Vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Systeem slaat soms vast, soms geen beeld als ik hem aanzet, en soms spontaan geen beeld na een reset. Er zit een agp en pci videokaart in, soms heb ik wel beeld op de ene en niet op de andere. Als ik de bios reset (via het jumpertje) heb ik daarna altijd beeld op de pci, maar na een reset is het beeld weer weg. Als er geen beeld is als ik hem aanzet, en em dan uitzet, er tegen aan schop en daarna weer aanzet is er wel vaak beeld. Iemand een idee waar het aan kan liggen, of moet ik het mobo gewoon uit het raam gooien? (Andere psu heb ik al geprobeert).

You're so fucking special. I wish I was special.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
pci en agp kaart ff aan drukken :P zal je vast al geprobeert hebben maar als je er tegen aan schopt en hij doet iets dan lijkt het me toch dat er ergens iets niet goed vast zit

Verwijderd

Geef ook even de merken van die videokaarten.
Zet de AGP even als 'eerste kaart', als je de BIOS reset dan wordt de PCI primaire.
Als laatste resort, ruk een van die kaarten er eens uit en klooi er dan eens mee.

• Exposure
  • Niet online
Tis een Biostar m6vbe mobo, ati mach64vt pci en voodoo3 2000 agp videokaarten. Als ik één van de videokaarten eruit haal merk ik geen verschil, wat wel vreemd is is dat als er beeld is op de pci kaart de agp kaart niet door windows wordt herkend (zou ook kunnen dat win98se de v3 2000 niet kent). Met beeld op de agp wordt de pci wel gevonden. Aandrukken heb ik al geprobeert. Probleem is dat ik niet 100% zeker weet dat het door het schoppen komt dat ie het weer doet. Het zou ook kunnen dat het toeval is, en dat het mobo gewoon kapot is. Sluiting in de kast zou ook nog kunnen, de schroefjes waar het mobo mee vast zit maken volgens mij geen sluiting en ik zie ook geen te lange pinnetjes aan de achterkant van het mobo. Ik weet geen andere plek waar een mobo ook sluiting zou kunnen maken.

• Exposure
  • Niet online
Ik heb het mobo even naast de kast gelegd, en het probleem blijft. Geen sluiting in de kast dus, wat blijft er nog over? Ik denk dat het ding de vuilnisbak in kan :(.