ik een "onbekende" fout,
ik ben dan ingelogd als root, als ik inlog als "mwp" de andere gebruiker krijg ik "kan bestand niet vinden".

Wie weet raad,

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Om bij de laatste vraag te beginnen dat is heel gemakkelijk je moet je path even goedzetten zodat hij startx kan vinden!

Ik denk dat je de verkeerde X installeerd. Als je nou de source van www.Xfree86.org download en die compiled en dan nog een keer probeert.

Volgens mij zit er ergens met X wat fout!

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Noteer goed welke video-kaart je hebt en wat voor freqs je monitor aan kan. Start Mandrake op met de gewone terminal (dus niet startx starten) of indien niet mogelijk in safe-mode. (pas dan e.v. /etc/inittab aan van default:5 naar default:3 =runlevel multiuser-zonderX om zometeen te testen). Je kan met de mandrake-tooltje "XFdrake" opnieuw je X-config aanmaken. Anders met xf86config maar dat is ouderwets. Kijk maar of het lukt. Misschien ondersteund je kaart geen XF86-versie 4.xx, neem dan versie 3.3.6 en/of andere resoluties. Dit kan je ook weer van je CDROM installeren dmv rpm -Uvh --force XFree86-3.3.6.....etc etc maar dit is echt prieken...
Succes

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
Hmz zoiets had ik ook alleen Mandrake 8.1 wilde dus helemaal nie installen, bij de installatie zat ie helemaal vast bij het X configgen, en hij wilde nie eens meer booten :(

Verwijderd

vertel er eens bij wat voor videokaart je hebt en wat voor monitor je hebt...

• MWP
Op zaterdag 12 januari 2002 10:26 schreef joostje het volgende:
Hmz zoiets had ik ook alleen Mandrake 8.1 wilde dus helemaal nie installen, bij de installatie zat ie helemaal vast bij het X configgen, en hij wilde nie eens meer booten :(
dit is dus ook bij mij het probleem!

• MWP
Ik heb een standaard KLmonitor en 10MB kaart, alletwee no-name

Verwijderd

Daar kun je misschien achter komen dmv SuperProbe te draaien.
Misschien werkt dat wel..

Anders pc open schroeven...
Kijk op de chip wat erop staat.

• MWP
het is gewoon een erg oude kaart uit de jaren niks,
ook op de Chip staat niks,
de monitor is iets van egantiy ofzo
Pagina: 1