NIC moet "op gang" komen?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo!
Ik heb een probleempje. Heel vaak als ik mijn pc aanzet werkt mijn netwerkkaart niet. Althans, ik kom niet ons netwerk op, pingen naar lokale adressen werkt niet, etc. Het lijkt zeg maar of de UTP kabel eruit ligt. Als ik mijn pc uitzet en weer aanzet (echt power off dus), is het probleem in 100% van de gevallen weg. Het lijkt dus een soort initialisatie (hardwarematig). Iemand een idee hoe 't kan komen en wat er aan te doen?

Specs: Intel P4 1.7, Abit TH7-II Raid, RealTek 100mbit NIC, OS Windows XP Professional.

Thanks for any help!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

komt wel vaker voor met windows netwerken, volgens mij heeft het niets met hardware (nic/kabel) te maken...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 11 januari 2002 18:51 schreef limoentje het volgende:
komt wel vaker voor met windows netwerken, volgens mij heeft het niets met hardware (nic/kabel) te maken...
Heeft niets met windows te maken.
Als het tenminste hetzelfde is als ik hier heb ->
Een van mijn NICs ( op UTP ) heeft een vergelijkbaar probleem. Vaak werkt ie gewoon niet. Paar maal pc uitzetten helpt. Dan werkt ie plotseling wel. Ik heb het in linux & windows met die kaart. Op coax werkt ie perfect. Ligt niet aan de kabel want die werkt ( al veel met andere nic's gebruikt geweest )
Geforced op UTP / auto detect nix helpt.
Der is gewoon iets mis met die UTP op dat kaartje.

Ik zou hem eigenlijk kunnen opsturen want tis een 3com met levenslange garantie *D

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Vaak zijn dit soort problemen resultaat van slechte kabels, goedkope rommel genaamd hubs/switches/modems.

Ik heb meer dan 100.000 3COM kaartjes verkocht en daarvan zijn er 4 teruggekomen. 2 door blikseminslag, 1 door live-plug&vonk (oeps, vergeten server uit te zetten) en 1 door een auto die eroverheen reed.

De kans dat het aan een 3COM kaart ligt is vrij gering lijkt me dus. Realtek kaartjes zijn ook niet slecht over het algemeen (wel 75% goedkoper en maar iets langzamer (wat betreft CPU/resourceverbruik want 100mbps is 100mbps).

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 11 januari 2002 21:52 schreef sictc het volgende:
Vaak zijn dit soort problemen resultaat van slechte kabels, goedkope rommel genaamd hubs/switches/modems.

Ik heb meer dan 100.000 3COM kaartjes verkocht en daarvan zijn er 4 teruggekomen. 2 door blikseminslag, 1 door live-plug&vonk (oeps, vergeten server uit te zetten) en 1 door een auto die eroverheen reed.

De kans dat het aan een 3COM kaart ligt is vrij gering lijkt me dus. Realtek kaartjes zijn ook niet slecht over het algemeen (wel 75% goedkoper en maar iets langzamer (wat betreft CPU/resourceverbruik want 100mbps is 100mbps).
Niet in mijn geval hoor ...
Kabel doet het prefect met andere kaartjes. Zeker al met 5 andere kaarten gebruikt geweest en nooit problemen meegehad.
Tis wel een oud kaartje hoor...
Eens ie trouwens werk werkt ie goed op dat kaartjen, geen packetloss of zo. Het lijkt gewoon of er iets mis is met link detectie op die UTP socket.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wij verkopen ook een paar honderd kaartjes per week maar de laatste anderhalve maand is 3Com echt zwaar bagger :r

Er komt onwijs veel van die zooi terug omdat ze gewoon niet gedetecteerd worden.
Op onze productie afdeling waar 500 pc's per week worden gebouwd is de laatste tijd ook veel uitval van 3Com :(

Alle proemn in n drek

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
realtek heeft maar 40% wat 100% functioneerd, nog eens 40% die nie helemaal functioneerd (hangt oa van p af) en 20% die nix doen...

Probeer es een andere intel/3com/smc maar geen realtek

if broken it is, fix it you should

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 12 januari 2002 09:10 schreef elgringo het volgende:
realtek heeft maar 40% wat 100% functioneerd, nog eens 40% die nie helemaal functioneerd (hangt oa van p af) en 20% die nix doen...

Probeer es een andere intel/3com/smc maar geen realtek
* Predator ruikt nog maar eens een 3com VS reaktek :(

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik weet niet of je pc geaard is, maar bij mij was een soort gelijk probleem opgelost nadat ik het systeem aangesloten had op een geaard stopcontact (overgens ook een realtec) :?

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hmm... DAT (aarden) kan ik 's proberen. Thanks.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

No offense maar dit klinkt te verkoperig voor mij. Dit ben je ook zo te horen. Ik geloof nooit dat er zo weing uitval. Elk bedrijf gaat er van uit dat eem bepaald deel te vroeg uitvalt door een of andere (niet user) failure. En jij beweert 100 % te halen dat geloof ik niet
Pagina: 1