MSI K7T266pro2RU, doe ik daar goed aan?

Pagina: 1
Acties:

• wee_es
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik sta op het punt om het volgende te gaan bestellen om e.e.a. met hulp zelf te assembleren. Zonder hulp zou ik daar zelf -nog- niet aan beginnen. :o

AMD Athlon XP1900+
MSI K7T266pro2RU
512 mb DDR266 PC2100
Maxtor 80 gb 7200/133
ASUS V8200 Geforce3Ti200 64 mb dlx
Audigy player
Creative DTT 3500
Plextor 24-10 :9~
Liteon 16-48
Kast twijfel ik nog over, advies is welkom.

VRAAG:
Ik lees her en der felle kritieken op het MSI moederbord en begon mij af te vragen of mijn keus wel de juiste is. Wie geeft raad.
Adviezen mbt de overige (onderlinge afstemming van) componenten is natuurlijk ook meer dan welkom.

Groet en dank,
Willem :D

Verwijderd

mooi :)

oude MSI mobo's zijn idd vreselijk slecht, de nieuwe zijn veeel beter :)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Abit en Asus doen het lekker met hun KT266A plankjes. MSI heeft idd veel kritiek hier. Zelf geen ervaring mee.
Voor de kast: In-Win S-500 (uit m'n hoofd, een oersterke miditower). Punt. Of een Antec dragon geval, die zien er ook errug strak uit :) (da's wel een full tower bij de weg)

Verder: Ik zou liever 2x 40gb hebben dan 1x 80gb. Als dat ding crashed ben je alles kwijt. Als je 2 fysieke hd's hebt, kun je belangrijke dingen als een 'mijn documenten' lekker backuppen op de andere schijf. Mocht er 1 crashen, heb je de ander nog :)

Verder heel leuk sysje :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
goed
waarom neem je niet de nieuwe abit mobo KR7A, want die heeft wel udma 133 ondersteuning (op raid kanalen dan)
die MSI niet, en dus heb je meer aan je HD
en als je een Aopen HQ45 kast koopt met wat casefans dan heb je het helemaal voor me kaar

Tweakers Discord

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Same problem here! Ik kan maar moeilijk kiezen tussen de Asus A7V266-E of de die Pro2-RU. Of is de Abit KR7A-RAID dan toch een betere keuze? Ik weet het ook niet :( Het leven zit vol dillema's! :(

Verwijderd

koop alsjeblieft geen MSI, werk op een TD en het zijn echt vreselijke rampendingen en zeker die jij net noemt.
komen bij bosjes terug. ik denk ongeveer de helft of nog meer van wat er verkocht wordt.

:(

ga voor asus ofzow :)

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 20:46 schreef Metro het volgende:
koop alsjeblieft geen MSI, werk op een TD en het zijn echt vreselijke rampendingen en zeker die jij net noemt.
komen bij bosjes terug. ik denk ongeveer de helft of nog meer van wat er verkocht wordt.

:(

ga voor asus ofzow :)
wat is TD??

ik heb een pro2 zonder raid, schitterende dingetje 8-)

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025

desmoquattro

Duwgatie

Ik weet niet bij welk bedrijf jij op de TD (Technische Dienst) staat maar bij mij op de TD gaan de MSI bordjes als een speer.MSI zijn niet de snelste maar zeker een van de stabielste. Nu doen wij op de zaak sinds kort ook de Aopen AK77 pro (a) en die borden zijn echt snel en ook nog eens super stabiel !

Veel plezier met kiezen

LOL

• froggie

froggie

Kwaaak

Ben niet zo denderend tevreden over de spullen van Aopen. Dat bord laat ik dus buiten beschouwing...

Welke keuze kun je dan het beste maken qua stabiliteit en snelheid. Ben best bereid wat snelheid in te leveren voor stabiliteit maar ik wil gewoon 'zeker' zijn dat ik geen kat in de zak koop.

