Toon posts:

2 computers op 1?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bonjour,

ik heb een aantal vragen voor jullie en ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.

Mijn vader heeft een nieuwe computer gekregen van de zaak, maar nu wil hij ze beidde nog gebruiken...
NU dacht ik dat het mogenlijk was dmv een switchbox om 1 monitor en 1 muis en 1 toetsenbord aan te sluiten op 2 computers zeg maar. Is dit mogenlijk en wat gaat dit mij kosten?

Mvg,
[Niet Nodig]

P.S.
een externe netwerkkaart bestaat dit? Via USB of iets dergelijks?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op vrijdag 11 januari 2002 19:47 schreef [STG]Negotiator het volgende:
Bonjour,

ik heb een aantal vragen voor jullie en ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.

Mijn vader heeft een nieuwe computer gekregen van de zaak, maar nu wil hij ze beidde nog gebruiken...
NU dacht ik dat het mogenlijk was dmv een switchbox om 1 monitor en 1 muis en 1 toetsenbord aan te sluiten op 2 computers zeg maar. Is dit mogenlijk en wat gaat dit mij kosten?

Mvg,
Maikel Rekers
Ehm... handig :?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

rond de 100 euro voor een goeie switch

Verwijderd

Topicstarter
jah staat ie ook opde pricewatch? waar kan ik dat zoeken?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 19:47 schreef [STG]Negotiator het volgende:
Mvg,
Maikel Rekers
Hoeft niet:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Bron: FAQ

In http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/9 vindt je die dingen trouwens

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19

Verwijderd

Topicstarter
welke moet ik daar pcies hebben dan?

Verwijderd

is het niet leuk om een netwerkje te maken en dan gewoon 2 losse pc's te hebben? :)

lijkt mij beter :D

Verwijderd

toesenbord en een muis is nietzo duur ga je toch niet moeilijk doen met kabeltjes enzo
en die stekker van monitor zou ik gewoon er telkens uitrekken en in die andere steken is toch nietzo veel werk ofwel

Verwijderd

Topicstarter
ehhh das allemaal teveel werk voor mijn pa.. ach en mijn pa wil het gewoon makkelijk hebben is dit misschien wat?

Afbeeldingslocatie: http://www.flection.1st.be/ProductImages/Switch/BlackBoxkabelkitper2PS-2KVM1.5m.JPG
Kabel kit bestaande uit drie kabels namelijk een keyboard, een video en een muis (KVM), voor een perfecte verbinding tussen PC's en een dataswitch. Lengte van de kabels 3 meter. Je krijgt van Black Box levenslange garantie op de kabels. Kit van twee kabels

Verwijderd

Topicstarter
is deze inc. zo'n kabel switch? voor €69,-

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Ik heb dus zo'n KVM-switch. Voor mij is het ideaal, omdat ik op die manier maar 1 toetsenbord, 1 muis en 1 monitor hoef te hebben. Het wisselen van de monitorkabel is voor mij niet werkbaar... Ik kan me dus goed voorstellen dat je zo'n switch wil.

Waar ik op zou letten is met name of de switch een voor jou acceptabele resolutie door kan geven en of je nog wel alle functies van je muis kan blijven gebruiken. Dit KAN fout gaan, maar hoeft natuurlijk niet ;-)
Verder zou ik wel high-quality kabels voor het videosignaal kopen, in ieder geval daar niet op besparen....

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Topicstarter
jah wat heeft die switch van jou gekost..

er moet iig een
Iiyama AS4431D 17" aanhangen die een reso heeft van 1280x1024x32 (mooi ding, heeft ie net binnengekregen:))

en er hangt een 5knops muis van logitech aan. Gewoon met bal overigens.

De kabels zitten er toch al aan?

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Ik heb hem kado gekregen (weet dus niet precies wat'ie gekost heeft, maar zo'n Euro 70 komt denk ik wel aardig in de buurt...) en bij mij zaten er geen kabels bij ;-) Ik heb er voor nog ongeveer f 125,- 2 video-kabels en 4 ps/2 kabels moeten kopen.

Ik heb standaard high-quality kabels gekocht voor ongeveer 5 tientjes per stuk en die kunnen een res van 1280x1024x16bits probleemloos aan....

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Topicstarter
ahh beter. dankje.. ik zal morgen de stad eens in om iets te kopen

Verwijderd

ja voor 100 euro een switch...voor die 100 euro kan je ook een toetsenbord en muis kopen.
En dan nog een klein 15 inch schermpie.
Die dubbele zooi zuigt.
maarja je hebt van die mensen heh :)

Verwijderd

Topicstarter
neeh heeft nix met zuigen te maken >:),
is gewoon makkelijk..

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Hier wordt ook zo'n switch gebruikt door m'n vader. Hij heeft er z'n pc en z'n dockingstation voor z'n laptop op aangesloten, scheelt hoop ruimte ipv 2e monitor, toetsenbord en muis. denk dat je moet rekenen op €150,= voor een elektronische kvm-switch met een setje goede kabels.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
Ik zit er over tedenken om z'n boxje tekopen. Maar heb nog een vraagje.

