Pro Controller is (nog niet!) nodig en zal ook nog niet werken. Alleen Squawkbox.
Wil je joinen;
Voor de volgende nicknames zijn logins klaar:
nd, bolk, rdluca
allen met het password:
got
*confused*
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ik heb al geresponse, wou ik weer terug naar FS2002, loopt die gore k*t *(^&$@()@$& PC weer vast, ik begin weer ff opnieuw.Op zondag 13 januari 2002 21:28 schreef -Sander_ het volgende:
Ik zie je ook ND, ergens tussen de toren van Meigs.. Maar je reageert niet?
Wat zie jij in het chatscherm ND van FS2002?
(@ 22.00 gaat de server down)
Mijn naam die ik heb ingevuld bij HOST in FS2002, en mijn naam die ik heb ingevuld bij SB (ND747) Op Meigs zie ik ook nog PH_SAN ????Op zondag 13 januari 2002 21:48 schreef -Sander_ het volgende:
Zeker ben ik er nog, de rest?
Wat zie jij in het chatscherm ND van FS2002?
(@ 22.00 gaat de server down)
Sander (PH-SAN) draaide server)
-Ik kon niet connecten zonder dat FSD draaide
-Toen ik geconnect had, kon ik praten/chatten.
-Delta kwam erbij maar problemen. Hij kon met ons wel comminiceren, maar niet kon Sander en mij niet zien????
Voor verbetering voor volgende keer :
- Je moet wel in FS2002 Hosten, dus als iedereen wilt vliegen, NIET JOINEN, maar iedereen moet in FS2002 gaan HOSTEN!
- Joinen doe je via SquawkBoc (SB)
- Optie om Pro Controller te gaan gebruiken???
- Er was iets met de squawk code?? Zorgde voor conflicten?
Maar het was nog erg met dat runnen. Heel erg verwarrend. Maar we maken progress. Dat scheelt al een heel end, wat uiteindelijk was zoiets als dit toch de bedoeling.
Dat FSD niet hoeft te draaien, dat is met de volgende reden. FSD is namelijk de server zelf voor diegene die hoofd-ATC is. Joiners hebben in geen geval FSD nodig, en mensen met Pro Controller ook niet. Slechts 1 iemand per sessie heeft FSD nodig.
Er treden volgens Pro Controller conflicten op. Er staat in de map het vliegtuig met CONFLICT in rode letters, waarom? Weet ik niet, misschien lossen we dit nog wel is op. Maar wel klasse-teamwork dit
Socket Error (10054)
Heb je een firewall aan ND? Met Zone Alarm krijg ik deze fout ook, en moet ik alles weer overnieuw doen.
SB 2.3 (b5): TCP 2301 / UDP: 2351
PC 2.2: TCP 6909
Reageer gewoon nietOp maandag 14 januari 2002 17:06 schreef Capitol_Gee het volgende:
FLIGHT SIMULATOR MUST DIE!
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
En tot zover dank voor je nuttige bijdrage aan dit topic.Op maandag 14 januari 2002 17:06 schreef Capitol_Gee het volgende:
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Op maandag 14 januari 2002 17:06 schreef Capitol_Gee het volgende:
Whatever!
Tsja jij mag er zo over denken, maar dat zegt meer over jouw persoonlijkheid. Nog een goedemiddag.Op maandag 14 januari 2002 17:06 schreef Capitol_Gee het volgende:
stok in je aars?Op maandag 14 januari 2002 17:06 schreef Capitol_Gee het volgende:
Ik wou hier even flink op ingaan totdat ff naar z'n profile ging kijken:Op maandag 14 januari 2002 17:06 schreef Capitol_Gee het volgende:
Geb. datum: 10 november 1986
Nuff said.
NOI aan diegene die ook zo jong zijn maar zich wel uitstekend volwassen kunnen gedragen.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
stop een stok in z'n aars.. dat helptOp maandag 14 januari 2002 17:16 schreef tazzman het volgende:
[..]
Ik wou hier even flink op ingaan totdat ff naar z'n profile ging kijken:
Geb. datum: 10 november 1986
Nuff said.
Op maandag 14 januari 2002 17:01 schreef ND het volgende:
Wanneer denken/willen jullie de volgende test sessie uitvoeren? Wat wil je dan allemaal doen? Wat verwacht je ervan? Deze vragen zou wel handig zijn, dan kunnen we ff kijken wat we moeten doen
Dit vervuilt namelijk de hele topic, en niet te vergeten 'our spirit'.
