Brakke DNS server[s] => http://www.theregister.co.uk/content/4/23666.htmlOp maandag 14 januari 2002 16:45 schreef komaki het volgende:
en ik heb nog wel een legale versie van windows
Verwijderd
Vriendelijk bedankt voor uw e-mail aan Microsoft.
In uw e-mail geeft u aan dat u problemen ondervindt met de Microsoft-update pagina. Wij zijn van deze problemen op de hoogte en wij werken aan een spoedige oplossing.
Graag willen wij onze excuses aanbieden voor het door u ondervonden ongemak.
Heeft u verder vragen, dan kunt u ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur op telefoonnummer 020-5001500
Met vriendelijke groet,
In uw e-mail geeft u aan dat u problemen ondervindt met de Microsoft-update pagina. Wij zijn van deze problemen op de hoogte en wij werken aan een spoedige oplossing.
Graag willen wij onze excuses aanbieden voor het door u ondervonden ongemak.
Heeft u verder vragen, dan kunt u ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur op telefoonnummer 020-5001500
Met vriendelijke groet,
mensen met een legale Win moeten gestraft wordenOp maandag 14 januari 2002 16:45 schreef komaki het volgende:
bij mij doet ie nix
hij blijft op het samenstellen van windowsupdate op uw computer staan.
dat schermpje dat je voor windows update krijgt
en ik heb nog wel een legale versie van windows
Verwijderd
Beste ....
Windows update doet het al een paar dagen niet, zowel in het Nederlands als
in het Engels.
Op onderstaande wijze doet ie het weer goed:
Open met je kladblok de hosts file ( C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts )
Host kun je openen met ALL files.
Voeg daar onderaan de volgende regel toe:
207.46.106.80 www.download.windowsupdate.com
Sluit de hosts file weer, reboot je pc en voilà, windows update werkt weer
als een zonnetje.
Dit vond ik in een nieuwsgroep, waarschijnlijk heeft de windows update site last gehad van een dos aanval.
Dit op drie computers gedaan en werkt weer als een trein.
succes
Windows update doet het al een paar dagen niet, zowel in het Nederlands als
in het Engels.
als een zonnetje.
Dit vond ik in een nieuwsgroep, waarschijnlijk heeft de windows update site last gehad van een dos aanval.
succes
Eindelijk ik kan updates downloaden via Windows update. Thanx voor het tip jackinthebox!
Maar ehhh voor ME gebruikers, je moet in je windows directory je hosts file open en het des betreffende regel toevoegen.
Maar ehhh voor ME gebruikers, je moet in je windows directory je hosts file open en het des betreffende regel toevoegen.
Miischien moeten jullie wel blij zijn dat update niet werkt, lees dit artikel maaar eens goed door.
Automatic Updates Give XP Users New Headaches
http://www.eweek.com/article/0,3658,s%253D1884%2526a%253D21023,00.asp
Automatic Updates Give XP Users New Headaches
http://www.eweek.com/article/0,3658,s%253D1884%2526a%253D21023,00.asp
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
ja ... kut ms 
msn deed t ook de halve dag niet...
mn zusjes zeiken dus... aargg..
msn deed t ook de halve dag niet...
mn zusjes zeiken dus... aargg..
-1 dubbelpostOp maandag 14 januari 2002 17:01 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
Brakke DNS server[s] => http://www.theregister.co.uk/content/4/23666.html
Op maandag 14 januari 2002 16:14 schreef vooghel het volgende:
[...]
Check ook http://www.theregister.co.uk/content/4/23666.html voor nadere info.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Glitch halts Windows XP updates
Glitch halts Windows XP updates
By Reuters
January 14, 2002, 7:20 p.m. PT
Engineers are working to fix a glitch in a Microsoft Web server that has prevented Windows XP users from downloading software updates, including a patch for a security hole, a company spokeswoman said Monday.
The problem, discovered last Thursday, was created when engineers attempted to update software on a server, she said, adding that it is expected to be corrected before Tuesday.
The spokeswoman said she could not confirm the number of people affected by the problem, but said about 8 million people download Windows XP software updates each week.
The news does not bode well for Windows XP users who are at risk from two serious security holes announced by the Redmond, Wash.-based company last month.
The vulnerabilities could leave computers open to malicious hackers and at risk of being temporarily shut down from a denial-of-service attack or used in such an attack on other computers.
Under a denial-of-service attack, a server is flooded with so much Internet traffic that it is rendered inaccessible to legitimate traffic.
The holes were serious enough to prompt the FBI's National Infrastructure Protection Center to urge Windows XP users to disable the Universal Plug and Play feature that contains the holes.
The new operating system, released Oct. 25, has been touted by Microsoft as its most secure operating system ever.
Story Copyright © 2002 Reuters Limited. All rights reserved.
Verwijderd
Precies, waarschijnlijk heeft hij geen idee wat security updates zijnOp dinsdag 15 januari 2002 10:50 schreef exter het volgende:
Hahaha, dit zegt meer over jou dan over ons.
Svenny2002 f*ck die caps, we kunnen wel gewoon lezen hoor.
