[VNC] applet initaliseert niet - connection closed

Pagina: 1
Acties:

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met VNCviewer krijg ik direct na het invoeren van het password de melding "connection closed". In IExplorer lijkt alles goed te gaan als ik op poort 5800 connect, maar dan krijg ik een klein streepje als applet te zien, wat logisch is gezien de volgende sourcecode:
code:
1
2
3
<HTML><TITLE>VNC desktop [xxxxxxxxx]</TITLE>
<APPLET CODE=vncviewer.class ARCHIVE=vncviewer.jar WIDTH=0 HEIGHT=32>
<param name=PORT value=5900></APPLET></HTML>

Nu heb ik gezocht hier op tweakers en op de site van VNC. Het zou te maken kunnen hebben met een standaard VGA driver die geladen is (vond ik hier op tweakers), maar dat is niet het geval. Verder kon ik niets vinden waar ik iets aan had.
De specs:

Server:
WinXP Pro UK met alle patches
Viper770 met nVidia 21.81 drivers
WinVNC 3.3.3r7
Celeron566@850, 448MB
Ik heb de desktop gelockt (want aangemeld op domein), dat zou ik echter volgens de FAQ op de VNC site (AT&T volgens mij) moeten kunnen omzeilen met "send CTRL+ALT+DEL", maar zover kom ik dus niet eens. Verder gaat de monitor na een gegeven aantal minuten op de screensaver en misschien zelfs uit (ben helaas nu niet in staat om naar de server toe te gaan het gehele weekend, daarom had ik dus juist VNC geïnstalleerd), maar dat weet ik niet zeker.

Client:
Laptop met win2k pro uk, iexplorer 5.5 sp2 en VNCviewer 3.3.3
Desktop met win98se uk, iexplorer 5.5 sp1

Alle drie de opties (2x iexplorer en 1x VNCviewer) werken niet.
Hopelijk herkent iemand dit probleem, het zou fijn zijn als ik de server remote kan gebruiken. Ik heb geprobeerd om een loopback test te doen op de server zelf, maar dat laat VNC niet toe (is natuurlijk ook wel logisch, anders krijg je volgens mij een oneindig aantal VNC vensters in elkaar).
Alvast bedankt.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• tonyisgaaf
  • Niet online
^^
even een klein schopje ;-)

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:39
volgens mij heb ik een tijdje geleden ook zoiets gehad. wat ik gedaan heb:
vnc service gedeinstalled
vnc service geinstalleerd
wachtwoord ingesteld
gereboot en nog een keer wachtwoord ingesteld.

daarna geen problemen meer. vnc ruled :)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:16

DJ

Als je hem als Service geinstalleerd hebt, dan kan het wel eens gebeuren. Wij hebben dit ook gehad (en hebben het nog wel eens) met onze NT4 Servers. De enige oplossing is dan of de Service herstarten, of in het uiterste geval de machine herstarten. Ik heb er ook wel eens naar gezocht waar dit nu vandaan komt, maar daar ben ik nog niet achter.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Wij draaien 3.3.3.r9 en hebben sindsdien dit probleem niet meer.

• tonyisgaaf
  • Niet online
Iig allemaal bedankt.
Ik draai de WinVNC server als app. en niet als service (denk ik althans, heb hem gestart als app.) en bij de properties het wachtwoord ingesteld. Verder geen wijzigingen in de standaard config. Nog niet gereboot sindsdien..., maar wat ik me kan herinneren wel een keer de app. afgesloten en opnieuw gestart.
Zoals ik eerder zei kan ik helaas dit weekend niet meer bij de server komen, ik zal maandag nog even berichten of ik eruit ben gekomen.
Ik gebruik trouwens verder ook geen firewall ofzo, dus mocht iemand denken dat het daar aan zou kunnen liggen: nope.
Ik blijf verder de hierboven genoemde code vreemd vinden, zou dit kunnen liggen aan het feit dat de monitor (niet de PC zelf) uitgeschakeld (stand-by) is en de VNC server om die reden niet de resolutie kan achterhalen?

edit:
typo

• tonyisgaaf
  • Niet online
OK, probeerde zonet weer ff opnieuw aan te loggen via nt netwerk (dat werkte wel, maar dan heb ik dus niet volledige controle), maar dat werkt niet meer, ook pingen niet meer, dus ik ben bang dat mijn computer uit is gegaan (vaak stroomstoringen in studentenhuis). Er blijft natuurlijk echter een kansje dat iemand mijn pass. van VNC gekraakt heeft en nu mijn PC vernaggelt.... :( Hoe groot schatten jullie die kans? (Het wordt nu toch echt spannend en ik kan het maandag ochtend pas controleren...)

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Het wachtwoord is zeer makkelijk te achterhalen als je toegang tot het register hebt (staat er in hele simpele encryptie in)

maar die kans blijft klein, zal wel stroom zijn.

Probeer anders TridiaVnc of TightVnc ipv WinVnc

http://www.tridiavnc.com
http://www.tightvnc.com

• tonyisgaaf
  • Niet online
Ok VNC 3.3.3r9 did the trick!! Bedankt allemaal

• tonyisgaaf
  • Niet online
Ok, ik dacht dus dat het opgelost was, maar ik heb de desktop nu weer gelockt en dan werkt het weer niet, dus waarschijnlijk is dat het probleem.
VNC werkt niet als de desktop gelockt is.

Pagina: 1