Toon posts:

Radeon weergave problems DirectX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problems met sommige spellen, dat de grafics niet juist worden weergegeven. (zie snapshot)

Afbeeldingslocatie: http://194.134.35.17/~sm56pci/got/directX81-problems.jpg

Vergelijk: Geforce2MX / Ati Radeon 8500

Ik heb het probleem zowel met de op CD bijgeleverde driver (4.13.7189), als met de drivers die ik download. Het probleem is herhaalbaar op andere computers, als ik de kaart daarin steek en installeer.
Een andere videokaart heeft het probleem niet.

Platform: Windows 98SE (testPC) - Windows XP (hoofd-PC)
Kaart: Ati Radeon 8500 retail (met 3.6ns geheugen) - 275/275MHz - niet overgeklokt
Spel(len): Alone in the Dark 4 / Frank Herbert's Dune (zie snapshot)
Aansturing: DirectX 8.x
Diverse: fast writes uit / via chipset 4-1 geinstalleerd / agp aperture size op 128

De TestPC heeft maximaal AGP-2x, op de hoofd-PC maakt het niet uit of ik de AGP-modus lager forceer. Een Matrox G200 in de testPC geeft het juiste beeld zoals ook de Nvidia Geforce2MX weergeeft. AGP-1x forceren geeft dezelfde resultaten.

Geen enkele PC is overgeklokt.

De testpc weigerde op dit moment om correct Alone in the Dark 4 te starten, dus vandaar nu even geen snapshot van dat spel.

DirectX diagnose weigert de Ati kaart te herkennen als een DirectX AGP kaart (hij maakt de optie: -AGP-versnelling voor patronen- niet zichtbaar. Een Windows-setup en Driver verversing lost dit niet op.

Afbeeldingslocatie: http://194.134.35.17/~sm56pci/got/directX8-diag.gif

Vergelijk: Geforce2MX / Ati Radeon 8500

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 14:43 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
agp 4keer aan?
probeer eens met winxp of het dan wel wil?

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98SE / Windows 2000 / Windows XP willen niet.

Verwijderd

Topicstarter
het is nog steeds niet opgelost 8'(
en de lijst met het aantal spellen met problemen gaat alleen maar groeien...

Verwijderd

ik hoorde iets over dat je je agp aperture size in je bios moet veranderne.... want daardoor is dat ding uit ofzo
las ik een keer ergens ;)

dus pin me er niet op vast :D

Verwijderd

Ik heb hem op 64 / 128 /256 geprobeert maar ze hebben alle 3 geen effect !!

Verwijderd

Probeer nou eerst eens een officiele driver, de 7191 versie.

linkje:

http://support.ati.com/drivers/winme/winme_8500_4137191.html

Is in ieder geval nieuwer dan 9008

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

en down ook directx 8.1 nog een keer.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
DirectX 8.1 op hoofdPC + 2 testPC's geinstalleerd.

Geen resultaat. :'(

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Check effe of 'FastWrites' in de bios aan staat, want die moet echt UIT, anders gaat de Radeon allerlei gekke dingen doen.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
neem wat gelekte drivers die kunnen je misschien helpen

Radeon Beta drivers

dikzak

Verwijderd

Ik heb ook de radeon 8500 niks overgeklokt,als ik direct x bekijk dan staat die bij mij gewoon op ingeschakeld waar bij jou uitgeschakeld staat dus moet er toch iets anders fout zijn.
Ik denk die drivers van je ik heb de 9008 op mijn pc voor win 98se en met xp doet die het ook gewoon :) met beta drivers!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle Radeon drivers van Rage3D gedowned - al eerder, daarom lokaal al staan om te experimenteren, maar geen verschillen tussen de versies mbt de probleemspellen. (om even een ander probleemspel te noemen: Comanche4 werkt perfect...)

Windows installatie eroverheen helpt ook niet. DirectX 8.1 herinstalleren ook niet.

DirectX spellen werken correct, met uitzondering van een paar, zoals hierboven genoemd. Als DirectX niet zou kloppen, zou een herinstallatie dat toch moeten oplossen? En als DirectX niet klopt, dan zouden toch ALLE directX spellen dezelfde problemen moeten geven?

Is er geen testprogramma wat alle features van de Radeonkaart naloopt op aansturing etc ? (Nvidia/Matrox hebben bijv. aardige techdemo's waar je ook een hoop uit kunt halen)... Overigens 3Dmark loopt prima, alle versies.

Fastwrites staat uit / SideBanding is Enabled - zie bovenste post

Verwijderd

Weird hoor
Ik heb in me BIOS agp faswrite aan staan, tegen beter weten in :-)

En apeture size op ik meen 128 Mb.

Driver (win98) 9008
Eeeh DirectNix 8.1

En alles werk goed, en agp acceleration whatever ook.

Abit Kr7a Powermagic Radeon OEM (nog orgineel,maar niet lang)

Verwijderd

voor iedereen die dit probleem ook heeft

het ligt niet aan je instellingen ,drivers in dit geval

bij mij lag het aan mijn kaart ik heb de kaart omgeruild en alles loopt weer :9~ (perfect)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi dan kan dit topic weer dicht...
Pagina: 1