Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
als je een wat lichtere zoekt dan zou je ook eens naar de Thermaltake Vulcano 6Cu moeten kijken. Deze trekt de Alpha 6035 eruit(deze alpha is practish gelijk aan de kanie). En is een stuk lichter en goedkoper(13 euro/pricewatch). En er zit een leuke fan op, 32cfm@4500rpm.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:45
zitten goed vast, ligt
en hopelijk redelijke cooling
Dell Studio XPS 16
Dell Studio XPS 16
Dat was die van mij zeker??Op vrijdag 11 januari 2002 21:06 schreef Scyth het volgende:
Houdt hij mijn 1400 lekker koel? Ik heb de search gebruikt, maar kan maar 1 temperatuur vinden, en da's op een XP.
Ik ben een superrock gebruiker en hij houd mijn 1500+ @ 1900+ lekker op 47C stressed.
Je moet wel opletten of hij op je bord past omdat hij in lengte en breedte groter is dan de standaard koelers. Ik raad iedereen deze koeler aan als ze niet veel geld willen uit geven aan zo'n alpha paps (paar cijfertjes) geval.
Taal fouten inbegrepen ;)
Dell Studio XPS 16
Dat zijn geen 400MHz maar een rating van 400+ hoger.Op zaterdag 12 januari 2002 19:31 schreef Scyth het volgende:
Als ik het goed begrijp is jouw XP 1500+ op 1900+ 400 MHz overgeklokt? En dan 47 stressed? En ga jij ook naar LANS enzow?
De 1500+ draaid op 1333Mhz en de 1900+ op 1600Mhz (66Mhz per 100+ en af en toe natuurlijk mooi of ronden op een heel aantal Mhz)
Mag ik vragen wat LANS is.
Dell Studio XPS 16
Hier een plaatje van mijn MoBoOp zaterdag 12 januari 2002 19:55 schreef Scyth het volgende:
Okee, 266 MHz overgeklokt dan. Hmmz. goed koelertje... Weet je ook toevallig of die op mijn Epox pastNee, zoek ik zelf wel uit. Thnx (Ow ja... Ga jij ook naar lan parties?)

Ik houd misschien 2 MM (misschien ook wel 3) over bij de linker condensatoren. Bij de rechter geheugen dimms heb ik geen problemen qwa afstand. Ik hoop dat je met dat plaatje een beetje kunt schatten of hij op jouw bord past.
Nee ik ben nog nooit naar LANS toe geweest omdat ik nooit uitgenodigd ben, een niet echt makkelijk verplaatsbare monitor heb (19") en omdat ik spellen zoals UT en Q3 niet speel (ik speel spellen zoals RA).
Dell Studio XPS 16
De fans zijn niet de stilste maar de heatsink zijn van goede kwaliteit
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Verwijderd
Ben in et bezit van een Tb 1,4Ghz
ik heb een coolermaster voor 1,5 ghz tbird erop zitten en die houd mijn tbird 42 idle en 54 stressed
Dan heb je hem vast niet goed aangesloten omdat hij mijn XP 1500+ @ 1900+ stressed houd op 47C. Of je gebruik dat Asus bord met die E want die geeft (zie andere topics) een te hoge waarde af.Op zondag 13 januari 2002 20:15 schreef Metal-Kool4 het volgende:
ik had hem ook!! en de temperaturen waren bij mij idle 42 stressed 50 AMD XP 1700+
Verwijderd
Gebruik jij koelpasta bij deze koeler? Ik heb een XP 1600+ met standaard plakspul van de koeler en stressed wordt hij 56C. Dat zou dus beter moeten kunnen maar om al dat plakspul eraf te halen is ook zo'n werk en met 56C gaat hij toch niet eerder kapot ofzo?Dan heb je hem vast niet goed aangesloten omdat hij mijn XP 1500+ @ 1900+ stressed houd op 47C. Of je gebruik dat Asus bord met die E want die geeft (zie andere topics) een te hoge waarde af.
Ik gebruik de koelpasta van eynstein (kost dacht ik 8.50 gulden)Op maandag 14 januari 2002 10:41 schreef ohooghuis het volgende:
[..]
Gebruik jij koelpasta bij deze koeler? Ik heb een XP 1600+ met standaard plakspul van de koeler en stressed wordt hij 56C. Dat zou dus beter moeten kunnen maar om al dat plakspul eraf te halen is ook zo'n werk en met 56C gaat hij toch niet eerder kapot ofzo?
