Toon posts:

[ASP] wat als cookies uitstaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had een poll op een site geplaatst waar iets gestemd kan worden ja/nee. Dat werkte allemaal goed, maar nu blijkt dat er iemand stemmen forceert door heel veel te stemmenb. Dat werd oorspronkelijk geblokkeerd met Sessies, maar dan sloot hij wsl zijn browser en kon hij opnieuw stemmen. Dus heb ik er een cookie van laten maken, maar nu blijkt dat de stemmen sterk omhoog blijven gaan.

Wsl heeft hij cookies dus uitstaan.

Wat kan ik nu doen om te voorkomen dat die persoon blijft stemmen. Hem gewoon blokkeren?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

IP in de database opslaan :?

Exact expert nodig?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tel de stemmen per IP adres :)

Verwijderd

ip's loggen? Dus gewoon als er een stem bij geteld moet worden kijken of het ip adres al in de database staat met hetzelfde pollid.

Verwijderd

IP-adressen kunnen toch variabel zijn..? Die kan dus per pagina verschillen.. Maar het is tenminste iets..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 11 januari 2002 17:00 schreef pbirkoff het volgende:
IP-adressen kunnen toch variabel zijn..? Die kan dus per pagina verschillen.. Maar het is tenminste iets..
Elk computer heeft een statisch IP adres, tenzij je provider je een dynamisch IP geeft (vaak bij ISDN en inbelnetwerk).

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Het mooiste vind ik gewoon het IP onthouden in de database en dan 1 dag daar in laten staan, dan kan er via 1 IP maar 1 maal per dag gestemd worden. Of per uur, wat je zelf wil.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:50

Greyfox

MSX rulez

Als de provider een DHCP-server heeft, moet ie elke keer opnieuw inbellen om een nieuw IP-adres te verkrijgen. Ik denk dat dan de lol er gauw vanaf is.

MSX 2 rulez more

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

combinatie van beide, een cookie die je altijd laat staan, en een IP die je bijv. 24 uur blocked :)

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx. Ik heb de IP op laten staan in de db. Die kan dus nooit meer pollen. Ik weet wel dat ik daarmee andere gebruikers ook kan blokken (openbare computer enzo) maar het moest wel.

Oorspronkelijk waren er 700 stemmen ofzo, en op twee dagen is dat 3600! Dat was niet meer tof.
Pagina: 1