Repotec Router met @home verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Whoopsie|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hoi,

Wij hebben gewoon 2 computers, deze zijn verboneden aan een hub, maar zodra wij het plugje van het kabelmodempje erin doen herkent hij ons lokaal netwerk niet meer.

We kregen het uiteindelijk niet opgelost en iedereen zegt:
PAK EEN ROUTER, DAN BEN JE VAN ALLES AF!

NOT!. Ik heb nu een repotec router, nu doet onze locale verbinding het wel, de LAN, maar de WAN ( de internetverbinding) doet het niet!

Nu heb ik op het forum gezocht en ik hoor dat ik mijn MAC adres moet veranderen naar het MAC adres van mijn netwerkkaart ofzo?

Hoe krijg ik het nou precies aan de praat, en hou vindt ik het MAC adres van mijn netwerkkaart?
Samengevat: Hoe krijg ik internet nu aan de praat met deze router op XP??

Ik heb gebeld naar Essent, geen gegevens verstrekt, een router is illegaal en hun zeggen het geblokkeerd te hebben, GELUL, veel mensen die op @home zitten hebben een router.

Help ME! :o

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op een Win9x-PC ---> winipcfg draaien.

Edit: Sorry, post niet goed gelezen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Je moet hem terugbrengen die router en een Edimax bij Memo gaan halen.werkt perfect bij @home.

Verwijderd

En hoe heb je dat ding eigenlijk ingesteld staan?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

zet je workgroup es op @home.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

En wat heeft die router gekost,voor fl 400,-koop je zoon ding wel.
een xtra ip nr kost fl 10,-pm.
had je beter kunnen doen.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op vrijdag 11 januari 2002 21:21 schreef Whoopsie het volgende:
hoi,

Wij hebben gewoon 2 computers, deze zijn verboneden aan een hub, maar zodra wij het plugje van het kabelmodempje erin doen herkent hij ons lokaal netwerk niet meer.

We kregen het uiteindelijk niet opgelost en iedereen zegt:
PAK EEN ROUTER, DAN BEN JE VAN ALLES AF!

NOT!. Ik heb nu een repotec router, nu doet onze locale verbinding het wel, de LAN, maar de WAN ( de internetverbinding) doet het niet!

Nu heb ik op het forum gezocht en ik hoor dat ik mijn MAC adres moet veranderen naar het MAC adres van mijn netwerkkaart ofzo?

Hoe krijg ik het nou precies aan de praat, en hou vindt ik het MAC adres van mijn netwerkkaart?
Samengevat: Hoe krijg ik internet nu aan de praat met deze router op XP??

Ik heb gebeld naar Essent, geen gegevens verstrekt, een router is illegaal en hun zeggen het geblokkeerd te hebben, GELUL, veel mensen die op @home zitten hebben een router.

Help ME! :o
Het MAC adres van je netwerkkaart vind je met WINIPCFG (win9x) of IPCONFIG /ALL (NT/W2K/WXP)
Je moet je router dan dit adres laten clonen / spoofen, dan weet het netwerk niet beter dat dat deze met jou netwerkkaart 'praat'.
Als het dan nog niet werkt, dan kan het zijn dat je provider nu 2 mac adressen bij je login heeft staan, dan kan de helpdesk dat voor je oplossen (zou moeten dus...) maar let op, dit (routers) ondersteunen ze niet, dus eerst weer aan de praat krijgen met je gewonen NIC (netwerkkaart) en dan je router mac aanpassen (als ie dat kan...) en dat verderklooien..
succes!

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op vrijdag 11 januari 2002 21:21 schreef Whoopsie het volgende:
..... ik hoor dat ik mijn MAC adres moet veranderen naar het MAC adres van mijn netwerkkaart ofzo?
-
.....Samengevat: Hoe krijg ik internet nu aan de praat met deze router op XP??
-
.....een router is illegaal en hun zeggen het geblokkeerd te hebben..
• Bij @home hoeft het MAC adres NIET gekloond te worden.
• Router heeft niks met WinXp van doen
• Niks geblokkeerd.
Op vrijdag 11 januari 2002 21:31 schreef RamShackle het volgende:
zet je workgroup es op @home.
• Onzin. nergens voor nodig.
Op vrijdag 11 januari 2002 21:37 schreef flippie.ff het volgende:
En wat heeft die router gekost,voor fl 400,-koop je zoon ding wel.
een xtra ip nr kost fl 10,-pm.
had je beter kunnen doen.
• Waar en niet waar.

Als je met 3 of 4 PC's wilt internetten wordt de rekening voor een router voordeliger, Essent biedt maar maximaal 2 extra IP adressen aan voor € 4,50 (of zo iets) per IP adres per maand.

? weet jij wat.

• Whoopsie|IA
  • Niet online
Nou mensen, ik heb alles geprobeerd,
De werkgroep naar @home veranderd, wat normaal niet hoeft.
Het MAC adres opgegeven van mijn NIC, ps. de software van mijn router kan dit automatisch doen met de optie "COPIE FROM PC".
Bij domain heb ik home.nl ingevoerd, maar niks werkt.

