[wNT] VPN wil niet lukken!

Pagina: 1
Acties:

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik heb een Windows NT server staan (SBS4.5), met daarin een netwerkkaart, op IPadres 10.0.0.2. Deze is verbonden aan een 3com switch, waaraan ook een Arescom (Versatel) NetDSL 1000 hangt. De router is geconfigureerd voor NAT, geeft geen DHCP adressen uit, en heeft de volgende poorten geforward staan naar de server: 21 (FTP), 25 (SMTP), 5800/5900 (VNC) en 1723 (VPN)

Op de server heb ik een aantal VPN verbindingen geconfigureerd. Als ik intern (dus op het lokale netwerk) een VPN verbinding maak naar 10.0.0.2 werkt dat uitstekend. Op het moment dat ik dat via het publieke IPadres probeer te doen, krijg ik (nadat er een tijdje is geprobeerd om naam en wachtwoord te verificeren) op de client een 721 foutmelding: The remote computer is not responding.

Ik kan de router zelf configureren, maar dacht eigenlijk dat met het openzetten en forwarden van poort 1723 alles eigenlijk wel zou moeten werken. Jammer genoeg niet dus.

SP6a is net nog opnieuw geinstalleerd.

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Weet je router de weg terug?

Verwijderd

Staat het PPTP protocol geinstalleerd?

Ik weet dat, toen ik nog ADSL had, ik VPN op NT4 server aan de praat heb gekregen via de helpdesk pagina van xs4all, waar een stap voor stap installatie handleiding voor VPN stond (wat gebruikt wordt voor MXSTREAM).

/me

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Behalve TCP port 1723 moet je ook protocol 47 ofetwel GRE open zetten op je router, alstie dat kan, tenminste

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Poltergeist
Op vrijdag 11 januari 2002 22:41 schreef likkie het volgende:
Weet je router de weg terug?
Ik heb inderdaad ook een weg terug ingevoerd (op dezelfde manier als voor het VNC protocol - wat wel werkt) door als intern adres 0.0.0.0 in te voeren, ene als extern adres 10.0.0.2. Maakt jammer genoeg niets uit.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:31 schreef RopStop het volgende:
Staat het PPTP protocol geinstalleerd?

Ik weet dat, toen ik nog ADSL had, ik VPN op NT4 server aan de praat heb gekregen via de helpdesk pagina van xs4all, waar een stap voor stap installatie handleiding voor VPN stond (wat gebruikt wordt voor MXSTREAM).

/me
het PPTP protocol is geinstalleerd. Overigens is het VPN verhaal zoals dat wordt beschreven bij XS4ALL alleen geschikt voor MXstream. Ik maak daar geen gebruik van, want hebben een verbinding via Demon DSL.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:35 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Behalve TCP port 1723 moet je ook protocol 47 ofetwel GRE open zetten op je router, alstie dat kan, tenminste
Ik had inderdaad ook gelezen dat protocol 47 opengezet moet worden. Alleen kan ik nergens vinden waar je dat zou kunnen doen. Er zit een IP packet filtering table in de router, alleen staat daar niets in. Als ik daar zelf wat wil invullen kan ik bij het protocol alleen maar TCP/UDP/ICMP of any invullen. Dat laatste (any) dus ook nog geprobeerd, maar dat werkt jammer genoeg ook niet.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zaterdag 12 januari 2002 12:00 schreef Poltergeist het volgende:
[..]
Ik had inderdaad ook gelezen dat protocol 47 opengezet moet worden. Alleen kan ik nergens vinden waar je dat zou kunnen doen. Er zit een IP packet filtering table in de router, alleen staat daar niets in. Als ik daar zelf wat wil invullen kan ik bij het protocol alleen maar TCP/UDP/ICMP of any invullen. Dat laatste (any) dus ook nog geprobeerd, maar dat werkt jammer genoeg ook niet.
Ik vermoed dat je dit in de HTTP interface van je router hebt geprobeerd te configureren. Probeer eens met telnet te connecten naar je router; meestal heb je dan veel meer configuratie mogelijkheden.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Poltergeist
Op zaterdag 12 januari 2002 14:02 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je dit in de HTTP interface van je router hebt geprobeerd te configureren. Probeer eens met telnet te connecten naar je router; meestal heb je dan veel meer configuratie mogelijkheden.
Bij de router wordt een programma meegeleverd waarin alle instellingen gedaan kunnen worden. Dat gebruik ik dan ook. Ik zie echter niet meer of minder mogelijkheden in de telnet client. Ook daar kan ik in de filtertabel alleen maar de genoemde protocollen instellen.
Pagina: 1