[zeer late edit]
Het is niet zo moeilijk om die sticker er af te krijgen hoor. Je neemt wat verdunner op een doekje en ff wrijven en dan is het:
Waar is die sticker nou gebleven
[/zeer late edit]
geloof me, ik heb hier zo'n delta hp60 ofzow boven p een alpha 6035 hangen. dik maakt echt een pokke herri op je slaapkamertje.Op zondag 13 januari 2002 20:45 schreef zeven het volgende:
das irri vooral als je op lan party's zit.. steeds dat gesuis
maar op een lan party hoor je em na 30 minuutjes al helemaal niet meer
Verwijderd
Idle/stressed was mijn XP1500+ (@1950+) 45/54. Mijn Zalman (van 99 piek) doet dat nu beter!
Ik gebruik ook een zilveren spacer icm met een silverado, en vervoer mijn pc ook zo nu en dan naar LAN's. Tot nu toe werkt alles echt perfect.
Hoe leg je je comp neer in de auto/bus? Ik kan me voorstellen dat de core een hangende Silverado niet leuk vindt
[Hmmz modus]
Hmmz... Als dat echt werkt... Die dingen zorgen dus voor dat de ruimte tussen de proc en koeler op te vullen zodat hij niet meer kan schommelen?
[/Hmmz modus]
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
ik vraag dit namelijk omdat ik de 6cu+ heb
*tis btw wel een takkeherrie, maja ik heb altijd radio aan

komt uit een andere draad, ff de tekst erbij
LinkIk ben ook altijd op zoek naar stille oplossingen aangezien ik nogal eens een computer in elkaar zet voor anderen. Het is niet altijd nodig om er maar een koeler van €80 op te pleuren als je geen herrie wilt.
Over de volgende oplossing ben ik zelf zeer tevreden en heb hem al in meerdere PC's toegepast:
Ik heb bij Eynstein een Spire Superrock en een 8cm coolermaster gekocht. De standaard (herrie) fan van de Superrock getrokken en de 8cm fan er met vier spaanplaat schroeven op gezet.
Deze oplossing koelt beter dan mijn Thermalright SK6 + Delta MP terwijl je hem nauwelijks hoort! (Ik heb wel de thermal compound verwijderd en Artic Silver gebruikt)
Totaal ben je voor deze oplossing zo'n €25 kwijt...
Quote van TheArray
Verwijderd
wehehehe ik houd het bij me coolermaster coolertjeOp maandag 14 januari 2002 14:16 schreef fuzzems84 het volgende:
[..]
geloof me, ik heb hier zo'n delta hp60 ofzow boven p een alpha 6035 hangen. dik maakt echt een pokke herri op je slaapkamertje.
maar op een lan party hoor je em na 30 minuutjes al helemaal niet meer
Verwijderd
ga je naar northwar 4? ik zie dat je een silverado hebt, ga je die eraf halen tijdens transport? ik heb nl ook silverado en ga naar northwar4Op zaterdag 12 januari 2002 22:05 schreef Scyth het volgende:
Hmmz. Uitgenodigd voor LANs hoeft niet www.northwar.nlNee, maar wat ik wou weten is of je processor ook te lijden heeft als je de koeler erop laat zitten tijdens transport...
Ja, het zijn de verzilverde koperen spacers uit de PW. Ik vervoer de kast dus meestal liggend, maar staand heb ik ook al een maar keren gedaan. Het zorgt er inderdaad voor dat de silverado niet kan schommelen/wrikken. De krachten komen dus meer op je socket terecht denk ik.Op maandag 14 januari 2002 19:07 schreef Scyth het volgende:
He das ook een manier. Zijn dat die verzilverde koperen spacers in de PW?
Hoe leg je je comp neer in de auto/bus? Ik kan me voorstellen dat de core een hangende Silverado niet leuk vindt
[Hmmz modus]
Hmmz... Als dat echt werkt... Die dingen zorgen dus voor dat de ruimte tussen de proc en koeler op te vullen zodat hij niet meer kan schommelen?
[/Hmmz modus]
Gewoon doen, krijg je geen spijt van.
Op maandag 14 januari 2002 20:16 schreef Prikkeldraad het volgende:
[..]
ga je naar northwar 4? ik zie dat je een silverado hebt, ga je die eraf halen tijdens transport? ik heb nl ook silverado en ga naar northwar4
Dan zie ik je daar wel. Onder welke nick ga jij spelen
Ik ga hem dus denk ik met de verzilverde koperen spacer ertussen liggend vervoeren. Ik zie je daar wel!
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
op 22 jan weten we pas waar en waneer hé....Op dinsdag 15 januari 2002 18:51 schreef Scyth het volgende:
[..]
offtopic:
Ik ga hem dus denk ik met de verzilverde koperen spacer ertussen liggend vervoeren. Ik zie je daar wel!
maare, onder prikkeldraad gewoon
heb zwart haar herken je mij zo
De Spire BigRock en De Superrock zijn redelijk grote, en middengewicht. Ze koelen goed, maar maken een beetje veel lawaai met de stndrd fan. Zo goed?
[Tegen prikeldraadspreekmodus]
Ik heb ook zwart haar, dus...
