Software Raid bijpluggen, RH7.2

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier dus een RedHat 7.2 bak staan met een software raid config. Me net nieuwe schijf zou eigenlijk ook in die comfig moeten. Kan dat? En zo ja hoe? De andere schijf is ext3, hoe maak ik die nieuwe ext3?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Op vrijdag 11 januari 2002 16:13 schreef Blubber het volgende:
Ik heb hier dus een RedHat 7.2 bak staan met een software raid config. Me net nieuwe schijf zou eigenlijk ook in die comfig moeten. Kan dat? En zo ja hoe? De andere schijf is ext3, hoe maak ik die nieuwe ext3?
Als je bedoelt dat de nieuwe schijf in de bestaande RAID set mee moet gaan doen met behoud van gegevens, dan zul je vrees ik een backup moeten maken, de boel poetsen en vervolgens de nieuwe RIAD volumes aanmaken. En daarna tot slot de backup terugzetten !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 16:49 schreef Papillon het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat de nieuwe schijf in de bestaande RAID set mee moet gaan doen met behoud van gegevens, dan zul je vrees ik een backup moeten maken, de boel poetsen en vervolgens de nieuwe RIAD volumes aanmaken. En daarna tot slot de backup terugzetten !
Klote, ik kan die raid niet backuppen, daar heb ik een factoor 10 te weinig ruimte voor. Maar hoe maak ik een gewone ext3 partitie aan dan?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Eerste fdisken of een andere partitionerings progsel gebruiken.

Natuurlijk niet vergeten de fs type goed te zetten !

Vervolgens de fs aanmaken. Weet zelf het fijne niet met ext3fs, maar ext2fs maak je met mke2fs. Misschien dat je ext3fs ook kunt aanmaken hiermee met een fs parameter, of dat het proseltje nu mke3fs heet.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op vrijdag 11 januari 2002 17:05 schreef Papillon het volgende:
Eerste fdisken of een andere partitionerings progsel gebruiken.

Natuurlijk niet vergeten de fs type goed te zetten !

Vervolgens de fs aanmaken. Weet zelf het fijne niet met ext3fs, maar ext2fs maak je met mke2fs. Misschien dat je ext3fs ook kunt aanmaken hiermee met een fs parameter, of dat het proseltje nu mke3fs heet.
mke2fs -j dus :)

If it ain't broken it doesn't have enough features