[Win2k]Netwerk doet heel raar!

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Zoals al in een ander topic weergegeven heb ik net een netwerkkabel van 30 meter door mijn huis heen gelegd van een switch naar een computer.

De computer stond eerst dichter bij de switch en werkte toen, bovendien heb ik nog niks aan de instellingen veranderd, dus ik denk niet dat het aan software ligt.

Met de nieuwe kabel erin zei windows dat hij geen netwerkkabel zag, en de netwerkkaart was ook uitgeschakeld (het groene LEDje brandde wel regelmatig (dus, halve seconde aan, halve seconde uit)).

Een uur geleden deed het netwerk het opeens op mijn computer en het lampje knipperde ook niet meer, maar na een reboot was dat feest ook snel afgelopen( ;'( ).

Toen heb ik de netwerkkaart wat beter in de computer geduwd, om hem te reanimeren (knipperde weer) en verdomd! Het lampje knippert niet meer, maar staat constant aan, allebei de lampjes van de netwerkkaart staan zelfs constant aan. Ook op de switch staat het lampje nu goed (knipperde voorheen).

MAAR! internet doet het niet, ook kan ik geen andere computers uit het netwerk pingen (zoals de router).

In het logboek staat een probleem met de DNS aangegeven, maar ik denk dat dat er gewoon aan ligt dat ik niet naar de router kan pingen.

Ik kan wel mijn eigen computer pingen.

Heb de windows help ff doorlopen, en die beweren dat het ergens in de hardware moet zitten, maar ik snap er in ieder geval geen hout meer van...

Ik hoop dat iemand ditzelfde ook ooit eens meegemaakt (niet dat ik het iemand toewens ;) ) of misschien kan iemand me helpen.

Alvast bedankt
SEF

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Is je kabel wel goed ?
Brakke UTP socket op je NIC of op je switch ?
Staat je NIC op auto detect ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

UTP kabeltester kopen als je gaat modderen met CAT kabels.
m.a.w. je netwerkkabel is waarschijnlijk niet 100% lekker.

ps, als je een 3COM kaart hebt en je ledjes knipperen .5 seconden aan/uit, dan is je netwerklink een failure (bijvoorbeeld als je een normale CAT5 kabel tussen 2 PC's hangt ipv X-wired.

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Op vrijdag 11 januari 2002 20:21 schreef sictc het volgende:
UTP kabeltester kopen als je gaat modderen met CAT kabels.
m.a.w. je netwerkkabel is waarschijnlijk niet 100% lekker.

ps, als je een 3COM kaart hebt en je ledjes knipperen .5 seconden aan/uit, dan is je netwerklink een failure (bijvoorbeeld als je een normale CAT5 kabel tussen 2 PC's hangt ipv X-wired.
Volgens mij is het een 10Mbit kabel ofzo.

Heb me netwerkkaart op 10mbit gezet en poef, alles doet het.

Ben er niet helemaal content mee, maar goed...

Verwijderd

als ie 't op 10mbit wel doet en op 100 niet dan is je kabel gaar, of je hebt te veel storing op de kabel.

Verwijderd

of switch
Pagina: 1