ADSL modem NAT/defserver probleem

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
He ik heb nu via de search een ftp server draaiend gekregen door
code:
1
2
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:555 outside_addr=0.0.0.0:555
create protocol=udc inside_addr=10.0.0.150:555 outside_addr=0.0.0.0:555

toe te voegen.
Het toevoegen en save gaat allemaal perfect. Ik iemand anders vragen om te connecten en hij krijgt een
code:
1
530 Port command only accepts client ip

error
Ik zoeken op google maar daar werd ik niets wijzer uit.
Ik heb toen defserver aan gezet (daar voor ook geprobeerd maar toen deed hij het niet) en toen deed hij het op eens.
Maar het probleem is wanneer ik defserver heb ingesteld op mijn ip adres dan kan ik niet internetten aan de hand van DNS (dus wel op ip-adressen).
Nu heb ik defserver weer uit staan en het surfen gaat weer goed.
Weet iemand hoe ik defserver aan kan hebben en normaal kan internetten.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

kan je helemaal niet internetten of alleen je web/ftp server niet bereiken ?
het is normaal dat je web en ftp server niet via internetadressen zijn te bereiken in je netwerk, wel via het lokale adres
als je helemaal niet kan internetten, heb je overal de dns van je provider ingesteld ? bij mij moest het zowel in de modem als op elke client bij netwerkverbinding ingesteld worden..dan moet alles werken

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

waarom die vage port?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• The-Source
Op vrijdag 11 januari 2002 22:25 schreef Skinkie het volgende:
waarom die vage port?
Omdat ik officieel geen servers mag draaien van de provider.
Ik zal dat van DNS servers instellen op alle comps eens proberen. Maar waar ik later aan had zit te denken is (na de FAQ te lezen te hebben) is dat een FTP server die op de standaard poort 21 draaid ook poort 20 gebruikt. Zou ik die dan ook open moeten gooien?

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Denk dat de client in passive mode connectie probeert te maken. Dat wil zeggen dat de client eerst via poort 21 (of 555) aan de server vraagt welke poort ie moet gebruiken voor passive mode. Zonder defserver weet je router niet waar de connectie op de nieuwe poort heen moet. En met defserver gooit ie alle poorten door naar je server, waaronder dus de poort waarop de client passive connectie wil maken. Dus kijk of je ergens een ip-range voor passive ftp in je ftp-server op kan geven en map die poorten door in je router. Of zorg dt de client active mode ftp gebruikt,

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• The-Source
Op vrijdag 11 januari 2002 22:43 schreef Aardbijen het volgende:
Denk dat de client in passive mode connectie probeert te maken. Dat wil zeggen dat de client eerst via poort 21 (of 555) aan de server vraagt welke poort ie moet gebruiken voor passive mode. Zonder defserver weet je router niet waar de connectie op de nieuwe poort heen moet. En met defserver gooit ie alle poorten door naar je server, waaronder dus de poort waarop de client passive connectie wil maken. Dus kijk of je ergens een ip-range voor passive ftp in je ftp-server op kan geven en map die poorten door in je router. Of zorg dt de client active mode ftp gebruikt,
Ik heb de passive FTP range gevonden en die is 554 tot 65535 maar ik kan toch ook wel BV 556,557 en 558 als ik maar max 3 users tegelijk wil? en moeten ze dan TCP of UDC of allebei
BTW ik heb een gehackte modem voor de gene die het niet wist en er draaien 3 comps achter. Ik had dit eerder moeten vertellen maar ik was dat vergeten

• The-Source
Oke de FTP draaid (zonder defserver op gegeven) maar de users die via passieve komen die komen er volgens mij niet in.
ik heb deze error voorbij zien komen:

code:
1
425 Cannot open data connection (10060)

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Op vrijdag 11 januari 2002 21:45 schreef klaasbram het volgende:
Maar het probleem is wanneer ik defserver heb ingesteld op mijn ip adres dan kan ik niet internetten aan de hand van DNS (dus wel op ip-adressen).
Heb je niet als DNS je modem opgegeven? Dit moet gewoon je ISP DNS ip zijn hè!
en gateway moet je modem zijn!

btw...vergeet het tikken; check mn sig :7

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13
als je klaar bent moet je wel ff het commando save intikken

• Joeroenho
  • Niet online
Zoek even op GoT naar 'auto port mapping alcatel', dr is namelijk iemand die er een programmaatje voor heeft gemaakt. Gewoon interne en externe IP invullen, en dat programma kan de regels toevoegen of verwijderen in de NAT-tabel. Een stuk makkelijker.

edit:

Check dit topic: [topic=345519/1/50]

Amateurcoureur en fervent banktukker

• boswandeling
thnx is gelukt nog 1 vraagje dan

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jikey/tijdelijk/welkeip.jpg

Er staat IP modem moet dat nou je exter IP zijn bij mij 213.84.xxx.xxx of moet dat je 10.0.0.138 zijn het IP van het modem

• boswandeling
OWJA

Dat port kan alleen maar port 80 extern naar 80 intern doormappen

nu heb ik 2 webserver thuis lopen op poort 80

maar nu wil ik dan als mensen naar [url="http://213.84"]http://213.84[/url].xxx.xx:2000
Dat deze personen worde doorgestuurd naar 10.0.0.90:80

dat kan dus niet met dat prog volgens mij?

moet ik zeker via telnet zelf gaan regelen

• boswandeling
laat maar problemen zijn al van de baan
Pagina: 1