Toon posts:

[php] variabele doorgeven van pagina naar pop-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guyz,

Ik heb een klein vraagje. Ik heb een commentaar systeempje geschreven. Werkt goed alleen ik moet een variabele doorgeven aan een pop-up. Om commentaar te posten moet je op een link klikken die een formulier in een pop-upje opent. Dit info van het form wordt opgeslagenin een database. Om het goede commentaar onder de goed pagina te planten moet een id worden meegegeven. Hoe krijg ik in php dat id dat op de pagina gedeclareerd wordt doorgegeven naar de pop-up?

tnx

Verwijderd

Is toch gewoon
http://www.server.land/popup.php?var=iets

En "iets" zit dan in $var in popup.php

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel als je naar een bepaald id toemoet. Maar het is de bedoeling (niet duidelijk beschrijven in mijn verhaal) Dat hij het ID onhoudt en samen met de gegevens opslaat in de database. Dat id is dan nodig zodat later het goede commentaar onder de ddb wordt geplaatst. Je krijgt dus een invul formulier als pop-up. als je op verzenden roept wordt een php script aangeroepen die het formulier opslaat. Daar moet ook dat Id mee worden weergegeven. De pagina van waaruit het pop-up scherm wordt geopend heeft dat ID als variabele in z'n PHP script staan. Maar popup.php?var=iets da werkt nie helaas.

Verwijderd

/popup.php?var=iets
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
// blablablacode hier
echo "<form blablabla>";
//rest form
echo "<input type=\"hidden\" name=\"var=\" value=\"$var\">";
// en formpje weer afsluiten
?>

Aan deze code kunnen geen rechten worden ontleend :-)
Zo kan je die var die uit het eerste script via de popup doorgeven aan het volgende script.
Of heb ik het verhaal verkeerd begrepen?

Verwijderd

ik begrijp het iig niet helemaal precies, maar ik denk dat ik met 2 opties het antwoord wel kan geven :)

- je wilt de id van de reactie die je net in de db hebt geslingerd bewaren en meegeven als string: er bestaat in php een functie voor om het laatste id uit de db te vissen. Moet je even op php.net zoeken...
- je wilt de id van het topic (of stuk of wat dan ook) meegeven: dat is een eitje ;) gewoon het id, dat je toch al hebt opgevraagt, als <input=hidden> of wat dan ook meegeven...

Verwijderd

Topicstarter
Tnxz ik was zelf als op het idee gekomen en het werkt nu. Bedankt voor de tips
Pagina: 1