Toon posts:

468x60 banner, hoe groot maximaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel even bezig met het ontwerpen van een banner een site te promoten. De banner is 468x60 pixels, en bestaat uit 5 frames.
De frames zijn nu nog van fotokwaliteit. Maar dan ook 56 kb, en dat is toch wel een beetje veel voor een banner.
Wat is volgens jullie de grootte in (kb) die een banner maximaal mag hebben van dit formaat?

Enig idee hoe ik dit kan doen zonder te veel kwaliteitverlies te ondergaan?
Alvast bedankt :)

Verwijderd

Een banner? 20KB maximaal in totaal denk ik, maar dan ook alleen als het écht noig is.

Verwijderd

Topicstarter
Cheatah, enig idee hoe ik hem dan kleiner kan krijgen?
Ik zit nu op 56 KB, terwijl ik de elke frame apart een jpg is van 5 kb...

Verwijderd

Het aantal kleuren verlagen helpt behoorlijk. Vaak heb je aan 16 of 32 kleuren genoeg.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als ik ze aan moet leveren voor de wat grotere sites in NL dan is het meestal of max. 12 of max. 14 KB

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

De grootste banner die ik ooit tegen ben gekomen was 3 mb. maar dat was een geintje geloof ik.

Hij was overigens wel ontzettend mooi geanimeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, met animationshop en imageready kan ik het filetje niet veel kleiner krijgen zonder echt een lelijke achtergrond te krijgen. Zijn er nog andere tools waar ik dit mee kan doen?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bij Webads.nl mogen ze maximaal 12kb zijn.

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Rond de 10K moet voldoende zijn. 20 is al teveel. Maar de opzet voor een banner van 5 frames in fotoRealistische kwaliteit is IMHO een beetje verkeerd. Vaak gaat het meer om de text die er in staat dan om de foto's.

Kan je niet een achtergrond gebruiken in frame 1 en dan in de latere frames alleen de veranderende pixels aanpassen? dus bijvoorbeeld frame1 is een foto, frame 2 is geheel transparant behalve de etxt die er komt. als je dan je properties van je gif aanpast op "leave pixels as they were" oid dan laat ie netjes de foto zien met daarover de geanimeerde text. dan kom je een stuk dichterbij de 10K.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja foto kwaliteit op een 5 frame anigif is wel een beetje zwaar, daarom zijn de meestje ani banners of toony of hebben een slechte foto kwaliteit.

Imageready 2.0+ doet standaard meestal wel het beste in de optimized onzin, dus dat werkt :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

hehe
kleuren op 16 zetten ofzo ja
en niet teveel animations?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

AMDFreak

Intel is zo..

15kb lijkt mij de max

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:52
Post eens wat je tot nu toe hebt, misschien dat ik of iemand anders er iets kleiners van kan maken...

...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het photoshop filtje even hier geplaatst.
Wie weet kan iemand mij dan helpen,
www.ajaxsms.nl/bannerfinal.psd (273 kb).

Alvast bedankt :D

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42
Op vrijdag 11 januari 2002 20:38 schreef Tom het volgende:
Bij Webads.nl mogen ze maximaal 12kb zijn.
Yup. En bij ilse 15kb.

Dus ga inderdaad maar verder freubelen totdat je onder de 15 zit.

Verwijderd

Topicstarter
/me roept Bas_f

Denk je dat je hier iets mee kan?

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 13:06 schreef Jasper het volgende:

[..]

Yup. En bij ilse 15kb.

Dus ga inderdaad maar verder freubelen totdat je onder de 15 zit.
Ik heb WebAds ooit eens gemailt trouwens, nooit antwoord gehad. Begreep echt geen hout van hun site.

Kan niet aanmelden nix, stond (iig destijds) alleen op hallo wij zijn WebAds en wij zijn vaag. Of zo.

Okay het zal er niet precies zo op gestaan hebben maar ik begreep niet echt wat de bedoeling was. Hoe meld je je daar aan?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm..
33,28 kb, is zoals ik het heb gekregen op zn laagste
Pagina: 1