Toon posts:

PC reboot als internet verbinding wegvalt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik niet goed of ik dit in WOS, NT of IT moest zetten, want het heeft met allemaal te maken, maar dat komt wel goed, denk ik ;)

Mijn probleem is het volgende: Mijn PC reboot automatisch als m'n verbinding zich verbreekt, hetzij omdat ik dat zelf doe, of omdat mijn verbinding eraf valt.
Maar niet altijd. Het rebooten gebeurd alleen als er iemand op onze ftp server zit.

De situatie alhier:
PC1, 2 NICs, 1 voor adsl internet (Mxstream, Planet Advanced), 1 voor 100Mbit netwerk, WinME, Winroute Pro.
PC2, 1 NIC, ftp server, Win98.
Cat 5.5a kabel
Netwerk NICs lopen op full-duplex, 100Mbit.
Internet NIC loopt op half-duplex, 10Mbit.

Ik gebruik WinME als netwerkhost, omdat ik problemen had met Win2k, WinXP me niet aanstaat en Win98(SE) het niet kon bolwerken. Dus advies om Win98(SE)/2k/XP te gebruiken mag achterwege worden gelaten.

Ik heb in de tussentijd al een complete nieuwe install gedaan (op een schone harde schijf), m'n swapfile al aangepast, m'n stacks staan minimaal op 32 (omdat Win er zelf mee kwam dat 4 wel wat weinig was, terwijl ik daar niets in veranderd had), 512Mb geheugen, CPU is een P3-750 en mocht het iets uitmaken, een 350W PSU (;))
PC2 heeft 348Mb en een Celeron-333.

Allebei de PC's worden ook gewoon gebruikt om spelletjes mee te spelen, genome@home te crunchen en op het internet te zitten.

Nu zit ik me dus af te vragen, waarom mijn PC zichzelf reboot als de internet verbinding eraf gaat. Niet echt normaal, lijkt me ;)

Iemand die hier een lichtje op kan werpen?

Verwijderd

ik denk dat je is moet kijken naar de ftp server, waarsch doet die iets geks waardoor je pc gaat rebooten. maw, installeer is een andere; of een nieuwe versie

Verwijderd

Topicstarter
De FTP server is Bulletproof Server 2.15 onder DNS2-Go

De clients die we al geprobeerd hebben zijn:
* CuteFTP & Pro
* WSFTP 7
* Flash FXP
* FTP Voyager
* Bulletproof FTP
* Leap FTP
* Bitbeamer
* Smart FTP

Dus als iemand nog een ftp client weet die met bovenstaande server samen weet te werken, graag info :)

Verwijderd

Hier stond een domme reply van Tuxus waarin hij vertelde dat bitbeamer ook goed was. :O

Die stond er dus al in. |:(

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 19:20 schreef Jorden het volgende:
De FTP server is Bulletproof Server 2.15 onder DNS2-Go

De clients die we al geprobeerd hebben zijn:
* CuteFTP & Pro
* WSFTP 7
* Flash FXP
* FTP Voyager
* Bulletproof FTP
* Leap FTP
* Bitbeamer
* Smart FTP

Dus als iemand nog een ftp client weet die met bovenstaande server samen weet te werken, graag info :)
je moet ook de SERVER veranderen, niet de client...

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01
vriend van me had ongeveer hetzelfde probleem...

BlackIce Defender stond op zn pc
en elke keer als zn verbinding met @Home wegviel, dan stopte de computer dr ook mee... :?
Reboot en overnieuw beginnen...

oplossing was in dit geval simpel:
Bye bye BlackIce, welcome ZoneAlarm... >:)

Leeg - Sinds 20180907

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Ik vind het een beetje vreemd dat je verteld dat windows 98 het niet kan bolwerken maar windows ME dus wel. Volgens mij is windows98 SE met alle servicepacks stabieler dan ME, dus dat zou ik toch aanraden dus.
Waarom zou ME meer kunnen dan 98?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 23:13 schreef mocean het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd dat je verteld dat windows 98 het niet kan bolwerken maar windows ME dus wel. Volgens mij is windows98 SE met alle servicepacks stabieler dan ME, dus dat zou ik toch aanraden dus.
Waarom zou ME meer kunnen dan 98?
Niet elke pc is hetzelfde. Zo werkt bijvoorbeeld mijn Pentium II 233 goed stabiel onder Windows ME, terwijl onze nieuwe AMD XP 1.4 Ghz even snel Windows ME start als de Pentium II. Er zit dus toch iets fout denk ik bij die AMD XP :).
Ik vind het desalniettemin een beetje kortzichtig om te roepen dat ME altijd slecht(er) is.

Maar goed: topicstarter, wat je altijd nog kunt proberen is het volgende:
- een andere gateway proberen, bijvoorbeeld Windows ICS, Wingate of Sygate. (ik weet het; die hebben als het goed is allemaal geen port mapping, dus dan werkt je FTP ook niet meer) Is het probleem van de reboot opgelost (beetje flauw)
-of gewoon simpeler: je FTP server verplaatsen naar je pc waarop het internet binnenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
-of gewoon simpeler: je FTP server verplaatsen naar je pc waarop het internet binnenkomt
Dat is dus datgene dat we gaan proberen a.s. week, met een mapping naar de andere PC :)

En nog even iets wat betreft de ftp client. M'n vriendin dacht dat dat (onderdeel van) het probleem was. Nee dus :)

Ook nog iets dat ik zal proberen a.s. week is voorlopig Winroute Pro in de ijskast zetten en kijken of ICS het nu een beetje normaal doet. Ik zal dan alleen even op zoek moeten naar een ander firewall programmaatje, maar die heb ik gelukkig in overvloede hier liggen.

Alvast bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1