• desmoquattro

desmoquattro

Duwgatie

niet te snel, wel stabiel, niet te duur >MSI
snel stabiel wat duurder > asus

En echt A-Open's doen het echt goed

LOL

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 11 januari 2002 21:11 schreef desmoquattro het volgende:
....
En echt A-Open's doen het echt goed
kasten of mobo's??? in beide zijn ze uiters goed! heb zelf ook een aopen mobo en nix mis mee!

oja msi is helemaal niet zooo slecht hoor.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik heb ook een AOpen AX59Pro in mijn andere computer zitten en dat ding is zo stabiel als een rots. Ook de snelheid is niet mis.

AOpen is zeker niet slecht. Oke, sommigen hebben wat problemen met cd-rom-spelers maar daar houdt het volgens mij ook wel mee op.

Ik denk dus dat die AOpn AK77+ A wel wat voor je is of anders de Abit KR7a.

• froggie

froggie

Kwaaak

Heb hier al een jaar een Aopen AK33. Het bord is idd niet slecht maar al het gehannes en heen en weer gebel met Aopen heeft mij doen besluiten geen mobo's van hun meer te kopen.

Dan toch eens ff kijken naar de Asus.

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 11 januari 2002 21:21 schreef Froggie het volgende:
Heb hier al een jaar een Aopen AK33. Het bord is idd niet slecht maar al het gehannes en heen en weer gebel met Aopen heeft mij doen besluiten geen mobo's van hun meer te kopen.

Dan toch eens ff kijken naar de Asus.
ja die snap ik niet. eerst zeggen dat het goed is en dan dat je ze niet meer wilt van aopen :?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• desmoquattro

desmoquattro

Duwgatie

Zelf zou ik kiezen voor de AK77Peo(a) met raid bij mij op de zaak hebben we denk ik nu intotaal een stuk of 40 ak77 verkocht en dat gaat echt goed is ermaar 1 kapot gegaan ,een klant had gezegt dat ie het zelf ging inbouwen (opzich geen probleem) alleen hij ging kijken of het systeem het deed en had daarom nog geen koeler aangesloten en dat is slordig . Moraal van het verhaal > ze gaan niet stuk zijn stabiel en ook nog eens snel,

LOL

• froggie

froggie

Kwaaak

Nu het bord eenmaal goed werkt is er nix mis mee... maar ik heb er gewoon teveel moeite voor moeten doen en een poos moeten zeiken voor het geregeld was (had een probleem met de 2e RAM bank).

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op vrijdag 11 januari 2002 20:34 schreef wee_es het volgende:
Kast twijfel ik nog over, advies is welkom.
Dit heeft wel iets ofniet :? :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/Da-01cd.jpg
Alienware Dragon Chieftec kast

w00t

Verwijderd

Neem de abit als ik jouw was, die heeft een betere stabiliteit en snelheid!!!Bekijk veel revieuws voor dat je iets gaat kopen.:)

Ik heb zelf de Amd 1900+ met de soyo dragon plus! Super stabiliteit geen een keer gecrasht!!! Maar is super duur en heeft alleen Raid met 100/mb.Maar heeft een ingebouwde 5.1 geluidskaart en netwerkkaart. En ondersteunt AGP pro.
Het is wel super moeilijk om het inelkaar te zetten!!!:(

Als je Geforce 3 haalt, haal hem dan met ti 500, The Gainward heeft de beste series van dit moment....

Peace for everyone
Super Turk Ercan

• froggie

froggie

Kwaaak

Ik heb deze in het zilver. Is een topkast! Het kost iets, maar dan heb je wel wat.