-------------------------------- > END! <
Ik kan vanavond helaas niet, school en vanavond is de computer bezet en helaas niet door mij! Morgenavond ben ik er denk wel, dus misschien dat ik dan weer mee kan doen? Ik wil in iedergeval die rode CONFLICT letters bij de vliegtuigen in Pro Controller weg hebben. En heel veel sector files.. en alle functies uitvinden en weten waarom dit niet werkt en dat wel. Ach ik wil gewoon veeeeel-ste-veel
Het staat exact op http://www.rendo.dekooi.nl/~thalen/runway36/sb.htm , mocht dat niet duidelijk zijn, mail me dan even of post even wat.Op maandag 14 januari 2002 18:20 schreef ND het volgende:
Oke, voor die sector files van Schiphol moet je op de www.dutchvcc.nl ofzoiets kijken. Ik wil wel SB hosten als de poorten nog open komen te staan.Sander kan je me even vertellen wat ik allemaal moet doen om te hosten?
Voor de JOINERS:
Verbinden werkt zo:
-FS2002 aan, multiplayer game aanmaken en die ZELF hosten, dus op Host klikken.
-Nadat je daarmee klaar bent en weer in het hoofdmenu bent, dan terug naar Windows (Alt-Tab). Start SB Host op, gevolgd door SB Main. Hou deze volgorde aan.
-Launch SB Main en voer als server 127.0.0.1 in. Join je eigen sessie.
-SB Host wordt actief, klik op de button onderaan 'to get in action.'
-Vul bij SB Host bij Server het volgende IP adres in: [*IP*]
als het goed is ben je dan verbonden en kun je in FS2002 met ATC en de rest chatten
Kan die iets later?Op maandag 14 januari 2002 17:52 schreef rdluca het volgende:
Rond 19:30 ben ik thuis en kan ik ook weer proberen of we alles aan de praat kunnen krijgen.
ik heb ff een paar posts overgeslagen dus ik ben ff niet zo bij, maar als jullie ff zeggen waar ik dat SBhost vandaan moet halen, doe ik graag ff mee!
www.vatsim.netOp maandag 14 januari 2002 18:52 schreef nealzie het volgende:
sooow I'M in!
ik heb ff een paar posts overgeslagen dus ik ben ff niet zo bij, maar als jullie ff zeggen waar ik dat SBhost vandaan moet halen, doe ik graag ff mee!
Ik ben wel aanwezig, maar kan niet meedoen met FS, dat staat op een andere computer. Dit is maar een 733 mhz met 16 MB vid.card.
Keep us posted ND!
Kan je dan SB opstarten zonder FS2002 aan?Op maandag 14 januari 2002 20:29 schreef -Sander_ het volgende:
Quick sidenote:
Ik ben wel aanwezig, maar kan niet meedoen met FS, dat staat op een andere computer. Dit is maar een 733 mhz met 16 MB vid.card.
Keep us posted ND!
Ook FSD heb ik hier niet, dus even uit het hoofd, maar in de FSD dir staat in iedergeval het bestand 'cert.txt'. Onderaan staan daar de login's. In iedergeval '111111 password 12'. Stel dat je iemand anders een login wilt geven, bijvoorbeeld jezelf; maak dan een nieuwe regel eronder met: 'nd password 4'.Op maandag 14 januari 2002 20:35 schreef ND het volgende:
Sander > Ik wil proberen te hosten (succes is NIET gegearandeerd) Maar hoe moet je die lijst met ID's en Password dan doen? Jij moest er toch gisteren zelf een maken?
nd en password verander je dan telkens om iedereen een gebruikersnaam te geven.
Helemaal juistOp maandag 14 januari 2002 20:41 schreef ND het volgende:
Aha, maar ik kan dus oneidig regels toevoegen![]()
Wil wel, kan niet!Op maandag 14 januari 2002 21:02 schreef ND het volgende:
Niemand die wil en kan hosten?
Yeah!!! Zo ja! Nou ff mijn huiswerk makenOp dinsdag 15 januari 2002 14:24 schreef -Sander_ het volgende:
Vandaag gaan we testen
Heb je ook ICQ of MSN?
Ik heb alleen MSN, maar kom niet zovaak onn-lineOp dinsdag 15 januari 2002 14:30 schreef -Sander_ het volgende:
Ik wacht)
Heb je ook ICQ of MSN?
ik zal eens een roger wilco systeempie opzetten voor jullieOp dinsdag 15 januari 2002 14:32 schreef ND het volgende:
[..]
Ik heb alleen MSN, maar kom niet zovaak onn-line(vanwege sch
![]()
l) Hoe laat wil je gaa testen ? Wil je ook gebruik maken van Roger Wilco of is dat latere zorg?
