[freesco] port forward doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16
Hoi,

ik ben echt een complete 100% originele freesco/linux newbie, vandaar deze waarschijnlijk eenvoudige vragen. Heb al heel wat gesearched, maar ik snap er gewoon nog niet genoeg van om dat in mijn situatie toe te passen.

Het probleem (het zijn er een aantal):

Ik wil tijdelijk een FTP op m'n clientpc (IP: 192.168.0.1). Hiervoor moet ik blijkbaar portforwarden. Ik heb dat eerst via setup geprobeerd, maar daar leek het alsof hij hem niet "parsed". Ik heb het nu via ipportfw gedaan, met het volgende command: ipportfw -A -t 192.168.0.3/21 -R 192.168.0.1/21. Het staat nu wel gewoon goed bij het Freesco Control Panel (eerst stond daar gewoon t,21,192.186.0.1/21, ongeparsed zeg maar). Probleem: dit werkt voor geen meter, hij linkt hem niet door via m'n lokale adres, ook niet via m'n inet IP adres.

Volgende "probleem":
ik wil daarna tijdelijk de public HTTP van freesco gebruiken. Ik heb weinig zin om dit met floppy's te doen, dus heb ik gepoogd Samba te installeren. Elke keer als hij boot komt er nu wel te staan: Loading Samba Daemon.... DONE, maar hoe moet ik nu verder? Is het mogelijk om die freeso bak gewoon tussen m'n andere clients te hebben staan in netwerkomgeving zodat ik via het netwerk de files kan overplaatsen?

Volgende punt:
Ik wil later voor 1 site wat hosting gaan doen (die van m'n zelf :D ), maar is het mogelijk om PHP en Mysql op die bak te krijgen? En loopt dit een beetje op m'n systeem (site: max. hits: 20 per dag)?

Tenslotte:
hoe kom ik aan een FTP progje voor op die freesco bak zodat er toch geupload kan worden als m'n client dat niet meer doet?

systeem:
P100
8mb ram
HD 420mb (freesco erop)

Alvast hartelijk bedankt, ik weet dat dit heel wat vragen zijn! :)

• Rickbv
niemand??? :'(

• Rickbv
Wie helpt mij eruit? Is de vraag dan écht zo stom?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

UTFS?
hebbie de freesco site/forun/faq getjekt?

• Rickbv
Ja, ik heb gezocht, ik heb het freesco forum gesject. Maar daar snap ik gewoon niet alles van :(

Samba heb ik nu trouwens werkend, das er dan alvast 1 minder :)

Ik weet nu iig dat ik miniSQL moet hebben, maar hoe installeer ik PHP? Ik weet niet eens hoe je een file verplaatst }:O of hoe je omhoog LS'ed (/me is cd.. gewend :Y) )

Ik heb ook een FTP programma gevonden, maar wat ik eigenlijk zoek is een FTP server programma. Nu zal dit niet zo heel moeilijk zijn, maar wanneer ik listpkg www.freesco.org/~wapr/ intik, krijg ik een HTTP 1.1 / 404not found terug. Ik heb namelijk het gevoel dat daar heel veel mooi proggie's opstaan *D

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Op vrijdag 11 januari 2002 16:40 schreef Rickbv het volgende:
[...]
Ik wil tijdelijk een FTP op m'n clientpc (IP: 192.168.0.1). Hiervoor moet ik blijkbaar portforwarden. Ik heb dat eerst via setup geprobeerd, maar daar leek het alsof hij hem niet "parsed". Ik heb het nu via ipportfw gedaan, met het volgende command: ipportfw -A -t 192.168.0.3/21 -R 192.168.0.1/21.
[...]
Volgens mij moet je je externe IP van je Freesco bak opgeven, niet het 192.168 adres.

• Rickbv
Op zondag 13 januari 2002 13:52 schreef MetHod het volgende:

[..]

Volgens mij moet je je externe IP van je Freesco bak opgeven, niet het 192.168 adres.
Is daar geen variabele voor ofzo? Ik heb namelijk een dynamisch IP adres, en ik reconnect best nog wel eens vaak. Maar ik zal het nu even proberen met m'n dynamische IP of het werkt :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Tja uhm

Ik doe het altijd via het control panel, en da gaat altijd goed. Misschien dat het met FTP ietsje anders zit, dit heb ik zelf namelijk niet draaien.

• Rickbv
Nou, dit werkt ook niet :(

en als ik het via de browser doe, krijg ik iets wat hij niet 'ziet'.
Prot Local Addr/Port > Remote Addr/Port

TCP 212.64.86.94/810 > 192.168.0.1/80

t,211,192.168.0.1/80

(poorten slaan ff nergens op)
eerste met ipportfw, 2e met browser. Ik baal er gewoon van, waarom heeft hij het lef om het niet te doen?? >:)
Pagina: 1