Toon posts:

GeForce2 en Win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AsusV7100, Geforce2 MX geïnstalleerd met de drivers van de NVIDIA.

Onder win98 draait deze top, maar onder win2000 niet. Hier krijg ik met dxdiag de volgende foutmelding (en het lukt me niet om de IRQ van de adapter te wijzigen):

Direct3D-testresultaten: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x8007000e (Onvoldoende geheugen)

Wie-o-wie weet wat er fout gaat en hoe ik dit kan oplossen...

ps. onder win2000 heeft ie IRQ 3 alsmede mijn SCSI adapter. Windows2000 geeft bij beiden géén conflict aan.

Slot

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welke drivers gebruik je?
Haal anders even de nieuwste op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai die 23.11 al een tijdje... onder win98 heeft ie een ander IRQ, maar ik krijg de bronnen in Win2000 ook niet van de automatische config.

Onder win98 draai ik ook 23.11.

Wat nu?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
in je bios ff de irq's veranderen en assign irq to vga aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
In m'n bios staan er 4 sloten op auto. Ik heb geen idee waar die AGP bus op zit.

Ook kan ik die laatste instellingen niet vinden (volgens mij had ik em net nog gezien,maar ik weet niet meer waar... |:(

Ik heb trouwens nog een ouwe Asus P2B, BIOS 1.0.14b...

Volgens mij zit de oplossing ook in het veranderen van de IRQ's.. maar waarom doet win2000 daar zo moeilijk over? Is er niet een manier om die in het Apparaatbeheer te wijzigen?

Ik hoop dat jullie me nog een beetje op weg kunnen helpen.

Slot

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> VB

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heeft ie het wel gedaan onder win2k? Of was het vanaf het begin al zo?

Er zijn ook wel es zulke problemen als je Netmeeting hebt gebruikt.. heb je dat toevallig gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart werkt verder normaal. Vanaf het begin deden alleen de games het niet. Maar die maken dus gebruik van DirectX-3D.

Na het bekijken van dxdiag zag ik dat DirectDraw en AGP-oppervlakteversnelling niet beschikbaar zijn. Deze zijn onder win98 wel beschikbaar..

Verder draai ik dezelfde software/hardware onder win98 en dat is allemaal wel oke.

Volgens mij moet ik alleen de IRQ veranderen.. maar onder win2000 lukt me dat niet...

Verwijderd

onder win2k kun je de irq's niet wijzigen, dacht ik. Dat werkt anders dan bij 9x. Veel apparaten hebben ook dezelfde irq. Maar daar ligt het m.i. ook niet aan.

Ik zou zeggen: de-installeer de drivers en probeer het opnieuw. Of probeer het met de 22.nogwat drivers.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 14:18
Weet url niet maar ik heb het ook en nog een paar anderen. Search ook ff op XP want hier is dus hetzelfde prob :)

http://blog.bjornhouben.com

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Correct me if i'm wrong, maar is IRQ 3 niet gelinkt aan COM-2? en IRQ 4 aan COM-1. Bij mij zitten alle PCI apparaten op IRQ 9 en mijn GF2 op 11

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

je kunt ze toch gewoon zelf assignen?
als je com uitzet dan is die IRQ vrij bv.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Je moet de ACPI functie in je BIOS uitzetten. Dan kan je in W2K wel je irq's wijzigen

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik geen ACPI functie in mijn bios :'(

Ik ga ff verder zoeken, hopelijk dat er een XP oplossing is die ook voor Win2000 werkt.

Als jullie nog wat weten... ik blijf deze lijst ff in de gaten houden.

Alvast bedankt!!

Slot
Pagina: 1