Opensource backup programma

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik ben dus (zelfs als newbie programmer (onder Linux tenminste)) "begonnen" aan een backupprogramma... Het is de bedoeling dat het in C++ geschreven wordt. (sommige delen in perl oid als het moet)

Is er iemand die er intresse voor heeft/ eraan wil meewerken? Als meer info gewenst is kan ik die je natuurlijk geven...

Ik weet wel dat er vele, (nu nog) geavanceerdere proggies bestaan (AMANDA en dergelijke) maar ik heb wel een paar ideeen die erg handig zijn die AMANDA ed niet heeft.

bv:
• Direct op het netwerk kunnen zetten, op meerdere pc's zetten...
• direct op CD (of zip drive/jaz drive, andere) kunnen fikken, met de optie er een bootable CD van te maken

En nog van dat.

Ideen zijn welkom. Namen ook. Gewoon "veel geluk" oid ook :+
Maar flame niet :(

• lvh
Echt niemand?

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 06:47

Blaasvis

Cidora \o/

miscchien moet je het eens in de programeer sectie van het forum ik denk dat hier alleen maar non windows mensen zitten en geen programeurs.

veel Succes :)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• lvh
Op vrijdag 11 januari 2002 20:26 schreef blowfish het volgende:
miscchien moet je het eens in de programeer sectie van het forum ik denk dat hier alleen maar non windows mensen zitten en geen programeurs.

veel Succes :)
Ik heb het in LA gevraagd. 2 modjes zeiden dat dit in NWOS moest, en als het ergens anders moest zou het al verplaatst zijn door Jotti...

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
heb je al op sourceforge.net gekeken of er niet al een ander project rondloopt waar je je bij aan kan sluiten?

Verwijderd

Hij staat prima in NOS hoor.
Als er geen reacties op komen, dan kan ie altijd nog verplaatst worden als je er om vraagt :)

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 11 januari 2002 16:53 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Is er iemand die er intresse voor heeft/ eraan wil meewerken? Als meer info gewenst is kan ik die je natuurlijk geven...
* moto-moi maakt geen backups :)
(En kan met moeite een klein php scripje inelkaar zetten :D)
Ik weet wel dat er vele, (nu nog) geavanceerdere proggies bestaan (AMANDA en dergelijke) maar ik heb wel een paar ideeen die erg handig zijn die AMANDA ed niet heeft.

bv:
• Direct op het netwerk kunnen zetten, op meerdere pc's zetten...
• direct op CD (of zip drive/jaz drive, andere) kunnen fikken, met de optie er een bootable CD van te maken
Het grote voordeel van Opensource is, dat je niet zelf een programma helemaal van scratch hoeft te schrijven, maar je kunt ook gewoon een source pakken, aanpassen, en een patch naar de maker van het originele programma sturen.. Waarom begin je daar niet mee ?
Ideen zijn welkom. Namen ook. Gewoon "veel geluk" oid ook :+
Maar flame niet :(
Ok, dan rest mij niets anders dan jou veel succes te wensen... :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• lvh
Ik wil er mee beginnen, en opensource stukken gebruiken natuurlijk...

Over netwerk zou ik een FTP'tje oid runnen, op een of andere vage port (onder 1024, sommige sysads bannen alles boven 1024)

Voor het archiveren, een grote tarball maken en dan mooi netjes XORren oid :P

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 11 januari 2002 21:51 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Ik wil er mee beginnen, en opensource stukken gebruiken natuurlijk...
En dan 'credit where credit is due' neem ik aan ? :)
Over netwerk zou ik een FTP'tje oid runnen, op een of andere vage port (onder 1024, sommige sysads bannen alles boven 1024)
Voor het archiveren, een grote tarball maken en dan mooi netjes XORren oid :P
Ik dacht dan een van de vele backupprogramma's die bij Freshmeat.net staan, ook zo'n functie had ?
Verder is ftp niet zo veilig qua wachtwoorden. Beter kun je de ftp-client van ssh gebruiken, omdat anders dingen over een netwerk gaan, die niet voor anderen oren bestemd zijn :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• lvh
Op vrijdag 11 januari 2002 21:56 schreef moto-moi het volgende:

[..]

[..]

Ik dacht dan een van de vele backupprogramma's die bij Freshmeat.net staan, ook zo'n functie had ?
Verder is ftp niet zo veilig qua wachtwoorden. Beter kun je de ftp-client van ssh gebruiken, omdat anders dingen over een netwerk gaan, die niet voor anderen oren bestemd zijn :)
Stuurt FTP zijn passwoorden ook in plaintext? Zoals Telnet? Ik heb eens een Telnet packetje ontleed en daar stond dus de pass in plaintext in :(

• lvh
Op vrijdag 11 januari 2002 21:56 schreef moto-moi het volgende:

[..]

[..]

Duh, tuurlijk credit ;)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 12 januari 2002 10:27 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Stuurt FTP zijn passwoorden ook in plaintext? Zoals Telnet? Ik heb eens een Telnet packetje ontleed en daar stond dus de pass in plaintext in :(
Ja. Veel protocollen doen het, ik noem maar pop3 (dat overigens ook versleutelde paswoorden ondersteunt). Als je tcpdump draait op een netwerk waar een outlook draait, zie je om de minuut zo'n beetje een paswoord voorbijkomen...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1