Toon posts:

photoshop selection vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cirkelselection maakte en dan modify>contract deed met een x aantal pixels bleef die selectie gewoon rond. Maar op de een of andere reden krijgt die circel nu opeens een rare vorm.

Bijv. deze cirkel heb ik met 30 pixels naar binnen verkleind en zie die rare vorm. Hij is niet meer mooi rond :/

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/pjlammers/images/cirkel.jpg

Iemand enig idee hoe dit komt of wat ik verkeerd doe?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik maak ronde selecties d.m.v. de shiftknop in te houden... Blijft ie mooi rond. Probeer anders dat eens.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:18

Tim Schuhmacher

abasios

ja maar zijn probleem ligt bij het contracten en niet bij het rondjes maken

Ik denk dat dat aan photoshop ligt

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 17:19 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
ja maar zijn probleem ligt bij het contracten en niet bij het rondjes maken

Ik denk dat dat aan photoshop ligt
Dat denk ik ook, 't komt me wel bekend voor namelijk. En ik heb d'r nog nooit een oplossing voor kunnen vinden.

Verwijderd

Contract is inderdaad een vrij slechte functie. Ik vind het meestal beter om 2 kruislingse guides te trekken door het midden van een cirkel, en dan vanuit het midden een nieuwe selectie maken, met CTRL-ALT-SHIFT ingedrukt geloof ik.

Verwijderd

yep dat lijkt me de beste oplossing

voor kleine aanpassing aan een cirkel is het wel een handige tool

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik heb ook vaak zoiets, maar dan wordt 't alleen wat vreemd weergegeven op het scherm en als je 't bijvoorbeeld print dan is het wel goed. Is dat bij jou ook het geval?

Verwijderd

En als je hem eerst Contract, maar zeg, 15 pixels extra en daarna weer 15 pixels Expand. :?
Pagina: 1