That would be nice!Op dinsdag 15 januari 2002 14:45 schreef bolk het volgende:
[..]
ik zal eens een roger wilco systeempie opzetten voor jullie
Dat zal mooi zijn bolk!Op dinsdag 15 januari 2002 14:45 schreef bolk het volgende:
[..]
ik zal eens een roger wilco systeempie opzetten voor jullie
Dat kan nog een tijdje durenOp dinsdag 15 januari 2002 14:53 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
Dat zal mooi zijn bolk!Zal ik is even mijn microfoon ophalen zo. Geef maar een gil wanneer je klaar bent ND.
join om te testenOp dinsdag 15 januari 2002 15:03 schreef -Sander_ het volgende:
I've got patienceRoger Wilco heb ik ook weer even geinstalleerd.
213.51.166.187
Dat denk ik ook jaOp dinsdag 15 januari 2002 16:09 schreef -Sander_ het volgende:
ND, ik weet niet hoe ver je bent, maar anders kunnen we misschien beter vanavond testen?
Enne.. sterkte, je kan het gebruiken zo te zien
Nog meer 'aanmeldingen'?
Ik moest eigenlijk nog een som voor Wiskunde maken, maar las je moet kiezen tussen wiskunde en FS2002 ATC dan snap je het wel!
Let's go!!!
Oke we hebben nodig
-Een SB server
-Een Roger Wilco server
-FS2002.
Ik snap der inmiddels een stuk meer van.
Ik meende dat bolk de Rw server zou doen?
Ik hoop et welOp dinsdag 15 januari 2002 19:39 schreef -Sander_ het volgende:
Ik meende dat bolk de Rw server zou doen?
ik zat in het verkeerde topic...sorry
tampert, kriminalpolizei
-Connecten in SB zowel in Pro Controller ging nu probleemloos!
-Sander was dit keer de ATC TOWER van Meigs, ik kon hem niet bereiken. Toen ik in Pro Controller keek, en keek bij "Who is On line?" Zag ik dat de ATC (Sander) op COM Freq : 121.500 stond. Dus ikke snel mijn COM1 op 121.5 zetten en ja hoor! Ik kon communiceren!
-Je moet dus COM1 goed hebben ingesteld
-We hebben nog even gevlogen
Wat willen wij voor de volgende keer doen/hebben
-Meer man/vrouw die mee doen. Ik was namelijk net alleen met zijn tweeen. (Sander en ik) Daarom was het vrij saai de ATC maar 1 vliegtuig moet begeleiden
-Lijst opstellen van namen die de volgende keer meedoen
-Ik wil een "handleiding" maken zodat iedereen probleem loos kan connecten
-Lijst met wachtwoorden en ID's voor diegene die mee willen vliegen met ATC.
-Roger Wilco gebruiken. We moeten alleen nog iemand hebben die Server/Host wil zijn.
-Meer Sector (*.sct) bestanden. Het liefst van Nederland. (in ieder geval de sectors als we van Maastricht naar Schiphol willen vliegen)
en nog veel meer!
Graag jullie reacties!
ND, heb je links waar ik RW en SB kan downloaden?Op dinsdag 15 januari 2002 21:05 schreef ND het volgende:
Oke het is gelukt een kleine samenvatting van deze sessie :
-Sander was dit keer de ATC TOWER van Meigs, ik kon hem niet bereiken. Toen ik in Pro Controller keek, en keek bij "Who is On line?" Zag ik dat de ATC (Sander) op COM Freq : 121.500 stond. Dus ikke snel mijn COM1 op 121.5 zetten en ja hoor! Ik kon communiceren!
-Meer man/vrouw die mee doen. Ik was namelijk net alleen met zijn tweeen. (Sander en ik) Daarom was het vrij saai de ATC maar 1 vliegtuig moet begeleiden
-Roger Wilco gebruiken. We moeten alleen nog iemand hebben die Server/Host wil zijn.
-Meer Sector (*.sct) bestanden. Het liefst van Nederland. (in ieder geval de sectors als we van Maastricht naar Schiphol willen vliegen)
en nog veel meer!
(doet msn het al?
Maar natuurlijk heb ik links voor jou!Op dinsdag 15 januari 2002 21:08 schreef MarkyB het volgende:
[..]
ND, heb je links waar ik RW en SB kan downloaden?
offtopic:
(doet msn het al?
