• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Ik wil een nieuwe telefoon gaan kopen, en nou lijkt de Sony J70 me wel wat. Mooi design, geen antenne, etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericssonmobile.com/nl/images/GPD_2679_35_0_627.jpg

Maar nu zijn er, na het zoeken van informatie nog wel een paar vraagjes bij mij.

- Is die "trilfunctie" die geen echte triller schijnt te zijn nu echt zo slecht? Ik heb nu een Siemens C35i, en ik moet zeggen dat de trilfunctie daarvan niet zo veel voorstelt. Vergelijkbaar?

- Hoe zit dat met die opneembare beltonen? Kan je echt het geluid van een hond of een kat opnemen (ik zeg maar wat :)) of bedoelen ze daar wat anders mee?

Of kan ik toch beter op de Nokia 5210 wachten?
Voordeel daarvan is: leukere spelletjes (t blijft Nokia :)), betere trilfunctie, je kan er flink mee smijten.

tegen: Hij heeft een mindere (standaard) batterij, hij ligt nog niet in de winkel, ik denk dat ie wel iets duurder wordt dan de J70, en de kleurtjes vind ik niet echt mooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/phones/5210/pics/mainpage_popup_large2.jpg

[edit] typo

• Azrael
hmm, zitten er nou zo weinig mensen in IT of wat?

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 21:38 schreef Pontius.Pilatus het volgende:
hmm, zitten er nou zo weinig mensen in IT of wat?
Geduld is een schone zaak, graag pas na 24 uur je topic omhoog schoppen.

Maar ehm, over je vraag:

Ik heb de Sony J6, die is vergelijkbaar met de J7 maar dan met antenne enzo. Als ik het over de trilfunctie heb, ik heb ook een nokia 3310 en een siemens c35i gehad, vind ik de trilfunctie van de Sony er net tussen in hangen. Die van de C35 voel je gewoon niet, die van de nokia voel je erg goed, maar die van de Sony maakt best nog veel herrie. Als er iemand naast je staat hoort ie 't 9 van de 10 keer niet, maar zelf hoor je 'm wel vrij goed.

Ik zou nog even wachten, er komen veel nieuwe modellen, en ik denk dat de prijs ook nog wel wat in zal zakken. Als de Nokia en de Sony gelijk aan prijs zijn zou ik toch voor Nokia gaan, het is gewoon een erg fijn merk. Anders voor Sony, daar zal je ook zeker geen spijt van krijgen.

• Azrael
Op vrijdag 11 januari 2002 22:10 schreef T het volgende:
Geduld is een schone zaak, graag pas na 24 uur je topic omhoog schoppen.

Als ik het over de trilfunctie heb, ik heb ook een nokia 3310 en een siemens c35i gehad, vind ik de trilfunctie van de Sony er net tussen in hangen. Die van de C35 voel je gewoon niet, die van de nokia voel je erg goed, maar die van de Sony maakt best nog veel herrie. Als er iemand naast je staat hoort ie 't 9 van de 10 keer niet, maar zelf hoor je 'm wel vrij goed.

Ik zou nog even wachten, er komen veel nieuwe modellen, en ik denk dat de prijs ook nog wel wat in zal zakken. Als de Nokia en de Sony gelijk aan prijs zijn zou ik toch voor Nokia gaan, het is gewoon een erg fijn merk. Anders voor Sony, daar zal je ook zeker geen spijt van krijgen.
Hehe :) Ik dacht, het is avond, dus nu zijn er vast veel mensen hier >:) Maar ik zal pas morgenavond dit topic weer omhoogschoppen ;).

Jij zegt dat je die trilfuntie vooral hoort, maar voel je m wel goed? Want dat is toch het voornaamste nut van een trilfunctie lijkt me.

En wachten tot wanneer dan? Welke nieuwe modellen komen er dan, en wanneer (linkje?)? *nieuwsgierig*
K kan natuurlijk nog tot Sint Juttemis wachten tot er een perfecte telefoon is, maar als jij me kan vertellen waar ik nog op moet wachten... :)

Verwijderd

Ik zou voor de Sony gaan! Menustructuur is fijn, leuke polyphonische beltoontjes, en ziet er mooi uit!

