Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu weer ff met windows ME, maar dat gaat nogal zielig met geheugen om, ik wil een OS hebben dat het beste met geheugen om gaat en het stabielste is.
Ik heb ze alle 2 al een keer gehad, maar nadat ik alles ff geformat had was alles er weer af..
Nu wil ik weer ff partities maken en ff een stabiel OS installeren.
Ik dacht op C:\ windows ME/98SE en op een andere partitie dus win2K pro of XP, wat raden jullie me aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal geen ME of 9x. Als ik jou was zou ik voor win2k gaan als je xtreem veel stabielheid verwacht. In xp zitten nog wat kleine bugjes, en xp is beter voor spelletjes :) , maar je hebt nog niet overal drivers voor enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamen wil ik dan met windows 9x, photoshoppen, visual studio enzo gewoon met win2K of XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beide gedraaid en zal je er wat meer over vertellen. Misschien dat de andere op het forum het niet met mij eens zijn, maar het is een persoonlijke mening.

Windows 2000:
Stabiliteit is erg hoog. Ik draai het nu een maandje en het viel me op dat het beter draait hierop dan XP. Vind het dan wel jammer dat ik genoegen moet nemen met Windows Media Player 7.01. Verder zoals ik al zei heel stabiel. Al mijn spellen lopen erop, sommige misschien nog beter als dan op Windows XP.

De installatie was een beetje een gedoe. Maar ik ben er uiteindelijk erg blij mee, voor mij geen xp maar 2000.

Windows XP:
Is gewoon Windows 2000 maar dan vernieuwd (2000 = NT 5.0, XP = 5.1). Ik vond er persoonlijk veel te veel troep inzitten die ik niet gebruik. Liep iets meer vast dan 2000. Zo'n 3 keer in 4 maanden.

Nadeel van XP is dat de wat oudere aparaten geen drivers klaar hebben om het apartaat op XP te gebruiken. Gelukkig bieden hier de Windows 2000 Drivers uitkomst.

Ook heel handig is de compitabiliteitsmodus. Dan kan je instellen welk besturing systeem windows XP moet imiteren (bijvoorbeeld 98)

Maar ik geef de voorkeur aan 2000 :)

Greetz.

Tuxus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier alles werken onder 2000. Photo shoppen en alles gaat goed op 2000. 1 OS is misschien handiger.

Was even een aanvulling op hierboven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Yep, ik gebruik ook 2000, en dat bevalt heel goed. Na verloop van tijd krijgt ie wel wat kuren wan het vele installen en uninstallen van stuff, maar over het algemeen gaat het wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

als het puur om photoshop zou gaan dan zou ik zeggen 2000, wil je ook spelletjes spelen dan ga ik voor XP.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu denk ik al iets van 1,5 jaar win2k draaien en ben er erg tevreden mee. Draait ontzettend stabiel en heb er bijna nooit problemen mee.

Daar in tegen heb ik 2 maanden geleden XP erop gezet en alleen maar problemen gehad. Was het na 1 week beu en heb toen maar weer win2k erop gezet.

Als ik jouw was zou ik maar win2k nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op vrijdag 11 januari 2002 21:26 schreef MST_Morpheus het volgende:
als het puur om photoshop zou gaan dan zou ik zeggen 2000, wil je ook spelletjes spelen dan ga ik voor XP.
Ik speel alle games onder w2k en dat gaat erg goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

doorgaans ben ik het met je eens, alleen sommige games die ik speel die draaien wel onder XP maar niet onder 2K. :r

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Games draaien wel met win2K en winXP, maar onder windows 9x draaien ze toch net wat lekkerder, volgens een vriend.
Maar goed eigenlijk wou ik voor games dus toch win9x houden, maakt het trouwens uit of 2K/XP op een andere partitie dan C staat ? Qua performance/stabieliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op vrijdag 11 januari 2002 21:36 schreef MST_Morpheus het volgende:
doorgaans ben ik het met je eens, alleen sommige games die ik speel die draaien wel onder XP maar niet onder 2K. :r
Dan doe jij dus andere games dan ik, dat blijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 19:08

Duinkonijn

Huh?

games --> xp
photo --> 2000

XP werkt heerlijk
geinstalleerd 25 november en sinds dien geen problemen
zeer stabiel geen klachten

geg:
PIII 650mhz 512mb
30 gb
legale MS XP nl pro >:) B-)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Hoe kun je eigenlijk zo 2 windows(-en) :? op je computer zetten? Ik heb nu win 98se en wil er 2000 bij zetten.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 21:20 schreef Tuxus het volgende:
Windows 2000.... Vind het dan wel jammer dat ik genoegen moet nemen met Windows Media Player 7.01....
Uhmmm: nieuws voor je:
WMP8 voor windows 2000

bron: http://www.windowsxp.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Op vrijdag 11 januari 2002 21:20 schreef Tuxus het volgende:
...