Moet je ook software installeren op biede pc's?
Want stel dat windows boot (pc A), en je bent op die andere pc aan het werken, je wilt switchen naar pc A dan heeft die toch niet je PS2 muis geladen en kun je niet muisen (usb zou geen probleem moeten zijn).

Verwijderd

Nee er hoeft op beide pc's geen software geinstalleerd te worden, kvm switches van tegenwoordig hebben geen problemen meer bij het booten met muizen enzo, er zit een kabel in de computer en dat is al genoeg, geen probleem dus

Verwijderd

tis alleen aan te raden als je een server hebt.... als je 2 computers cht gaat gebruiken kun je er beter een monitor bijkopen....

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 17:17
Je kan natuurlijk ook gewoon de HM903DT van Iiyama kopen! _/-\o_
Dan heb je gelijk een vette 19" monitor en je kan er 2 pc's op aan sluiten.
Ik spreek uit ervaring, want ik heb er ook 1. >:)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ben het wel met mabit eens ja, ik zat er ook aan te denken om een fatsoenlijke KVM switch te kopen (heb nu zo'n goedkoop ding van 6 euro die op 1280 al vrij vernaaid beeld geeft, 1024 is nog redelijk). Maar als je een beetje gaat kijken wat die dingen kosten, en je gaat kijken naar 2e hands monitoren....

En nu kan ik ook nog een paar multiplayer games spelen, is dus wel zo handig. Maar ja, achteraf, ik had ooit bij de Rook en Waterschade in Eindhoven een Cybex KVM switch kunnen kopen (excl kabels) voor 17 euro'tjes, en dat heb ik niet gedaan met m'n stomme kop |:(. Maar ja, ik heb nog wat 14"jes staan voor aan servertje.

Oh ja, dat kan natuurlijk ook, een monitor kopen met 2 ingangen en dan via de monitor switchen. Dan zit je alleen nog wel met 2 tb's en muizen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Externe netwerk-kaarten bestaan, o.a. :
- via USB : 10/100 Mbps Ethernet
- via parallelle poort : 10 Mbps (of evt. 4/16 Mbps TokenRing, of 1.5 Mbps ARCnet)

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• HermeS
ik ben toevallig ook op zoek naar een nieuwe monitor, en die gene die ik op het oog heb heeft twee ingangen, aangezien ik hem opeen hooge resolutie laat draaien sluit ik de 2pc dus op de monitor aan, de swithbox is bedoelt voor de usb muis en ps2 toetsenbord. Het is wel een dure oplossing, maar het staat mooier dan toetsenboorden, dat ik geen software voor de ps2 aansturen was een voorwaarde, en gelukig geeft hij dus al een soort singaal door, dus dat hoeft dan niet. Dat is mooi.

Dat wou ik eigenlijk even weten, bedankt.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mvdejong schreef op 20 augustus 2002 @ 13:16:
Externe netwerk-kaarten bestaan, o.a. :
- via USB : 10/100 Mbps Ethernet
Lol, 100mbps via usb ;) (moest hier nog ff op reageren, ook al is ie oud, was aan het zoeken naar kvm)

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:01
Maar met zo'n switch kun je geen 2 pc's tegelijk gebruiken. dan kun je nog beter pcanywhere installeren, is een stuk goedkoper. dan bedien je pc 1 via pc 2. als er tenminste netwerkkaarten inzitten. kun je meteen de HD sharen enzo. Ik zie het voordeel van een switch niet zo. tenzij je bijv. een game pc hebt en een office pc die je niet tegelijk gebruikt.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:01
Toewan schreef op 20 augustus 2002 @ 13:14:
En nu kan ik ook nog een paar multiplayer games spelen, is dus wel zo handig. Maar ja, achteraf, ik had ooit bij de Rook en Waterschade in Eindhoven een Cybex KVM switch kunnen kopen (excl kabels) voor 17 euro'tjes, en dat heb ik niet gedaan met m'n stomme kop |:(. Maar ja, ik heb nog wat 14"jes staan voor aan servertje.
waar zit die? hebben ze daar een paar/veel/alleen maar computeronderdelen?

Verwijderd

dit is wat je zoek,
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/200x200/n/nz-s80.jpg

The KVM switch wisselt de monitor, toetsenbord en muis tussen twee PCs. Kabels van 1,8 meter worden meegeleverd.

• HermeS
He grapig, momenteel ligt mijn kvm swithc op het postkantoor (vandaag aangekomen) ga hem morgen halen.

Ik heb 2ehands de "KVM switch 2 ports (inc. 2x kabel)" gekocht, in pw voor 140 euro, betaal er 70 voor.

En soms is een kvm switch gewoon handig (bijv in serverruimtes, ivm beveiligsproblemen in/bij remote software), en in mijn situatie moet ik heel vaak de boel opnieuw installeren/herstellen en in dos booten etc. En dan is het gewoon veel handiger dan elke keer de monitor stekker teswitchen.

Voor mijn servertje op de gang gebruik ik tms met een custom resolutie, zodat ik zoveel mogelijk tms op een voledig scherm heb maar nog wel de werkbalk van de lokale computer (mmc pluging).
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~martinlm/PICS/2002/09/tms_gelukt_customresolutie.jpg
Pagina: 1