Met VNCviewer krijg ik direct na het invoeren van het password de melding "connection closed". In IExplorer lijkt alles goed te gaan als ik op poort 5800 connect, maar dan krijg ik een klein streepje als applet te zien, wat logisch is gezien de volgende sourcecode:
Nu heb ik gezocht hier op tweakers en op de site van VNC. Het zou te maken kunnen hebben met een standaard VGA driver die geladen is (vond ik hier op tweakers), maar dat is niet het geval. Verder kon ik niets vinden waar ik iets aan had.
De specs:
Server:
WinXP Pro UK met alle patches
Viper770 met nVidia 21.81 drivers
WinVNC 3.3.3r7
Celeron566@850, 448MB
Ik heb de desktop gelockt (want aangemeld op domein), dat zou ik echter volgens de FAQ op de VNC site (AT&T volgens mij) moeten kunnen omzeilen met "send CTRL+ALT+DEL", maar zover kom ik dus niet eens. Verder gaat de monitor na een gegeven aantal minuten op de screensaver en misschien zelfs uit (ben helaas nu niet in staat om naar de server toe te gaan het gehele weekend, daarom had ik dus juist VNC geïnstalleerd), maar dat weet ik niet zeker.
Client:
Laptop met win2k pro uk, iexplorer 5.5 sp2 en VNCviewer 3.3.3
Desktop met win98se uk, iexplorer 5.5 sp1
Alle drie de opties (2x iexplorer en 1x VNCviewer) werken niet.
Hopelijk herkent iemand dit probleem, het zou fijn zijn als ik de server remote kan gebruiken. Ik heb geprobeerd om een loopback test te doen op de server zelf, maar dat laat VNC niet toe (is natuurlijk ook wel logisch, anders krijg je volgens mij een oneindig aantal VNC vensters in elkaar).
Alvast bedankt.
code:
1
2
3
| <HTML><TITLE>VNC desktop [xxxxxxxxx]</TITLE> <APPLET CODE=vncviewer.class ARCHIVE=vncviewer.jar WIDTH=0 HEIGHT=32> <param name=PORT value=5900></APPLET></HTML> |
Nu heb ik gezocht hier op tweakers en op de site van VNC. Het zou te maken kunnen hebben met een standaard VGA driver die geladen is (vond ik hier op tweakers), maar dat is niet het geval. Verder kon ik niets vinden waar ik iets aan had.
De specs:
Server:
WinXP Pro UK met alle patches
Viper770 met nVidia 21.81 drivers
WinVNC 3.3.3r7
Celeron566@850, 448MB
Ik heb de desktop gelockt (want aangemeld op domein), dat zou ik echter volgens de FAQ op de VNC site (AT&T volgens mij) moeten kunnen omzeilen met "send CTRL+ALT+DEL", maar zover kom ik dus niet eens. Verder gaat de monitor na een gegeven aantal minuten op de screensaver en misschien zelfs uit (ben helaas nu niet in staat om naar de server toe te gaan het gehele weekend, daarom had ik dus juist VNC geïnstalleerd), maar dat weet ik niet zeker.
Client:
Laptop met win2k pro uk, iexplorer 5.5 sp2 en VNCviewer 3.3.3
Desktop met win98se uk, iexplorer 5.5 sp1
Alle drie de opties (2x iexplorer en 1x VNCviewer) werken niet.
Hopelijk herkent iemand dit probleem, het zou fijn zijn als ik de server remote kan gebruiken. Ik heb geprobeerd om een loopback test te doen op de server zelf, maar dat laat VNC niet toe (is natuurlijk ook wel logisch, anders krijg je volgens mij een oneindig aantal VNC vensters in elkaar).
Alvast bedankt.
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard