Toon posts:

KPN verhoogt de upload-snelheid van MxStream!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
KPN Telecom komt klanten met klachten over de tariefsverhoging van Mxstream ADSL tegemoet. De upstream-snelheid voor MxStream Basic wordt verhoogd en nieuwe klanten die hun abonnement willen opzeggen, krijgen maximaal 75 procent van de aanschafkosten van het modem vergoed.

De upstream-aanpassing, de snelheid waarmee klanten bijvoorbeeld bestanden kunnen uploaden naar een webpagina, zal in mei 2002 ingaan. Deze wordt verhoogd van 64 Kb naar 128 Kb. KPN Telecom laat weten dat het uit klantonderzoeken heeft geleerd dat hier veel vraag naar is.
http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1501_263204,00.html

Ik vind dit persoonlijk heel netjes van KPN.
Ik hoorde ook dat Planet internet de maandelijkse abonnements kosten gaat verlagen, is dit waar?

Verwijderd

Scroll eens helemaal naar beneden, tot bij de topics met een slotje erop. :P

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Het zijn er zelfs twéé! ;)

[topic=377193/1/500]
[topic=377204/1/500]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
DAMN, ja sorry ik zie dat nu net dat het ook al tussen de headlines staat.

foutje, gooi maar op slot

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 19:54 schreef Ferdo het volgende:
Het zijn er zelfs twéé! ;)

[topic=377193/1/500]
[topic=377204/1/500]
:o :+
Op vrijdag 11 januari 2002 19:55 schreef killuminati007 het volgende:
DAMN, ja sorry ik zie dat nu net dat het ook al tussen de headlines staat.

foutje, gooi maar op slot
Kan gebeuren :7
In iedergeval bedankt voor de medeling :)

Verwijderd

Ik hoorde ook dat Planet internet de maandelijkse abonnements kosten gaat verlagen, is dit waar?
Dit is nieuw, van wie heb je dit gehoord dan ?
Zou op zich wel cool zijn, al betwijfel ik of dit idd gebeurt.
Mocht het topic someteen op slot zitten als je mijn bericht leest zou je dan ff kunnen reageren in het grote ADSL-topic ?

Bedankt :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, als ze dan met zo'n 23% verlagen blijf ik lekker Mxstreamen via Kpn en Planet.

En nog effe een leuke quote:

In dit kader is KPN dan ook al enige tijd bezig deze wens te realiseren en kan KPN de Mxstream Basic klanten nu reeds melden dat begin mei 2002 de upstream snelheid voor Mxstream Basic met 64 Kbit/s verhoogd zal worden tot 128 Kbit/s. Deze verhoging zal geen verdere prijswijziging tot gevolg hebben.

Let op het dikgedrukte, dat moest er nog eens bij komen!

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Allemaal heel leuk en aardig zo'n snelheids verhoging.
Maar voor mij klinkt het niet anders in de oren dan: "We verhogen de upstream met een klein pisbeetje, zodat de klant het gezeik over de prijsverhoging voor zich houdt."

We worden in de zeik genomen. Niets meer, niets minder.

Enne... de snelheidsverhoging is welliswaar 100%, maar obsoluut is het 'maar' 64 kbit/s.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Verwijderd

En de mensen met adsl-advanced krijgen niks :(

• J0YR1D3R
  • Niet online
Maar weet niemand hier iets over de geruchten van Planet om de aboprijs te verlagen? Niemand die dit kan bevestigen? Ben wel erg benieuwd.

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 20:40 schreef J0YR1D3R het volgende:
Maar weet niemand hier iets over de geruchten van Planet om de aboprijs te verlagen? Niemand die dit kan bevestigen? Ben wel erg benieuwd.
Niks op de site,
niks in de nieuwsgroepen,
niks via mail.

Vraag me af waar deze geruchten vandaan komen.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 20:42 schreef Geel het volgende:

[..]

Niks op de site,
niks in de nieuwsgroepen,
niks via mail.

Vraag me af waar deze geruchten vandaan komen.
Dat vroeg ik me dus ook af. Effe mailtje sturen naar ze.

• AvK
  • Laatst online: 10:46

AvK

Ready Set Go

KPN biedt nu voor het basic abbo een goede snelheid, te vergelijken met de concurrentie.
Wees maar niet bang, de andere adsl aanbieders verhogen binnenkort hun prijzen ook wel.
De voortekenen zijn er al.
De Opta zegt dat het te goedkoop is en ook de NLIP (Nederlandse verenigde Internet Providers oid).
Ook @home komt 1 feb met een verhoging vergelijkbaar met die van Mxstream.
De anderen blijven echt niet achter.
Het veel geprezen Cistron heeft een 512/128 abbo voor EUR 53,-
Mxstream straks dus ook 512/128 voor EUR 50,-

Dat Fast-users geen extra snelheid krijgen komt volgens mij omdat verhoudings gewijs de Basic aansluitingen inderdaad een erg lage upload hebben. De prijsverhoging voor Fast-users ligt ook lager dan voor Basic.

Maw: Voorlopig hou ik mijn Alcatel (getweaked) modem nog maar even. Ik wacht de ontwikkelingen nog maar even af.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 19:05
Ik zit hier als (tevreden) chello'er te klapperen met mijn tanden(ook door die bbned aankondiging). De kabel maakt nooit dit soort dingen mee, omdat er geen concurrentie is.
Sommige van jullie kunnen je nog wel herinneren dat a2000 in chello opging, en onze upload van 256 naar 128 ging..., wij protesteren, maar niks hoor :( tJa wie hadden ze ook te vrezen?
Ik wil naar upload van 512 |:( ,en er ook iets meer voor betalen(€55€ max.) en dan dus op de kabel blijven(heb ook geen zin om 250€ voor zo een Alcatel te lappen voor adsl), maar differentiatie kunnen we nog ff vergeten.

Verwijderd

haha, ik zeg nu voor de 3e x: ''is al een topic over :)''

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 21:02 schreef Jos_The_Boss het volgende:
haha, ik zeg nu voor de 3e x: ''is al een topic over :)''
Zo zo jij kan goed tellen

• AvK

AvK

Ready Set Go

Deze draad gaat over een kwaliteits verbetering.
Die andere bomvolle draad gaat over een plotseling aangekondigde prijsverhoging.
Lijkt me wezelijk iets anders.
Gaat toevallig over het zelfde produkt, dat wel.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Iemand hier boven zei wel mooi dat de andere providers omhoog moesten. Dit MOETEN ze niet.

Omdat KPN de centrales beheert, heeft het een monopoly. Zij bepalen de prijzen voor de koperlijnen. De opta zegt dan: Jullie geven de concurentie geen kans, verlaag de prijzen voor de koperlijnen of verhoog je abo prijzen.

KPN Kiest duidelijk voor het laaste omdat ze dondersgoed weten dat er een hoge stapel nieuwe orders klaar ligt, die ze mooi kunnen door voeren als er mensen vertrekken.

Ook is verdienen ze aardig goed aan de verhuur van die lijnen. Ze hebben al eens een geintje geflikt door Cistron failliet te maken, door ze niet in de centrales toe te laten.

Is net zoiets als MS. :r

Verwijderd

Ik begin toch eigenlijk wel een beetje moe te worden van de opta. Eerst dat gedoe dat kpn de daluren niet mag verlagen, nu de kpn gelijk geven dat ze de prijzen omhoog doen.

De enige die hier wat aan hebben is de concurentie, en de consument maar betalen :{

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op vrijdag 11 januari 2002 20:59 schreef Sjah het volgende:

Ik wil naar upload van 512 |:( ,en er ook iets meer voor betalen(€55€ max.) en dan dus op de kabel blijven(heb ook geen zin om 250€ voor zo een Alcatel te lappen voor adsl),
Kan niet.

Is gewoon niet mogelijk met kabel. (technisch gezien...er zouden dan maa 4 mensen per wijk tegelijk de volle upload kunnen gebruiken....)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:00
Op vrijdag 11 januari 2002 20:34 schreef TimmeStein het volgende:
Allemaal heel leuk en aardig zo'n snelheids verhoging.
Maar voor mij klinkt het niet anders in de oren dan: "We verhogen de upstream met een klein pisbeetje, zodat de klant het gezeik over de prijsverhoging voor zich houdt."

We worden in de zeik genomen. Niets meer, niets minder.

Enne... de snelheidsverhoging is welliswaar 100%, maar obsoluut is het 'maar' 64 kbit/s.
Upstream is voor de providers wel veel duurder dan downstream.

• AvK

AvK

Ready Set Go

edit:
Tuxus schrijft:
"Iemand hier boven zei wel mooi dat de andere providers omhoog moesten."

Ik heb niet gezegd dat ze omhoog MOETEN.
Ik verwacht dat ze binnenkort omhoog GAAN.
Uit eigen initiatief.
Wellicht gesteund door de Opta of wat ze ook maar verzinnen.

Veel mensen zeggen volgens mij te snel hun Mxstream abbo op.
Dat mag, maar nog even wachten kan denk ik ook geen kwaad.
Zeker niet nu KPN een wezenlijke verbetering doorvoert.

Internet is nu eenmaal een turbulente tak van sport.

Verwijderd

Oops. Sorry. Excuses :)

Je had gelijk. Op ciston.nl is een brief te lezen die vertelt dat KPN verbeteringen aan de lijnen gaat doen. Maar daar profiteert Cistron ook van :)

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 21:03 schreef Geel het volgende:

[..]

Zo zo jij kan goed tellen
ja, heb ik van mijn mammie geleerd! :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik weet niet meer waar ik heb gehoord dat planet de prijzen ging verlagen.

Ik dacht dat ik het ergens gelezen had. Maar ik zal me wel vergist hebben of niet goed gelezen.

Sorry.

• Sjah
Op vrijdag 11 januari 2002 21:33 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Kan niet.

Is gewoon niet mogelijk met kabel. (technisch gezien...er zouden dan maa 4 mensen per wijk tegelijk de volle upload kunnen gebruiken....)
kan echt wel, dacht zelfs dat 2.5 mbit kan, en er is een docsis systeem ingevoerd(of word) dat zorgt dat dat moeten delen praatje niet meer op gaat. mocht ik ongelijk hebben , geef maar een site.

Verwijderd

Dit is dus gewoon genaai, toen ik mxstream (fast) aanvroeg zou ik nog 4 IP adressen krijgen. Dat is nu nog maar 1 (zonder dat de prijs omlaag ging) en nu dit. Ik betaal meer voor de zelfde service en de goedkopere abbo's worden er wel beter op.

Ook toen ze van 4 naar 1 IP gingen werd er gezegt door KPN dat mensen die een fast abbo namen het eigenlijk alleen voor de snelheid deden. En nu gaan ze het verschil tussen basic & fast verminderen

• Sjah
Ik denk dat mensen die zich mxstream plus kunnen permitteren, niet moeten klagen, maar moeten overstappen.
Voor 75€ is beter te krijgen in t gevarieerde adsl-land.
(ik noem cistron 1024/512 voor €69).Mocht men in een gebied wonen waar niks anders is dan mxstream, dan ligt 't anders (8>

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Zoals ik een paar posts geleden al zei: "Die verhoging van de upstream is een zoethoudertje om gezeik van de prijsverhogen te voorkomen."

En jah, het was Karl Marx die met hetvolgende kwam: "Godsdienst is opium voor het volk."

In dit geval is de prijsverhoging dus de opium.

Verhalen over snelheden, Cistron, @home en ander gelul doet er dus niet toe in deze discussie.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• zwahiel
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

bbnet deed het ook al, maar dan beter!

kijk in de lijst www.myzwahiel.tk !

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 01:29 schreef zwahiel het volgende:
bbnet deed het ook al, maar dan beter!

kijk in de lijst www.myzwahiel.tk !
Met het verschil dat ik voor verhoging van 64 naar 128 kbit/s zou overwegen (overwoog) over te stappen, maar dat voor een verhoging van 128 naar 256 niet doe. Omdat het hebben van een zo hoge upload steeds minder interessant wordt (bij zo'n download).
Nadelen zijn, aansluitkosten en/of een work-around om het modem aan de praat te krijgen, een periode geen ADSL en nieuwe e-mail adressen (voor hele gezin).

Voor mij is ADSL met een down:up factor van 4 waarschijnlijk het beste (draai geen server e.d., en load niet extreem veel up), hoewel meer natuurlijk altijd goed is.

• AvK

AvK

Ready Set Go

TimmeStein schrijft:
"Verhalen over snelheden, Cistron, @home en ander gelul doet er dus niet toe in deze discussie."

AvK reageert:
Inderdaad, de manier waarop KPN deze prijsverhoging heeft aangepakt is zeer ongelukkig. Dat andere aanbieders gebruik maken van de gelegenheid om hun marktaandeel te vergroten is ook begrijpelijk.
Dat wil nog niet zeggen dat het verstandig is om adhoc je abbo om te zetten. Er even over nadenken als de eerste verontwaardiging is wegge-ebt kan geen kwaad.

Het is gewoon een kwestie van de verschillende produkten met elkaar vergelijken.
Prijzen, diensten en natuurlijk het vertrouwen dat je hebt in de aanbieder, met name voor de nabije toekomst.

Bij Cistron kan je een contract afsluiten voor 3 jaar.
Denk eens even terug.
3 Jaar geleden was je een held als je een ISDN-lijn had.
4 jaar geleden begonnen de providers een beetje goede diensten aan te bieden.
6 jaar geleden hadden we nog nooit van Internet of E-mail gehoord.
Binnen onze tak van sport 'Internet' is binnen een periode van 3 jaar al lang een andere revolutie doorgevoerd.

Voorlopig nog maar even afwachten zeg ik tegen mezelf.
Vooral nu KPN een upload biedt van 128k.

• Ramon
  • Laatst online: 08:24
Op zaterdag 12 januari 2002 10:20 schreef AvK het volgende:
Voorlopig nog maar even afwachten zeg ik tegen mezelf.
Vooral nu KPN een upload biedt van 128k.
nu? over 5 maanden pas.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 10:34 schreef Tampie2000 het volgende:
nu? over 5 maanden pas.....
Pessimist.
Als ze begin mei invoeren, is het dus 3.5 tot 4 maanden.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22

Snow_King

Konijn is stoer!

Masterlijk gewoon! ik zit hier met mijn server met 6K up en wordt dan zo'n 12 a 14k das toch wel veeeeeel beter!

way to go KPN *D

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op zaterdag 12 januari 2002 10:20 schreef AvK het volgende:
Bij Cistron kan je een contract afsluiten voor 3 jaar.
Ongetwijfeld kun je dat, maar als je doelt op de VERPLICHTING om voor 3 jaar een contract af te sluiten: die hebben ze na 1 dag alweer weggelaten hoor 8-)

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 12:27 schreef PatMan het volgende:

[..]

Ongetwijfeld kun je dat, maar als je doelt op de VERPLICHTING om voor 3 jaar een contract af te sluiten: die hebben ze na 1 dag alweer weggelaten hoor 8-)
na protest van (toekomstige) klanten :)
zie je KPN al naar zijn klanten luisteren??
:7

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Sorry hoor maar is het niet zo dat je upload altijd belangrijk is?(niet alleen voor servers) Want met online games sta je immers ook constant in verbinding met die server. Dus als dat zo is en dus beter voor gamers is, ben ik er in elkgeval blij mee *D .

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Op zaterdag 12 januari 2002 12:54 schreef cooolkast het volgende:
Sorry hoor maar is het niet zo dat je upload altijd belangrijk is?(niet alleen voor servers) Want met online games sta je immers ook constant in verbinding met die server. Dus als dat zo is en dus beter voor gamers is, ben ik er in elkgeval blij mee *D .
Ik moet zeggen dat ik bij het gebruik van het comfort abbonement (64kb) en games nooit geen problemen heb.

Zijn hier nog meer mensen die denken dat dit WEL verschil zou uitmaken?

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 12:57 schreef Kramers het volgende:

[..]

Zijn hier nog meer mensen die denken dat dit WEL verschil zou uitmaken?
Ik denk het wel, als ik namelijk Counterstrike aan het spelen was en mijn zusje was een nummer aan het uploaden dan had ik een ping van +1000.

Dus ik denk als je een LAN hebt dat het zeker veel uitmaakt, en grote e-mails worden wat sneller verzonden [denk ook aan files die je via MSN/ICQ verstuurd..]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dus het 3 jarige contract is er niet meer?
Sorry dat wist ik nog niet.

Maakt voor de strekking van mijn betoog niet veel uit denk ik.
Even de kat uit de boom kijken is volgens mij op dit moment het verstandigst. Overhaast overstappen is niet handig. De storm is nog niet geluwd.

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Op zaterdag 12 januari 2002 13:06 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Ik denk het wel, als ik namelijk Counterstrike aan het spelen was en mijn zusje was een nummer aan het uploaden dan had ik een ping van +1000.
Met een verdubbeling van 64kbit/s naar 128 kbit/s merkt alleen je zusje dat het sneller gaat (2 x sneller dus).
En op het moment dat er iemand wat gaat uploaden, krijg jij weer lekker een ping van +1000. Gewoon vanwege het simpele feit dat je met een ethernet device het internet op wil. En die ethernet-kaart is veel sneller dan je upstream verbinding met als gevolg dat er geweldig mooie lange queues in je adsl-modem staan. En daar gaat je counterstrike spelletje.

• komaki
  • Laatst online: 26-03 11:42

komaki

The Hot Zone

Op vrijdag 11 januari 2002 19:52 schreef killuminati007 het volgende:

[..]

http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1501_263204,00.html

Ik vind dit persoonlijk heel netjes van KPN.
jah hallo
wel het basic abbo omhoog gooien met upload omdat het duurder wordt maar niet bij de advanced abbo's???
wat een trieste zooi zeg.

ik zeg denk ik mijn mxstream abbo maar op en ga naar cistron ofzo

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Op maandag 14 januari 2002 16:46 schreef TimmeStein het volgende:

Met een verdubbeling van 64kbit/s naar 128 kbit/s merkt alleen je zusje dat het sneller gaat (2 x sneller dus).
En op het moment dat er iemand wat gaat uploaden, krijg jij weer lekker een ping van +1000. Gewoon vanwege het simpele feit dat je met een ethernet device het internet op wil. En die ethernet-kaart is veel sneller dan je upstream verbinding met als gevolg dat er geweldig mooie lange queues in je adsl-modem staan. En daar gaat je counterstrike spelletje.
Je kunt onder Linux wat regelen zodat bijv. Quake pakketjes altijd vooraan de queue komen! Maar wat ik ook geprobeerd heb, het werkt gewoon niet. Als iemand bij ons download en de ander speelt een spel dan krijg je ping 700+. Ik hoop dat ik met 128kbit iets meer speling heb, zodat het i.i.g. iets beter wordt.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 16:46 schreef TimmeStein het volgende:

[..]

Okay bedankt voor de uitleg :), ik had gehoopt dat mijn ping iets lager zou worden met een hogere upload.

Maar als je dezelfde situatie neemt maar dan met kabel heb je dit probleem dan ook ? want een kameraad zegt dat hij geen hogere ping krijgt tijdens het spelen van bijv. CS.

Dat snap ik niet want ook die ethernet kaart wil connecten met het internet toch?, of heeft dit meer met de techniek van ADSL [MXstream] te maken ?
Pagina: 1