Toon posts:

[CM] netwerk Vu Meter ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet hier aardig wat van die HDD led VU Meter gevallen langs komen met schema's.
ik weet niet precies hoe dit werkt zou iemand mij uit kunnen leggen hoe dit "bekeken" word ?!

Zelf dacht ik dat dit ging op de velheid of knippersnelheid van je hdd led. (klopt dit ongeveer) ?!

Als het bovenstaande klopt, dan is het vast ook mogelijk om dezelfde module achter je netwerkled te hangen zodat je een netwerk VU Meter hebt. :9~
Kan iemand mij hier bevestiging over geven.
of zou iemand dit durven/kunnen proberen.

Hihi, Nu breng ik mischien wel mensen op :9~ ideen. :)
Netwerk VU Meter © Devinity :) (kidd'n)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:36

JWO

Op vrijdag 11 januari 2002 22:00 schreef Devinity het volgende:

Zelf dacht ik dat dit ging op de velheid of knippersnelheid van je hdd led. (klopt dit ongeveer) ?!
jah

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 22:00 schreef Devinity het volgende:

Nee, VELHEID schrijf je zo : Felheid :P
Verder lijkt het me een leuk idee, probeer het eens

Verwijderd

Topicstarter
Zelefde principe dus :)
effe schemaatje opzoeken en dan morgen naar de electroboer :)

Verwijderd

ben geen elektronica expert, maar vlgns mij werkte het met een condensator. hoe langer het ledje brandt, hoe hoger het voltage, hoe meer lampjes er op de VU meter branden

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Nice, nu nog een metertje uit een mengpaneel en je hebt een HDD, NIC en sound output meter :) Zal er vet uitzien!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Dit gaat lukken, gewoon i.p.v het hardeschijf ledje in het schema je NIC ledje plaatsen en voilla, je hebt een netwerk VU meter. (K heb zelf ook een VU schema gemaakt, dus k heb er verstand van ;))

Suc6! K ben benieuwd :)

System specs

Verwijderd

Als het goed is werkt het activity-ledje van je NIC exact hetzelfde als die van een HDD. Het is dus gewoon een kwestie van de input-draadjes van de VU-meter vastsolderen aan de aansluitingen van de NIC-led.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Een complete array met van die Retro VU meters >:) Een voor HD, een voor CD-ROM (© Scyth 2001 >:)) en eentje voor de NIC

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

kan misschien bij jou anders zijn, maar mijn nic-ledje brandt continu en als er activiteit is gaat ie juist uit. Precies omgekeerd in vergelijking tot mijn hdd-led, dus dat zou niet echt werken zoals t moet.

Verwijderd

Bestaat vast wel.. sommige 3Com hubs hebben ook een VU-meter, dus dat wordt prutsen of een schema zoeken :D
Pagina: 1