[/Tegen prikeldraadspreekmodus]
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
ik ga nog niet aanmelden als ik niet zeker weet waar het is... maar ik meld wel aan op 22steOp vrijdag 18 januari 2002 14:19 schreef Scyth het volgende:
..
offtopic:
[Tegen prikeldraadspreekmodus]
Ik heb ook zwart haar, dus...... Aanmeldingen zijn open voor NW4
[/Tegen prikeldraadspreekmodus]
Verwijderd
yo ik heb er nog zo een liggen, kwam er te laat achter dat hij niet ging passen op een XPOp dinsdag 15 januari 2002 18:51 schreef Scyth het volgende:
[..]
offtopic:
redelijk stom, maarja, het is dus een verzilverde spacer, nog helemaal gloedje nieuw
Ik weet dat het geen V\A is maar ik denk, als ik hem dan goedkoop aan zo'n spacer help
ff gekeken in de PW , daar zie ik hem voor 10€ (en daar moet dan nog verzendkosten bij)
Je mag hem hebben voor 7.5€ inc. verzendkosten (hij is dus helemaal nieuw)
Hij houd mij AMD TB 1333@1466 op:
idle:40
stressed:45
Hij is makkelijk te moneren en je kan em er ook wel op laten zitten bij transport.
Verwijderd
toen ik mijn delta had, mog ik daar zeker niet naar binnen :`(Op zondag 13 januari 2002 20:45 schreef zeven het volgende:
das irri vooral als je op lan party's zit.. steeds dat gesuis
TT vulcano 7 heeft iets meer dan het dubbele CFM.Op vrijdag 18 januari 2002 18:13 schreef Tweaker-Willem het volgende:
iemand al een spire fridgerock?? zie www.spire.nl
een soort TT volcano 7 id..
dat bedoel ik niet, met die temp sturing..Op vrijdag 18 januari 2002 18:34 schreef geforce5_guy het volgende:
[..]
TT vulcano 7 heeft iets meer dan het dubbele CFM.
Erg goedkoop. F 39,- ofzo bij wintelco. En dan zit er nog een tubbetje silver pasta bij.
hoever steekt dat ding uit want ik wil hem ook wel op me asus a7v hebbe maar ik weet niet of het pastOp vrijdag 18 januari 2002 18:35 schreef jhead22 het volgende:
Ik heb m en hij bevalt mee erg goed. Hij houd mijn athlon xp 1700+ netjes op 40 graden full load. Geluid valt ook erg mee en hij heeft een sertificaat van AMD gekregen dus voldoet aan de specificaties van AMD.
Erg goedkoop. F 39,- ofzo bij wintelco. En dan zit er nog een tubbetje silver pasta bij.
Dell Studio XPS 16
de vulcano7 heeft ook een temp sensor.
als de temp ronde de sensor hoger word dan 35 graden dan zal ie op full load gaan draaien (5000RPM
maar dan zal ie ook wel wat geluid maken. Hij draait bij mij na een dag de pc aan op 4000RPM en dan maken de systeem koeler nog meer geluid.
AMD heeft natuurlijk wel max. gewichten staan enzo, maar ik heb er zelf ook niet een echt lichte cooler opzitten...Swiftech MCX370 + 6 --> 8 CM verloop + 8 CM PAPST fanof je processor ook te lijden heeft onder transport
ik heb er wel een spacer tussen zitten, en ik heb mijn computer met deze cooler nu 2 a 3 keer verplaatst (heb hem nl. sinds HCC) en nog nix gemerkt
dus volgens mij moet het niet zo\n probleem zijn een grote koeler, mits je er iig een spacer tussen zet.
Dell Studio XPS 16
Misschien is een e-mail toch wat directer
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
nog steeds te koop, e-mail zie profiel geloof ik,Op zondag 20 januari 2002 22:58 schreef Scyth het volgende:
Limited, die spacer die je te koop had, geld dat aanbod nog steeds? Zo ja, is hij nog onbeschadigd, kan die onder een Silverado en kan hij op een Tbird 1400?
Misschien is een e-mail toch wat directer
zo niet:
vdgaarden@gmx.net
hij is onbeschadigd (nooit gebruikt, past niet
op een TB past hij ja, en onder een silverado ook. Het gaat hier idd dus om de verzilverde variant.
Ik kreeg hem in zo'n zakje dat je dicht kan sealen, daar is hij geloof ik 1x uit geweest. Maar ik hoor het wel.
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
7.5€ , of iets in die richting. Voor 10€ haal je hem op internet, maar daar moet dan nog verzendkosten bijOp zondag 20 januari 2002 23:42 schreef Scyth het volgende:
Hmmz... Ik zit er over te denken om de gok te wagen, en voor 7,50 (euro of gulden) kan ik het niet laten eiglijk