Ook heel handig is de compitabiliteitsmodus. Dan kan je instellen welk besturing systeem windows XP moet imiteren (bijvoorbeeld 98)

...
Nog meer nieuws!
er Is een patch van microsoft waardoor deze functie ook te benaderen is in Win2k!
en hier kun je um downloaden!
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/tools/appcompat/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 21:05 schreef Hennie-M het volgende:

[..]

Nog meer nieuws!
er Is een patch van microsoft waardoor deze functie ook te benaderen is in Win2k!
en hier kun je um downloaden!
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/tools/appcompat/default.asp
Volgens mij is dit gewoon een compatiblity update die zorgt dat je bepaalde software nu wel kan draaien onder 2k, geen extra functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 21:13 schreef DJNelis het volgende:
Volgens mij is dit gewoon een compatiblity update die zorgt dat je bepaalde software nu wel kan draaien onder 2k, geen extra functie.
Ik heb hem van de week geinstalleerd, en er zit nu een extra tabblad 'Compatibility' bij de properties van een shortcut. Weet niet of het daarvoor ook al zo was, heb Win2K er net een week op staan :) Ik ben zelf ook erg lang bij 98SE gebleven, maar nu ik voor al m'n hardware goeie drivers heb kunnen vinden draait Win2K perfect hier. Alles wat ik onder 98SE deed, kan ik nu nog steeds (beter zelfs). Memorymanagement en stabiliteit van Win2K ben ik zeer over te spreken. Met XP heb ik alleen maar problemen gehad, maar dat zegt meer over m'n systeem dan over het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 20:51 schreef robbb het volgende:

[..]

Uhmmm: nieuws voor je:
WMP8 voor windows 2000
Nog meer oud nieuws:

6.4 zit ook nog steeds in win2k (mplayer2.exe :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is Win XP beter met games dan Win2000?

DirectX is toch in beide versies beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 12 januari 2002 21:50 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Nog meer oud nieuws:

6.4 zit ook nog steeds in win2k (mplayer2.exe :)
Dit geld ook voor WinXP, want die nieuwe versie zijn bagger. gebruik daarom 6.4.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29
Ik vind juist Windows 2000 beter in games dan Windows 2002.
Toen ik van Windows 2000 naar 2002 overstapte, kon ik wel duidelijk merken dat er meer van mijn RAM gevroten wordt (GVD, moet nog steeds upgraden naar 512/768...;() en dat alles wat langzamer gaat.

Zoals eerder gezegt; Windows 2002 is Windows 2000 met wat extra shit. Windows 2002 crasht bij mij 2 X zo vaak dan als bij Windows 2000. Onder crashen in Windows 2002 versta ik; het 5 minuten weigeren van dienst, of de helft van je systemtray afsluiten.

Ik draai nu enkel Windows 2002 omdat ik het wel eens wou proberen en het leek me wel ff leuk, maar ik zou er geen moeite mee hebben om weer terug te gaan naar Windows 2000.

Oh ja, en wat dat Windows Media Player betreft, ik doe met WMD één ding; en dat is DivXjes kijken, en dat kan ook met 6.4, 7.1 en 8.0. Alleen hoe lager het versie nummer hoe sneller en beter dat loopt. Vooral die skins sinds WMD 7.0 vind ik zo bagger. Al het muziek dat ik afspeel doe ik met WinAMP, dat is lekker klein. Doe mij maar WDM 6.4 IPV 7.1 of 8.0 ;(

-Stuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
ik heb mediaplayer 8 voor win2k met google kan je em vinden :D
en ik vind win2k zeker snel opstarten duurt maar 45 seconden :D
[edit]
GO STUITERBAL!!
je hebt zeer gelijk windhoos 2000 heerst over XP
[edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP is nog niet echt stabiel asl ik had gedacht.. crasht vaak hoor! 2000 had dat dus niet zovaak. Ik ga 2000 er uit hoge nood weer opzetten omdat ik bijvoorbeeld neit kan capturen in XP met mn geforce3. En dat is om te balen, maar ook mn webcam werkt er slecht onder helaas.. Dus kies voorlopig toch maar 2000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 13 januari 2002 19:16 schreef Stuiterbal het volgende:
Doe mij maar WDM 6.4 IPV 7.1 of 8.0 ;(

-Stuit
dat kan je toch makkelijk instelen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29
Op zondag 13 januari 2002 19:52 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

dat kan je toch makkelijk instelen?
Waar moet ik WMD 6.4 stelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik geef de voorkeur aan 2000.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

is win xp niet gewoon gaar en is 2000 niet stukken stabieler?
ik heb nu win xp, had last van spontane reboots(search gedaan) en heb nu spontane vastlopers van oa winamp en kazaa en soms diverse games. eigenlijk de vastlopers zoals je die in win98 of win milenium kunt verwachten.

___________________________*

Pagina: 1