Squawkbox en Pro Controller : www.vatsim.net (geloof ik) je kan hem ook vinden op www.fsfreeware.com (maar vatsim is makkelijker vinden) Ow f*ck, ik wil net een directe link aan je geven, maar hun download sectie is of-line)
Roger Wilco kan je vinden op : www.rogerwilco.com (ik heb de shareware versie
[off topic]
Ja MSN staat er al op
[/off topic]
ps.Waarom heb je een andere icon? Is die andere verboden?
Ik was er ook bij hoorOp dinsdag 15 januari 2002 21:05 schreef ND het volgende:
Oke het is gelukt een kleine samenvatting van deze sessie :
en nog veel meer!
Graag jullie reacties!
Contact me ff op msn: emkedouwe@hotmail.com
BF1: Don-Panio
dank u wel voor de links, ik heb een andere icon, omdat ik eens verandering wilde, en ik dacht van: een icon is iets persoonlijks. dus nam ik mijn snelle race bolide.Op dinsdag 15 januari 2002 21:12 schreef ND het volgende:
[..]
Maar natuurlijk heb ik links voor jou!(btw, nog gefeliciteerd met je verjaardag! helemaal vergeten
)
Squawkbox en Pro Controller : www.vatsim.net (geloof ik) je kan hem ook vinden op www.fsfreeware.com (maar vatsim is makkelijker vinden) Ow f*ck, ik wil net een directe link aan je geven, maar hun download sectie is of-line)
Roger Wilco kan je vinden op : www.rogerwilco.com (ik heb de shareware versie)
[off topic]
Ja MSN staat er al opAlleen nog geen tijd voor gehad
K*T school
)
[/off topic]
ps.Waarom heb je een andere icon? Is die andere verboden?
Ikke nietOp woensdag 16 januari 2002 16:13 schreef Predator_NL het volgende:
gaan we het vanavond nu weer proberen of niet?, want dan zou ik gewoon een vlucht kunnen organiseren....
Waarom niet? Tuurlijk mag die daar staan!Op donderdag 17 januari 2002 15:01 schreef Nephilin het volgende:
Als je 'm afhebt, mag -ie dan 'n plekkie in mijn FAQ krijgen?
Ik heb ook nog een stuk staan op http://www.rendo.dekooi.nl/~thalen/runway36/sb.htm over hoe je een lokaal netwerk maakt waarbij je ATC gebruikt. Misschien kun je dat ook linken.
Wat heb je nodig?
- FS2002
- SquawkBox
- FSD
- Pro Controller
- Roger Wilco
Wat zijn dat voor proggjes?
FS2002 spreekt voor zich
Het progje FSD is niet noodzakelijk. Je hebt het alleen nodig als je een SquawkBox server wil draaien. Als je dat niet bent, hoef je het ook niet te gebruiken.
Pro Controller is een programma dat in samenwerking gaat met Squawkbox. Pro Controller zal niet draaien zonder squawkbox. In Pro Controller zie je een radar scherm, net zoals bij alle andere (in het echt) lucht verkeers leidingen. Deze word gebruikt voor de ATC (Air Traffic Control) Als je piloot bent, en geen luchtverkeers leider, dan is het niet nodig om Pro Controller op te starten.
Roger Wilco is een communicatie programma die je de mogelijkheid geeft om met elkaar te praten. Het is niet noodzakelijk, maar het is wel heel handig.
Regels als je met ATC on line vliegt
- Laat op dit forum weten dat je meedoet met ATC, Je zult een wachtwoord en ID krijgen. En je krijgt een Gate toegewezen van de ATC
- Ga NIET op "Fly Now!" in FS2002 drukken zonder dat je daar toestemming voor hebt. De ATC wil namelijk niet dat er 2 vliegtuigen bij dezelfde Gate staan.
- Als je start ga dan NIET op de runway starten, maar start vanaf een door ATC vooraf genoemde gate.
- Houd je zo veel mogelijk aan de regels
- Je bent vrij om te praten in het engels of in het nederlands, vooraf word bekend gemaakt wat de voorkeu(er) zal zijn.
- Als je Squawkbox wil hosten, geef dan van te voren je IP en je wachtwoorden lijst aan.
(Einde algemene regels, er zullen meer toegevoegd worden, kan me op dit moment niet meer verzinnen
Let's fly!
----------
[voor piloten]
- Start FS2002 op.
- Doe het volgende in het hoofdmenu : Multiplayer > HOST
- Zet aantal maximum spelers op 16. (max)
- Klik op HOST.
note : Iedereen die wil multiplayeren met ATC MOET HOSTEN! Dus nu gaat er niet een iemand HOST doen en de rest Joinen, Niemand druk nu op JOIN, maar iedereen moet zelf HOST zijn.
