Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitleg (c) programma op aphrodite

Pagina: 1
Acties:

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Virtuozen,

Twee weken geleden kwam een oplettende user met de melding dat er een (c) programma (Cowon Jet Audio, wat het ook moge wezen) op de Aphrodite stond.

Dit programma is vanaf een van mijn machines op betreffende server geplaatst.

Na het doorspitten van de logfiles die ik heb en de kennis dat ik zelf een erg domme fout had gemaakt, concludeer ik dat er misbruik is gemaakt van een lek op mijn eigen machine.

Wat is het geval, als mensen mij helpen met het configureren van software (bijvoorbeeld Stats voor de DPC-proxy of met linux, waar ik nog niet al teveel kaas van heb gegeten) geef ik hen een wachtwoord om met VNC mijn machine over te kunnen nemen.
Dit wachtwoord had ik public geuit, echter ben ik vergeten om diezelfde avond het wachtwoord weer te wijzigen in een wachtwoord dat alleen bij mij bekend is.

Dit wachtwoord, wat vele mensen dus gezien hebben, heeft maar liefst 3 weken op mijn VNC gestaan van een van mijn machines, de machine waar bijvoorbeeld ook mijn irc-clients en mijn ftp-client op staat (met bookmarks incl (encrypted) wachtwoorden).

Ik kan het niet 100% zeker garanderen dat het hierdoor is veroorzaakt, maar een ander lek kan ik zelf niet bedenken, mede omdat ik een goed geconfigureerde firewall heb draaien en alle systemen up to date zijn met patches etc.

Na de melding van een user (naam ben ik even kwijt, mijn excuses) is het betreffende programma onmiddelijk verwijderd van de Aphrodite.

Dit alles had nooit mogen gebeuren, ook daarvoor mijn excuses.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb er niets van gelezen/ gehoord maar ik vind het iig zeer netjes dat je je excuses aanbied en je fouten toegeeft :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op vrijdag 11 januari 2002 20:12 schreef bolk het volgende:
Ik heb er niets van gelezen/ gehoord maar ik vind het iig zeer netjes dat je je excuses aanbied en je fouten toegeeft :)
is een paar weken geleden geweest, de nacht van 31 dec - 1 jan, zo rond 04:00 ;)

user die het melde was choser

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Goed dat je het ff meldt ;)
Niet dat ik er wat aan heb, maar toch.. :P
Volgende keer meteen je pass wijzigen he? :+

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

DSmarty: :*

Wel een lullig verhaal.... fijn dat je iig weet waat het door komt

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Dus ik kan de BSA weer afbellen? >:)

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Op vrijdag 11 januari 2002 23:47 schreef hezik het volgende:
Dus ik kan de BSA weer afbellen? >:)
Gaat je tipgeld...

:P