[Mandrake] geforce 2mx kom niet door installatie

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Ik ben een ongelovelijke Linux n00b laten we dat voorop stellen ;)

Ik heb Mandrake Linux 8.0 gedownload en gebrand. Laten booten van cd en de installatie wordt helemaal doorlopen. Ik heb maar voor de makkelijke manier gekozen.

Als ik echter aan het einde kom van de installtie wil die weten wat voor videokaart ik heb. Nou ik hbe een Asus v7100T oftewel een geforce 2 mx. Alleen beide kaarten kan ik niet vinden in de lijst. En ik kan ook geen generic driver in het lijstje vinden :?
ik heb al wat andere kaarten geprobeerd, maar dat doet ie het niet, en gaat dus niet verder met de installatie :(

Hoe kom ik nu verder??? iemand een id?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mandrake 8.1 downloaden.
Die herkende mijn geforce 2 ding wel in 1x geloof ik.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Geen generic driver? de laaste keer dat ik mdk 8.0 istalleerde zat ie er gewoon in.
Daarna moet je de nvidia drivers voor linux van hun site halen (wel de readme lezen)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb ik ook gehad..

Oplossing: Others volgens mij aan klikken en dan chipdriver (in iedergeval je moet terecht komen waar je de videokaartdriver moet kiezen.. kies hier ook unlisted of iets dergelijks en tada .. hij doet het gewoon ..

Zo dit is best vaag... maar het komt er op neer .. klik niks met een merk aan..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Gewoon X installeren met generic drivers (640x480x8bit) en dan van www.nvidia.com de NVIDIA_GLX en NVIDIA_kernel packages downloaden en installeren, verdere instructies staan op de site.
Vervolgens je /etc/XF86Config aanpassen waarvoor ook aanwijzingen staat op de site van nvidia.

Rookworst zonder R is ook worst.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
bedankt voor de antwoorden. ik ga denk ik gewoon ff de nieuwste distru downloaden. Als die dan nog niet herkent wordt de alternatieven proberen
Pagina: 1