Bovendien zijn de nokia's over het algemeen wat kwetsbaarder: vaak software-updates vereist etc :{

• Azrael
Op vrijdag 11 januari 2002 23:12 schreef Microsoft het volgende:
Ik zou voor de Sony gaan! Menustructuur is fijn, leuke polyphonische beltoontjes, en ziet er mooi uit!

Bovendien zijn de nokia's over het algemeen wat kwetsbaarder: vaak software-updates vereist etc :{
Heb jij er ervaring mee? Heeft ie nou echt opneembare beltonen? En wat vind je van de trilfunctie?

En Nokia's kwetsbaar? Daar kan ik me weinig bij voorstellen eerlijk gezegd...

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 23:30 schreef Pontius.Pilatus het volgende:

[..]

Heb jij er ervaring mee? Heeft ie nou echt opneembare beltonen? En wat vind je van de trilfunctie?

En Nokia's kwetsbaar? Daar kan ik me weinig bij voorstellen eerlijk gezegd...
Ik ken de J6 goed, en die is qua specs gelijk aan de J7 en J70 :) De opneembare beldeuntjes zijn grappig :) Wel FM-kwaliteit, dus verwacht geen hi-tech cd-audio :)

En dat van nokia is algemeen bekend om eerlijk te zijn!Beste qua menu/bedieningsgemak, maar technisch zijn ze niet de beste :{

Verwijderd

Ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor, dat nokia's technisch niet top of the bill zijn. Ik heb nog nooit een kapotte nokia gehad in de 2 jaar dat ik dat merk gebruik. Op mijn werk hebben we allemaal de 3310 gekregen als storingstelefoon, nou als je weet hoeveel daarmee gegooid wordt. Echt niet normaal en er is er nog geeneen stuk gegaan. Wat de display's betreft denk ik dat dat komt door de telefoon in een strakke broekzak te stoppen.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 13:05

jasjenl

Liab A Tymo

Er zijn de afgelopen twee weken al de nodige topics over Sony telefoons langsgekomen, die zou ik in ieder geval ook even checken. Zelf heb ik een Z7 en dit is mijn tweede exemplaar, de eerste die ik had liep nogal vaak vast (zie ook dit topic van mij daarover). Qua techniek betwijfel ik dus of je Sony zoveel hoger dan Nokia moet inschatten, maar verder vind ik Sony wel vrij goed. Ringtones kun je inderdaad opnemen (samples van max. 10 seconden), de trilfunctie wordt ook via de luidspreker gedaan, wat ook de reden is dat je trillen en een beltoon niet tegelijkertijd kunt gebruiken.

• Azrael
Op zaterdag 12 januari 2002 22:20 schreef jasjenl het volgende:
Er zijn de afgelopen twee weken al de nodige topics over Sony telefoons langsgekomen, die zou ik in ieder geval ook even checken. Zelf heb ik een Z7 en dit is mijn tweede exemplaar, de eerste die ik had liep nogal vaak vast (zie ook dit topic van mij daarover). Qua techniek betwijfel ik dus of je Sony zoveel hoger dan Nokia moet inschatten, maar verder vind ik Sony wel vrij goed. Ringtones kun je inderdaad opnemen (samples van max. 10 seconden), de trilfunctie wordt ook via de luidspreker gedaan, wat ook de reden is dat je trillen en een beltoon niet tegelijkertijd kunt gebruiken.
Hmm, volgens mij heb jij behoorlijk pech gehad met je telefoons..

Ik heb in ieder geval nog nooit iemand gehoort met dezelfde problemen, zelf heb ik ook al anderhalf jaar nergens last van qua software met m'n Siemens c35.

