Micro ATX Form Factor

Pagina: 1
Acties:

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik zoek voor m'n vriedin haar Kompak Presario 2240 een betaalbare upgrade. Niks klokken of gamen, gewoon wat office pielen. Nu begrijp ik uit een community van Kompak dat de 2200 serie (desktop model geen tower) gebruik maakt van een MicroATX bordje.
Deze bordjes hebben toch een afmeting van ca. 200 x 220 mm, of geldt dat alleen voor onderstaand mobo?
Die kast is dubbel zo groot. En toen ik eerder een nieuw PCI kaartje erin heb gestopt is mij niet opgevallen dat maar de halve kast gevuld was...

Voordat ik 'm weer onder alle troep vandaan haal (wanneer leert ze nou opruimen!!! :() en 'm open schroef, wil ik weten of er mensen zijn die dit mij zo kunnen vertellen.

Is dit trouwens wat?:
PCCHIPS 810LMR v7 Socket A/SIS730
256 MB SD-Ram PC-133 OEM 16x8
AMD Duron 1000 MHz Socket A
Cooler Socket 370,Socket A > 900 MHz

wat voor voeding moet ik hebben voor een duron 1GHz? Ik heb geen ervaring met AMD's.

thnx.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als je alleen wilt gaan tekstverwerken/internetten --> Celeron nemen... Veel minder gezeik...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op vrijdag 11 januari 2002 16:53 schreef BadVibes het volgende:
Ik zoek voor m'n vriedin haar Kompak Presario 2240 een betaalbare upgrade. Niks klokken of gamen, gewoon wat office pielen. Nu begrijp ik uit een community van Kompak dat de 2200 serie (desktop model geen tower) gebruik maakt van een MicroATX bordje.
Deze bordjes hebben toch een afmeting van ca. 200 x 220 mm, of geldt dat alleen voor onderstaand mobo?
Die kast is dubbel zo groot. En toen ik eerder een nieuw PCI kaartje erin heb gestopt is mij niet opgevallen dat maar de halve kast gevuld was...

Voordat ik 'm weer onder alle troep vandaan haal (wanneer leert ze nou opruimen!!! :() en 'm open schroef, wil ik weten of er mensen zijn die dit mij zo kunnen vertellen.

Is dit trouwens wat?:
PCCHIPS 810LMR v7 Socket A/SIS730
256 MB SD-Ram PC-133 OEM 16x8
AMD Duron 1000 MHz Socket A
Cooler Socket 370,Socket A > 900 MHz

wat voor voeding moet ik hebben voor een duron 1GHz? Ik heb geen ervaring met AMD's.

thnx.
Ik heb hier een amd 1000 met 30g 7200 dvd brander geluidkaart tnt 2 2 netwerkaarten en dat op een 230 wat. Dus daar heb je wel genoeg aan. En Moartn zegt van die celeron is ook een goed idee weinig warmte energiverbruik.

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
maar als ik een MicroATX bordje moet hebben zoals mnr. Kompak zegt (weet dus niet of het waar is, er komt wel onboard geluid en vga uit de kast) dan lijkt mij dat PCchips bord voor € 92,- wel een sterke toch? Of zijn er ook celeron MicroATX bordjes voor die prijs?

Nog een vraag. Waar worden de MicroATX bordjes over het algemeen voor gebruikt?

<edit>Heb je nog een speciale, zwaardere koeling nodig voor een Duron 1GHz?</edit>

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op vrijdag 11 januari 2002 17:07 schreef BadVibes het volgende:
maar als ik een MicroATX bordje moet hebben zoals mnr. Kompak zegt (weet dus niet of het waar is, er komt wel onboard geluid en vga uit de kast) dan lijkt mij dat PCchips bord voor € 92,- wel een sterke toch? Of zijn er ook celeron MicroATX bordjes voor die prijs?

Nog een vraag. Waar worden de MicroATX bordjes over het algemeen voor gebruikt?

<edit>Heb je nog een speciale, zwaardere koeling nodig voor een Duron 1GHz?</edit>
Voor de koeling kan je gewoon zo'n coolmaster ding van 15€ voor gebruiken.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ik zou sowieso al oppassen met een AMD in zo'n compaq te bouwen.. Meestal hebben die namelijk een behoorlijk lichte voeding in zo'n systeempje zitten, en daar kun je wel eens problemen mee krijgen...

Celeron is een stuk beter qua stroomverbruik!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd een asus p2b in een deskpro EP kast te stoppen. Past direkt....totdat ik de AGP kaart wilde installeren. Die zit op het originele compaq bord precies 1 slot opzij ----> paste dus niet.
Maar met zo'n volgestopt PCChips bord heb je daar geen last van.
Pagina: 1