Toon posts:

amd athlon XP1800+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik heb eerst de search gebruikt en ik kom er maar niet wijzer uit... Ik heb dus net een AMD athlon XP1800+ binnen gekregen dus ik lekker geinstalleerd, jumpers goed gezet... Zie ik tot mijn grote verbazing dat ie niet op 1533mhz wil lopen maar op 1150, dus 11,5*100... Nu heb ik de search gebruikt, daar stond bijv. dat je een biosupdate moet doen, heb k ook gedaan, instellen in de bios (ja duh) dat het een koelingsprobleem is... Dat lijkt me ook niet... Dus ik snap er echt helemaal nix meer van... Als ik hem dus op 1533 instel gaat de monitor niet eens aan... voor verdere specificaties, zie onder...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je systeem loopt ook maar op 100Mhz. Die moet dus op 133Mhz staan, en dan is ie wel de gewenste snelheid. In de bios systeemsnelheid dus veanderen van 100Mhz naar 133Mhz.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 17:21 schreef Merely het volgende:
Je systeem loopt ook maar op 100Mhz. Die moet dus op 133Mhz staan, en dan is ie wel de gewenste snelheid. In de bios systeemsnelheid dus veanderen van 100Mhz naar 133Mhz.
dat snap ik, maar als ik dat doe heb ik geen beeld :'( M'n monitor gaat dus niet aan...

Verwijderd

iets met 4 of 2 x agp???

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Heb je dan wel een 300 Watt voeding? en voldoende koeling?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 17:30 schreef VORMPIE2 het volgende:
iets met 4 of 2 x agp???
hee dat moet ik nog ff proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 17:31 schreef Wirf het volgende:
Heb je dan wel een 300 Watt voeding? en voldoende koeling?
ik heb een 350W voeding dus dat zit wel snor!! En ik heb een Alpha 8045 met delta HP (of MP) fan!! Dus dat zit ook wel snor!! wordt 42°C dus dat lijkt me dik in orde!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 16:51

CoolHead621

Enjoy every moment

Heb je het geheugen ingesteld op de zelfde snelheid als de processor??

Kan wezen dat je memory niet op 133 wil draaien! :?

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 17:40 schreef CoolHead het volgende:
Heb je het geheugen ingesteld op de zelfde snelheid als de processor??

Kan wezen dat je memory niet op 133 wil draaien! :?
dat heb ik ook al gecheckt... zelfs nog 133/100 (kon je ergens instellen...) Met het geheugen is trouwens nix mis, op mijn 1100 (die standaard een fsb van 100 mhz heef) liep het geheugen op 142mhz...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
probeer de pci divider te wijzigen naar 1/4. die staat standaart op 1/3 en dus lopen o.a je pci kaarten op 133mhz flink buiten specs. meestal gebeurt dat met een 100/133 mhz jumper op het mobo. of in je bios, staat vast in de handleiding.

[edit]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij werkte het um een paar weekjes op 1150 te laten draaien en dan nog eens proberen. Nu doet ie het wel netjes op 1533MHz.

Snap er ook verders nog steeds nix van.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 17:49 schreef salvador4 het volgende:
probeer de pci divider te wijzigen naar 1/4. die staat standaart op 1/3 en dus lopen o.a je pci kaarten op 133mhz flink buiten specs. meestal gebeurt dat met een 100/133 mhz jumper op het mobo. of in je bios, staat vast in de handleiding.

[edit]
Dit heb ik ook al geprobeerd, maar dit mocht niet baten... :'(

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is opgelost!! Ik had m'n fan naar buiten laten blazen, nu heb ik de fan omgedraait, dus dat ie blaast, op de koelvinnen, en nu doet ie het!! bedankt voor de reacties!!

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 13:34 schreef pjot het volgende:
het probleem is opgelost!! Ik had m'n fan naar buiten laten blazen, nu heb ik de fan omgedraait, dus dat ie blaast, op de koelvinnen, en nu doet ie het!! bedankt voor de reacties!!
Vreemd... De fan op die 8045 hoort juist naar buiten te blazen.
Zuigeh dus ;)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Hopelijk heb ik volgende week niet hetzelfde probleem, want dan komt mijn XP 1800+ met Alpha Papst 8412NG.

w00t

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 13:34 schreef pjot het volgende:
Wat het probleem was, weet ik niet maar het was niet je fan.
Pagina: 1