Toon posts:

cpu / heatsink temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 911 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Asus probe gaf na een uurtje quake 65 graden aan voor mijn thunderbird 1400. Ik besloot om even aan mijn heatsink te voelen hoe warm deze dan wel niet was.
Mijn cpu was volgens asus probe 65 maar me heatsink voelde wel een klein beetje warm, maar niet echt warm/heet.

De pc draait vrij stabiel op win2k en ik heb wel eens gelezen dat de tempsensoren van asus mobo's de temperatuur wel eens niet correct doorgeven.

mijn vraag: Als mijn cpu 65 graden is, hoe heet is mijn heatsink dan ongeveer. Ook 60 graden of juist weinig?

ps. systeem in signature

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
coolermaster fcpga ( dat zijn die cellys :) ) , die passen ook wel op SoA's maar ik raad dan toch een speciaal voor socket a ontworpen heatsinkje. Daarom zal ie wel zo warm worden...

edit:

heatsink is "koeler" want heeft groter oppervlak om warmte weg te krijgen dan je proc/core

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

65 Graden is niet zo'n ramp denk ik... En Asus zit er inderdaad verdraait vaak naast volgens mij :). Probeer eens een ander progje je om je temp te meten. (motherboard monitor geloof ik, zal wel op download.com te vinden zijn ofzo)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
welke zal je dan aanraden, niet te veel geluid graag/goede koeling en het mag wel wat kosten :)

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
als het mag wat kosten, en weinig geluid, dan is waterkoeling natuurlijk uitstekend, maar ik weet niet of je daar aan wilt beginnen. Ik zou de search er ff op nalezen met welke koelers de mesnen hier de beste ervaring hebben. Die van mij is een Globalwin die ik verbouwd heb met 2 koelers erop enzo... die is duz niet los te koop :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

NoiseControl Silverado maakt niet zoveel herrie :)

Prob : het is ook niet de koelste...maar koel genoeg volgens mij

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Op vrijdag 11 januari 2002 16:11 schreef k1ller het volgende:
welke zal je dan aanraden, niet te veel geluid graag/goede koeling en het mag wel wat kosten :)
Ik zeg (zoals ik ook in meerder topics dat zeg) neem de Spire Superrock. Deze heeft een 70mm fan en maak (omdat hij minder hard draaid) minder geluid.
De tech specs moet je zelf maar zoeken op www.spire.nl

PS. De coolertje houd mijn 1500 @1900+ op 47C stressed.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 16:26 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Dat is wel zeer netjes voor een cooler van 12 euro.
Zijn er meerdere mensen die deze cooler hebben en wat zijn jullie bevindingen?

Verwijderd

Topicstarter

[..]
Maar ik geloof dat athlons een stuk warmer worden dan de XP's.
Dus ik denk niet dat deze een hele goede koeling zal geven ?
:?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik zeg (zoals ik ook in meerder topics dat zeg) neem de Spire Superrock. Deze heeft een 70mm fan en maak (omdat hij minder hard draaid) minder geluid.
De tech specs moet je zelf maar zoeken op www.spire.nl

Hoe is deze koeler te bevestigen? Moet je hier ook met een schoevendraaier kloten?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1