In de queste naar een stille computer heb ik mijn oog laten vallen op Zalman, echter hadden ze nog geen cooler voor de P4 478, ik heb de 6500A-Cu besteld bij space promotion, dit is de grootste (en ook duurste
,70 Euro) cooler die ze hebben (ik had ook de 5500 Cu of AlCu of de 6500 AlCu kunnen nemen maar die waren er nog niet...) waar het mij nu dus even om gaat, dit ding is zo nieuw dat ie nu nog niet eens op de officiele zalman site staat, heeft dus iemand hier al ervaring mee en willen jullie dat ik er een paar picjes van maak en ze hier post als ik m hier over 1-3 dagen ontvang?
Die koelers kloppen eigenlijk niet hoor,
Ze zijn officieel te zwaar!
Dat is waar maar dit is met een groot aantal hsf's het geval. Als je gewoon voorzichtig doet is er niks om je druk over te maken en het is voor een P4 en die hebben een heat-spreader dus die kunnen wel een "stootje" hebbenOp vrijdag 11 januari 2002 19:03 schreef maartenb het volgende:
Die koelers kloppen eigenlijk niet hoor,
Volgens mij kun je beter zo 1 nemen:

Die koelt volgens mij beter, en de schroeven gaan DOOR je moederbord en kan je aan de achterkant vast zetten.

Die koelt volgens mij beter, en de schroeven gaan DOOR je moederbord en kan je aan de achterkant vast zetten.
Da`s dan ook de site van de primaire Amerikaanse importeur, SP had ook nog geen beschrijving op de site, ik wist wat het was vanaf deze site..., de oficiele fabrikantensite van Zalman is http://www.zalman.co.kr/english/intro.htmOp vrijdag 11 januari 2002 19:00 schreef Unagi het volgende:
http://www.zalmantech.com/CNPS-6500ACU.htm
check hier maar... staat iig wel op de zalman site
Dit is m dus..., links de koeler, recht een 92 mm fan die je er boven hangt, en middenin een traploze switch om hem sneller/langzamer te laten lopen...

Verwijderd
dacht dat dit coolertje voor p4 was of lul ik nu uit mn nekOp donderdag 17 januari 2002 19:37 schreef johnsfeest het volgende:
Past deze koeler bij het weggetje op een abit kt7? Zo ja, dan ben ik een blij man
Verwijderd
Er zijn volgens mij twee uitvoeringen de 6500 en de 6000, ik bedoel voor de KT7 de 6000 versie welke tot AMD Athlon XP 2000+ gaat. Het enig verschil zal dus waarschijnlijk het montage kitje zijn.
En of ze echt stil zijn.. dat moet ik dus nog uitvinden. Als mijn 1100 het in silent mode goed houdt dan zijn ze echt stil (20 dB), maar op vol vermogen 36 dB. Maar er zit een toeren regelaar bij, dus waarschijnlijk is hij traploos verstelbaar.
En of ze echt stil zijn.. dat moet ik dus nog uitvinden. Als mijn 1100 het in silent mode goed houdt dan zijn ze echt stil (20 dB), maar op vol vermogen 36 dB. Maar er zit een toeren regelaar bij, dus waarschijnlijk is hij traploos verstelbaar.
Na een kappotte fan-mate mee te hebben gekregen, die naar lang w8en is vervangen kan ik jullie iid. melden dat ie niet hoorbaar is, bij heel fatsoenlijke temperaturen...
Verwijderd
Die KT7 fanaat moet uitkijken!
De 6500 is een P-VI koeler, weegt EEN KILO exact!, AMDtje wil dat niet tillen, concl. Brakke Core!
De 6000 is voor AMD gemaakt, enkel is deze in 2 uitvoeringen (de 6500 ook trouwens) de AlCu versie van de 6000 blijft netjes onder de 300 gram en kan dus certified op je athlon plakaat, de Cu versie daarentegen is ook officieel te zwaar verklaard, maar past wel netjes..
De 6500 is trouwens groter van voet, dus die zit niet zo erg lekker op je AMDtje
Zijn wel erg stil, maar vraag er geen wonderen in koeling van! (i've tested both)
De 6500 is een P-VI koeler, weegt EEN KILO exact!, AMDtje wil dat niet tillen, concl. Brakke Core!
De 6000 is voor AMD gemaakt, enkel is deze in 2 uitvoeringen (de 6500 ook trouwens) de AlCu versie van de 6000 blijft netjes onder de 300 gram en kan dus certified op je athlon plakaat, de Cu versie daarentegen is ook officieel te zwaar verklaard, maar past wel netjes..
De 6500 is trouwens groter van voet, dus die zit niet zo erg lekker op je AMDtje
Zijn wel erg stil, maar vraag er geen wonderen in koeling van! (i've tested both)
Pagina: 1