Toon posts:

redhat 7.2 installatie error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,ik probeer redhat 7.2 te installeren maar krijg steeds deze fout tijdens het installeren "an error occurred trying to initialize swapfile on device sda 19 installation can not continue"
Ik heb een raid 0 configuratie Abit moederboard met geintegreerde controller van highpoint
heb de laatste drivers en bios update hiervoor al geinstalleerd
ik wil graag linux als 3e os erbij hebben om er wat bekender mee te worden maar heb geen zin om mijn raid array hiervoor opnieuw te moeten maken
kan iemand me helpen?

Thx :)

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 23:15
Al op de website van Highpoint gekeken en hun drivers gedownload??? Bij die drivers zit een gedetailleerde handleiding om het te installeren op een raid array.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik de drivers vandaan en voor de rest gaat het goed alleen hij blijft hangen op die swap file
hoeveel partities mag je hebben onder linux?

• DJ Buzzz
Je kunt normaal gesproken maximaal 4 primaire partities aanmaken, of 3 primaire en 1 extended waarin je logische partities aan kunt maken. Volgens kan het totaal dan wel meer dan 19 zijn (die jij kennelijk hebt). Ik weet alleen niet of RedHat wel zoveel entries in de /dev directory aanmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik zou het kunnen proberen door 1 of meerdere partities te verwijderen?

• DJ Buzzz
Denk het wel ja (al vraag ik me wel af wat je met 19 partities aan moet.....)

Ik heb even gekeken en ik heb een scriptje gevonden om andere soortgelijke /dev entries aan te maken en dat script maakt standaard 15 devices aan, dus daar zal het probleem bij jou ook wel zitten.

Dat script maakt trouwens /dev/ entries aan om de kernel drivers te gebruiken (met die drivers van highpoint zelf kun je geen andere kernel versie installeren, maar is denk ik van latere zorg...)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik ga het proberen en ik heb zoveel partities omdat ik dat het makkelijkst vind werken met backuppen maar er kunnen er wel een paar af ja :)
Pagina: 1