Nou dit heb ik ook maar eens geprobeerd, de site werd er lekker traag van maar updaten homaar. Is dit tot nu toe de nige oplossing? Heb wel alles gelezen maar een tip als hierboven nog niet gezien, helaasOp maandag 14 januari 2002 19:45 schreef jackindebox het volgende:
als een zonnetje.
succes
Oerbrood!
Verwijderd
Werkt het dan nog niet bij jouw ? het probleem is hier namelijk opgelost [win2k].Op dinsdag 15 januari 2002 16:47 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Nou dit heb ik ook maar eens geprobeerd, de site werd er lekker traag van maar updaten homaar. Is dit tot nu toe de nige oplossing? Heb wel alles gelezen maar een tip als hierboven nog niet gezien, helaas
Zoals ik beschreef dus precies gedaan wat er stond, die regel toegevoegd, en rebooten, maar dus niet updaten, met winxp is dat dus.
Oerbrood!
Verwijderd
Wat zielig dat je het weghaald HIET STOND:Op dinsdag 15 januari 2002 10:04 schreef Svenny2002 het volgende:
Hier stond wat geblaat van een kind van 3
<marquee>Check je mail</marquee>
Normaal doen jullie ook geen winupdate maar wel zeuren als hij eruit ligt NOU ik vindt jou dan eerder een kind van 3 enne ik ben geen 3 dus als je me niet kan lul dan niet over mij TUUP!
Verwijderd
Op dinsdag 15 januari 2002 10:04 schreef Svenny2002 het volgende:
Hier stond wat geblaat van een kind van 3
<marquee>Check je mail</marquee>
<marquee>Tuup STUUR DAN OOK EEN MAIL!!!</marquee>
Eeehhh bij jou wel ja, maar hier nog steeds troubles.Op dinsdag 15 januari 2002 17:05 schreef Hooligan het volgende:
Windows Update doet het alweer
Heeft die regel toevoegen bij iedereen een wel werkende update opgeleverd?
Oerbrood!
Wie is TUUPOp dinsdag 15 januari 2002 17:05 schreef Svenny2002 het volgende:
[..]
Wat zielig dat je weghaalde wat hier STOND:
Normaal doen jullie ook geen winupdate maar wel zeuren als hij eruit ligt NOU ik vindt jou dan eerder een kind van 3 enne ik ben geen 3 dus als je me niet kan lul dan niet over mij TUUP!
Verwijderd
hier ook helemaal niet ik ben al drie dagen bezig met updaten. ik d8 dat het door het netwerkje kwam
Verwijderd
Ja opgelost !!
Ik had het zowel met XP (als met winME op een andere pc, wat ik pas later in de gaten had). Had ik het maar eerder geweten dan had ik xp niet hoeven herinstalleren. Maar je moet inderdaad je dns veranderen. deze staat standaard op automatisch.
suc6

ps : je kan het vinden start/control panel/internet options/properties/network connections/local area connection(right mouse)/properties/highlight internet protocol/klik op properties/use the following dns server adresses aanvinken
en dan bovenstaande Dns invullen
Ik had het zowel met XP (als met winME op een andere pc, wat ik pas later in de gaten had). Had ik het maar eerder geweten dan had ik xp niet hoeven herinstalleren. Maar je moet inderdaad je dns veranderen. deze staat standaard op automatisch.
Zet je dns hier op en je kunt probleemloos je updates binnen halen.DNS to 198.6.1.1 and 198.6.1.2
suc6
ps : je kan het vinden start/control panel/internet options/properties/network connections/local area connection(right mouse)/properties/highlight internet protocol/klik op properties/use the following dns server adresses aanvinken
en dan bovenstaande Dns invullen
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 10:49 ]
Verwijderd
nee, ze hadden het adres of ip veranderd om de dDos aanval nutteloos te maken 
correct me if i'm wrong...
correct me if i'm wrong...
Overigens, als je vanuit Nederland nu een Windows-update doet komt dat gewoon bij een Nederlandse server (xs4all o.a.) vandaan
De update site is niet getroffen door de aanval, omdat die gepland was op windowsupdate.microsoft.com. Aangezien Microsoft perfect ingegrepen heeft door de site naar een Linux OS over te zetten is er niks gebeurt. Sterker nog, je kon gewoon door blijven updaten op http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp.
Zeer tofjes dat ze veiligheid boven arrogantie hebben staan
Zeer tofjes dat ze veiligheid boven arrogantie hebben staan
offtopic:
hij's wel een beetje oud he
hij's wel een beetje oud he
[ Voor 6% gewijzigd door internetinfo op 18-08-2003 12:46 ]
Ik snap er nix meer van ... gister windows opnieuw geinstalled en met isdn lijntje sp1 gedownload .. wil ik vandaag de rest van de updates via kabel inet dlen werkt et niet meer ... als ik accept doe blijven de updats op 0kb/32.M.B staan .. daarna geeft tie "Er zijn geen updates geïnstalleerd" ... lekker vaag weer
en wat is daar het IP van?Wokschotel schreef op 18 augustus 2003 @ 12:07:
Overigens, als je vanuit Nederland nu een Windows-update doet komt dat gewoon bij een Nederlandse server (xs4all o.a.) vandaan
Dan kunnen we dat IP instellen als www.dowload.windowsupdate.com
jongens.. dit is een topic van meer dan een jaar oud
Dit topic is gesloten.
![]()