Ik ben redelijk nieuw met het omzetten van divx naar VCD, omzetten naar MPEG, dat is me gelukt met TMPGENC, maar nu vroeg ik me af, ik krijg nu een bestand van 1,7G en dat is toch net een beetje te groot, nog settings waar ik op moet letten om het op een cd formaat te krijgen?
Eh, als je een VCD maakt, dan past er gewoon maar 72minuten op een (normale) cd.. Kleiner of groter maken is er niet bij
.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ok, zal het dus nog een keer proberen, maar ik heb dus een oude versie van Nero, dus daar kan het niet mee, andere alternatieven? De divx is 700Mb....
kijk eens een beetje rond op www.vcdhelper.com, daar staan veel guides.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Via die site weet ik hoe ik moet omzetten, maar staat niet hoe je het passend kan krijgen, zodat wanneer je 2 divxjes hebt van een film hier 2 vcd's van maakt.....
*mierenneuk mode*
Nero 5.5.6.9 vind ik knap. De laaste versie is naar mijn weten (www.ahead.de) 5.5.6.4
*einde mierenneuk mode*
Nero 5.5.6.9 vind ik knap. De laaste versie is naar mijn weten (www.ahead.de) 5.5.6.4
*einde mierenneuk mode*
Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Geen Nero hiervoor gebruiken in ieder geval, die kan het wel maar Tmpgenc is beter en er valt veel meer in te stellen. En de MPEG plugin heb je volgens mij voor VCD al helemaal niet nodig (is alleen voor MPEG-2 en dat is SVCD).
Gewoon Tmpgenc gebruiken en voordat je gaat coderen het volgende doen:
-Knop settings indrukken
-Tabblad advanced kiezen
-Dubbelklikken op source range, en daar start frame en end frame kiezen op basis van de tijd die bovenin staat. Op een 80min CDR kan zo'n beetje 80 minuten VCD. Gewooon een mooie scene-overgang kiezen ergens tussen de 60 en 80 minuten.
Voor het tweede deel van de film gebruik je het eerder gekozen end frame als beginframe.
Als je met batch encode werkt kun je vooraf het eerste en tweede deel bepalen en daarna weglopen en geduld hebben.
Gewoon Tmpgenc gebruiken en voordat je gaat coderen het volgende doen:
-Knop settings indrukken
-Tabblad advanced kiezen
-Dubbelklikken op source range, en daar start frame en end frame kiezen op basis van de tijd die bovenin staat. Op een 80min CDR kan zo'n beetje 80 minuten VCD. Gewooon een mooie scene-overgang kiezen ergens tussen de 60 en 80 minuten.
Voor het tweede deel van de film gebruik je het eerder gekozen end frame als beginframe.
Als je met batch encode werkt kun je vooraf het eerste en tweede deel bepalen en daarna weglopen en geduld hebben.
Gewoon rösti
Lees de enorme hoeveelheden artikelen op www.digital-digest.com er maar eens op na.
Pagina: 1