• desmoquattro

desmoquattro

Duwgatie

MSI ASUS A-OPEN alles is goed en stabiel maar sorry hoor abit zijn en blijven tweak (lees hobby) borden.Echt goed mee over te clocken endergelijken maar superstabiel neh.
Kep 2 maal een abit gehad en neh het is niet zo stabiel als mijn asus en msi

LOL

Verwijderd

Heb zelf MSIk7T pro2 RU en niks te klagen. Waarom niet 2x 40Gb in RAID ipv 1 schijf van 80. Dan kun je er ook nog een heel klein schijfje bijzetten voor je OS enzo, maar goed, je zal je redenen ervoor hebben. Zag laatst nog een review op tweakers waar de ABIT als beste uit de bus kwam maar ook als duurste waardoor de 1e plaats van de geteste borden toch aan de Epox werd toegekend, en juist over dat bord heb ik in dit topic nog niks gelezen. Succes ermee

• Denman
  • Laatst online: 01:14
Op vrijdag 11 januari 2002 21:46 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Heb zelf MSIk7T pro2 RU en niks te klagen. Waarom niet 2x 40Gb in RAID ipv 1 schijf van 80. Dan kun je er ook nog een heel klein schijfje bijzetten voor je OS enzo, maar goed, je zal je redenen ervoor hebben. Zag laatst nog een review op tweakers waar de ABIT als beste uit de bus kwam maar ook als duurste waardoor de 1e plaats van de geteste borden toch aan de Epox werd toegekend, en juist over dat bord heb ik in dit topic nog niks gelezen. Succes ermee
Ik heb hier zelf sinds ruim een maand een MSI K7T266pro2RU, en het draait PRIMA! Echt een topbordje hoor. Ik was in het begin ook een beetje sceptisch over MSI, maar ik ben dik tevreden! *D

edit:

waarom quote ik in hemelsnaam dit bericht? ik slaap volgens mij al ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

'k wil niet veel zeggen. Hier thuis hebben we de hele serie Athlon borden van MSI gehad. Geen problemen met het bouwen van de PC's gehad. Het installeren was altijd probleemloos.
Neem dat MSI bordje maar... 'k ben best tevreden met de MSI plankies.... Als je ziet wat mijn zoon (15) met z'n PC's uitspookt! tja en toch blijft het wonder boven wonder stabiel draaien!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Op vrijdag 11 januari 2002 21:26 schreef robbie007 het volgende:

[..]

[afbeelding]
He das de mijne..... O nee kheb hem in het zilver. Leuk kastje , wel luidruchtig denk ik met b ijv. 8 koelers

Raku

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21
Op vrijdag 11 januari 2002 21:26 schreef robbie007 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Deze kast is van Alienware, chieftec verkoopt dezelfde alleen niet in deze kleur en zonder een fan aan de zijkant.
Op vrijdag 11 januari 2002 21:24 schreef desmoquattro het volgende:
Zelf zou ik kiezen voor de AK77Peo(a) met raid bij mij op de zaak hebben we denk ik nu intotaal een stuk of 40 ak77 verkocht en dat gaat echt goed is ermaar 1 kapot gegaan ,een klant had gezegt dat ie het zelf ging inbouwen (opzich geen probleem) alleen hij ging kijken of het systeem het deed en had daarom nog geen koeler aangesloten en dat is slordig . Moraal van het verhaal > ze gaan niet stuk zijn stabiel en ook nog eens snel,
Verkopen ze die AK77 pro A met raid bij jullie bedrijf? Want in de pricewatch kan ik deze nergens vinden :'(

Bij welk bedrijf werk je?

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb zijn zusje de MSI K7T266a zonder raid.

Ik heb hem net een half uur aanstaan net mijn systeem in elkaar gezet :Y) met een 1800+
Maar stabiel is ie tot nu toe wel. Ik heb zijn oudere zus ook gehad namelijk de MSI K7T Pro 2a en dat was ook zo stabiel als wat nooit 1 probleem mee gehad.

Dus mijn oordeel over MSI uitsteekend.
Nog nooit een ASUS bord of andere bord gehad dus daar kan ik niet over oordelen.

Verwijderd

joh
ik heb de nieuwste moederbord van msi de k7t pro266 ru en dat werkt razend snel en geen prblemen dus................

:)

• desmoquattro

desmoquattro

Duwgatie

Ne standaard worden ze verkocht zonder raid ..!

LOL

Verwijderd

Ben zeer tevreden met mijn K7T266 Pro 2 RU, draait met XP 1800 en Geforce3 erg goed en zeer stabiel.
Installeren ging ook vlekkeloos.
Pagina: 1