Als die trilfunctie via de luidspreker gaat, is ie dan wel sterk?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 13:05

jasjenl

Liab A Tymo

Op zaterdag 12 januari 2002 22:55 schreef Pontius.Pilatus het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij heb jij behoorlijk pech gehad met je telefoons..

Ik heb in ieder geval nog nooit iemand gehoort met dezelfde problemen, zelf heb ik ook al anderhalf jaar nergens last van qua software met m'n Siemens c35.
Met m'n laatste Z7 heb ik tot nog toe nog geen problemen gehad! (even afkloppen ;))
Als die trilfunctie via de luidspreker gaat, is ie dan wel sterk?
Mja, net nog even geprobeerd, maar niet echt dus. 't Is natuurlijk maar een klein speakertje, al te veel trilling kun je daar niet van verwachten... Maar nou moet ik zeggen dat ik dat bij de Siemens C35 ook al niet zo heel super vond, eigenlijk gebruik ik zo'n trilfunctie ook nooit (want ik heb 'm nooit in m'n broekzak).

Verwijderd

Ik ga de J70 kopen is een stoer ding !

Volgens mij gaat dat trillen gewoon door een mottortje net als dat met nokia's gebeurt, bij mijn oude 3210 heb ik zelf dat motortje er in gebouwd toen was ik de man met mijn trillende 3210 >:) kep nu een motorola v3690, ziet er mooi uit maar is een gaar ding kan geen moer

Verwijderd

Euhm zomaar ff tussendoor, je kan met die 5210 nie zo heel goed smijten, beter als met andere telfoons maar hij kan wel kapot.
Ben alleen ff kwijt waar ik da artikeltje daarover nou had gezien... ff kijken
http://uk.gsmbox.com/news/mobile_news/all/79352.gsmbox
daaro

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Ik heb de J5 en de J6. Op zich wel een aantal software bugjes die erin zitten maar hoop eerlijk gezegd dat die er met de J70 wel uit zijn. Ze zijn wel druk bezig met de software want ik heb al veel verschillende releases gezien op verschillende phone's.

Verder zijn de J5 en J6 prima phone's hoor. Alleen die antenne is wat vevelend maar die is er nu dus bij de J70 ook af. :)

Dat je het trillen lichtelijk hoort komt omdat er geen aparta trilmechanisme op zit maar het trillen door tonen door je speaker opgewekt worden. Ik heb geen last van het mindere trillen maar het er wel mensen over gehoord jammer genoeg.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Verwijderd

ik heb de j7 (dat is dezelfde maar dan in het blauw) trilfunctie valt goed mee, (voor mij toch) heb nog nooit zo'n siemens voelen trillen, dus zou het niet kunnen vergelijken. En jah, die beltonen....... is percies een windows sound recorder, met een rec, stop en play knopje, kan je geluidje van 10 seconden opnemen. (zelf componeren zoals op nokia, kan niet, of heb ik toch nog niet gevonden :))

Voor de rest is het best een cool toestel, en ben er zeer tevreden van, heb hem sinds vorige week.

hmmmmm wel een oude koe! :)

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Damn, zit nu ook ff te kijken, maar het is idd een ouwe koe. :)
Was nogal sleepy gister...

Zelf componeren zoals op de Nokia's kan inderdaard niet op de Sony's.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Ik zou altijd voor Nokia gaan, je betaald wel iets meer maar dat is het zeker waard. Super telefoons, lekker snelle menu's etc etc

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 13:15 schreef Mr-Leo het volgende:
Ik zou altijd voor Nokia gaan, je betaald wel iets meer maar dat is het zeker waard. Super telefoons, lekker snelle menu's etc etc
Ooit iets anders geprobeerd? Siemens zitten ook mooi in elkaar, evenals ericssons en sony's. Samsungs zijn over het algemeen wel traag ja, maar dit is toch wel een erg zielige niet onderbouwde uitspraak van je.

Verwijderd

ik koop zelf denk binnekort ook de j70 kost bijna nix (159pleuro met ben prepaid)

of verklaren jullie me nou voor gek
Pagina: 1