Toon posts:

[DELPHI] Connectie met MS SQL-SERVER

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag vanuit een delphi 6 applicatie een connectie maken met een SQL-server zonder dat ik daarvoor speciale software (b.v. DBE) of handelingen (b.v. ODBC instellen) moet uitvoeren. Dus iedere windowsgebruiker kan de applicatie opstarten en de informatie opvragen uit de database. Iemand enig idee?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ja, kijk eens naar de DB expres componenten van Delphi 6. Hebbie geen BDE voor nodig, je moet alleen met je applicatie 1 dll extra installeren, en deze DLL hoeft niet eens in windows/systeem te staan ofzo, maar gewoon in dezelde dir als je applicatie.

Is een nieuwe feature van Delphi 6. Rag eens op F1 en bekijk de help zou ik zeggen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:24
Is dat wel mogelijk? Een connectie leggen met een databeest zonder ODBC, DAO, ADO of wat dan ook?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Ik heb begrepen dat DBExpress enkel read-only is!
Je kan ervan uitgaan dat iedereen ODBC heeft, je hoeft toch geen connectie te hebben in je Control Pannel? Met behulp van ADO ( dbGo onder D6 ) kan je on the fly een connectie met een SQL Server aanmaken. ADO zit nu standaard bij Delphi6 Prof, als je Delphi5 hebt moet je de ADO Express appart aanachaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Yepz, met ADO werkt het goed. Thanks.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op zaterdag 12 januari 2002 12:35 schreef jurrieyup het volgende:
Ik heb begrepen dat DBExpress enkel read-only is!
Nope.. is niet alleen ReadOnly.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1