- Wanneer je terug bent in het hoofdmenu, switch je terug naar windows. (Druk nog NIET op Fly Now!!!!)
- Start SB Host op. (Squawkbox host)
- laat het nieuwe schermpje zo staan.
- Start SB Main op. (Squawkbox Main)
- Vul een gewenste naam in.
- Klik om de gewenste verbindings protocol (meestal TCP/IP) en klik dan op OK.
- Je komt nu in een schermpje terecht voor multiplayer games.Zie hieronder :
- Klik op "Start Search" Het staat hierboven omcirkeld met rood
- Er word naar de IP van je GAME (Sessie die je net hebt gehost) Vul als IP in : 127.0.0.1
- Klik op "OK"
- Je ziet nu je SESSIE in het scherm, klik op jouw sessie/game en klik dan op "JOIN"
- Je krijgt nu het volgende scherm te zien :
- Klik op "Click Here to Get into the Action"
- Je krijgt nu het volgende scherm :
- De rood omcirkelde window is het belangrijkste.
- Klik in die window, met je rechter muisknop in het donker grijze gedeelte. Er verschijnt nu een menu.
- Kies voor : ATC Function > Change Callsign
- Vul nu een een call sign in. Deze kan vooraf worden gegeven in dit topic door de ATC als men wil gaan vliegen.
- Klik op "OK"
- Klik weer met je rechter muisknop in het donkergrijze gedeelte. Kies nu voor "Connect"
Je krijgt nu dit scherm te zien. (Wat rood is heb ik toegevoegd)
- Vul bij 1 in : Het IP adres van diegene die Squawkbox server/host is.
- Vul bij 2 en 3 in : Je ID en password die je vooraf van de ATC krijgt.
- Vul bij 4 in : Het IP adres van diegene die Roger Wilco host. Als je geen gebruikt maakt van Roger Wilco laat dit dat leeg
- Bij 5 : Vink dit vakje aan, als je Roger Wilco gaat gebruiken.
- Note : Roger Wilco kan ook los van Squawkbox worden gebruikt. Vul dan het IP in bij Roger Wilco zelf.
- Klik op "OK"
- Je bent geconnect, en je kan weer terug naar FS2002. Je kan communiceren door middel van FS2002 Chat of Roger Wilco.
NOTE : Als je iets zegt/typt, en niemand reageert, dan kan dat komen omdat de ATC op een andere freqency zit. Stel je COM1 af op de ATC freqency die je wilt, en je kan communiceren!
------------------------------------------------------------
Voor de ATC
-----------
LET OP!!! Het is belangrijk dat je als ATC de sector files hebt voor de sector waar jij ATC wilt zijn.
- Doe precies hetzelfde als hierboven voor de piloten, wanneer je daarmee klaar bent ga je naar de volgende stap.
[volgende stap -->]
- Switch terug naar Windows als je daar nog niet bent.
- Start Pro Controller op.
- Klik rechtsboven in het menu op : File > Open.
- Kies je sector file uit en klik op openen. Je ziet nu op je radar scherm je sector. Zie hieronder de sector van Meigs.
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011282980[img]
- Klik op : File > connect. Je ziet dit scherm :
- Vul bij Callsign in, hoe jij aangesproken wil worden. Dus als je Ground Controller bent bijvoorbeeld zo : EHAM_GRND
- Vul bij Student Rating in, de rating die je van de "hoofd" ATC krijgt. Word gegeven door de host.
- Vul de rest in.
- Vul bij ID en password je ID en password in die je vooraf hebt afgesproken.
- Vul bij IP in : Het IP van diegene die SquawkBox server is.
- Als je klaar bent klik je op "OK"
- Je bent nu ATC (als je een verbinding is gelukt) Je kan nu de vliegtuigen zien!
Voor de HOSTS
- http://www.rendo.dekooi.nl/~thalen/runway36/sb.htm
Deze FAQ zal nog worden aangevuld. (hij is bijna af)
Deze F.A.Q werd mogelijk gemaakt door ND,Sander en nog vele andere van GoT
Mooi werkOp donderdag 17 januari 2002 22:05 schreef ND het volgende:
Kunnen we morgen testen? Ongeveer vanaf 15 : 45 ? Zo ja, meld het even als je wilt mee doen.
Ik kan helaas alleen morgenavond vanaf 19:00
Dan ben ik sporten (tot 21 : 00) Is weekend misschien een betere optie?Op donderdag 17 januari 2002 22:23 schreef rdluca het volgende:
[..]
Mooi werk
Ik kan helaas alleen morgenavond vanaf 19:00
Optie?