Moet ik voor het veranderen van het MAC adres de kabelmodem stekker er eerst even uittrekken zodat hij kan refreshen?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 11 januari 2002 23:45 schreef PokkeNoise het volgende:

• Onzin. nergens voor nodig.
uhuh...

bij @home moet je werkgroep wel degelijk @home zijn, en je hostnaam moet CP-blablabla zijn.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Whoopsie|IA
  • Niet online
ja deze staan ook correct, alleen voorheen kon ik met elke werkgroep internetten.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op zaterdag 12 januari 2002 01:45 schreef Dirk-Jan het volgende:

uhuh...

bij @home moet je werkgroep wel degelijk @home zijn, en je hostnaam moet CP-blablabla zijn.
Hostnaam Cpxxx-a moet inderdaad wel ingevoerd worden. Maar werkgroep is absoluut nergens voor nodig.
* PokkeNoise draait al een jaar met een andere werkgroep naam.

Whoopsie, je Cpxxx-a nummer moet in de router instellingen ingevuld worden.
De aangesloten PC's kan je andere namen aan geven. De kabelmodem rebooten kan inderdaad wel eens helpen. Bij domain is bij mij op een Edimax router ook niks ingevuld.

Juiste @home subnet in router ingevuld. Dus niet 255.255.255.0

? weet jij wat.

Verwijderd

hier hetzelfde probleem..

je moet het tcp/ip adres opvragen met start-uitvoeren-winipconfig
je moet in de setup (van de router in je browser) niet kiezen voor cable modem maar voor other en dan dat tcpip adres invullen..
ik weet niet of het nog werkt als @home je ip veranderd want hier heb ik nog geen ervaring mee.

verder zit ik zelf met het probleem dat achter deze modem counterstrike niet werkt.. zowel de poort 27015 vrijgeven in special applications als DMZ mode werken niet (DMZ is kut want dan heb je geen firewall meer) dit laatste vind ik helemaal frappant omdat dan eigenijk gewoon bloot op intenet bent maar hij dan nog op een of andere manier filtert
:r

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 11:07 schreef PokkeNoise het volgende:
Whoopsie, je Cpxxx-a nummer moet in de router instellingen ingevuld worden.
Dat is inderdaad het enige waar de DHCP naar kijkt.
Juiste @home subnet in router ingevuld. Dus niet 255.255.255.0
Huh ? als je op DHCP staat hoef je dat voor de Inet kant niet in te vullen en aan de LAN kant boeit het niet.

Verwijderd

In eerste instantie kreeg ik het ook niet voor elkaar onder Xp, maar als je het nog niet geprobeerd hebt, probeer dan eens het "vaste" Ip adres en overige gegevens zelf in te stellen. Ipv het te krijgen van @home via de DHCP. Dit was voor mij de oplossing... ideaal vindt ik het nog niet... maar ik kan er nu wel gewoon mee internetten onder XP...

Verwijderd

Aanvulling: Je computer naam.. de cpXXXX-X hoef je dan ook nergens in te vullen. Heel wazig.. maar nogmaals.. het werkt hier... dus ik klaag niet...

Verwijderd

ten eerste: je naam kan ook met cc beginnen ipv cp
ten tweede: vertel niet aan @home dat je dit doet, ze doen altijd moeilijk
ten derde: *off topic* ik heb honger
ten vierde: bij @home gebruiken ze DHCP, probeer die wel aan te hebben staan, want ze hebben laatst mijn ip ook veranderd. toen had ik het DHCP nog uit staan.
successss!! :)

Verwijderd

kan iemand mij dan nog helpen met mijn hierboven geposte couterstrikeverhaal? :'(

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:22
En Whoopsie, is het nog gelukt met die Repotec??

Ik zit er zelf ook aan te denken om een routertje te gaan kopen voor @Home.

Vraagje: Je downloadsnelheid en browse snelheid zal op het algeem niet dalen als je een Repotec of Edimax router gebruikt toch?

Ik ga dus 1 van die 2 nemen, op basis wat de beste ervaringen zijn die ik tegen kom met @Home en andere tweakerts die zo'n router hebben.

Dus.... reply je ervaringen met welke router je hebt en wat je ervan vindt (als je dat nog niet gedaan had)

To be, or not to be...

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

Ik heb een repotec router voor iemand geconfigged met een chello verbinding. Na een uur en een kwartier had ik het aan de praat, voor de eerste keer dat ik ooit met een chello verbinding bezig was. Mijn tip: lees gewoon goed en grondig de handleiding van de repotec router door. Ik zie dat je de optie 'copy MAC address from pc' hebt gebruikt, dit duid er dus op, dat je de router al een firmware upgrade hebt gegeven.

Ik had trouwens wel wat problemen met dat ding, hij vond het nodig om na een paar dagen alle gegevens te vergeten... na een harde reset, en opnieuw instellen vond hij alles weer tof. Voor de rest is het een handig, goedkoop, klein & functioneel apparaatje.

TweakBlog

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Ik weet niet of het helpt voor counterstrike, maar voor MSN Voice/Video hielp het om de DOS protectie uit te zetten.

Voor de rest heb ik goede ervaringen met deze router, zeker omdat UPNP ondersteund wordt, zodat zelfs probleem applicaties zoals MSN file transfer/voice/video en NetMeeting functioneren. Ik heb de UPNP service van XP op automatic staan en de UPNP functie van de repotec aangezet.

Ik maak overigens gebruik van Chello. Het MAC adres heb ik handmatig overgenomen.

Verwijderd

Ja ook goede ervaringen hier met chello met fixed IP.
Alleen vind ik het nogal vaag om er achter te komen of er een software update is. Ik moet eerste de file binnenhalen en dan kijken welke versie erin zit.
Das wel knullerig van repotec of is er een andere manier dan iedere keer voor niks te kijken of er al wat nieuws is?
Pagina: 1