Ok probleem. Ik wou net wat uittesten op m'n BSD-machine (zie [OpenBSD] multihomed).
Staat er op't scherm (meerdere keren):
Das lekker!
Dus ik balen en ff kijken, maar ik kan niks meer, niet meer inloggen, etc. Rebooten durf ik op dit moment nog niet aan (probeer ik vanavond), want hij doet z'n werk nog, maar misschien na reboot niet meer.
Nou dacht ik dat BSD dat wel opving, bad clusters, maar goed.
Nou wil ik die machine (die perfect ingesteld staat (voor zover ik weet
)) niet helemaal opnieuw gaan inrichten, maar clonen.
Ik heb in't verleden als eens ghost (disk to disk) geprobeerd, maar die klaagt over bad clusters en wil NIET verder gaan, ook niet met verschillende switches om gewoon door te gaan...
Wat nu?
Ik zat te denken: kan ik bijvoorbeeld de disk in een linux-machine hangen en met dd een image maken en terugzetten op andere hdd?
Of kan dd dat allemaal niet?
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom. Ik hoop alleen dat als de hdd in z'n geheel is gecrashed dat ik iig de instellingen terug kan halen zodat ik niet alles opnieuw hoef te bouwen.
Graag advies aan deze newbie :]
Staat er op't scherm (meerdere keren):
code:
1
2
| pciide0:0:0 recal drive fault. wd0a: device fault reading fsbn xxxxx to xxxxx, retrying |
Das lekker!
Dus ik balen en ff kijken, maar ik kan niks meer, niet meer inloggen, etc. Rebooten durf ik op dit moment nog niet aan (probeer ik vanavond), want hij doet z'n werk nog, maar misschien na reboot niet meer.
Nou dacht ik dat BSD dat wel opving, bad clusters, maar goed.
Nou wil ik die machine (die perfect ingesteld staat (voor zover ik weet
Ik heb in't verleden als eens ghost (disk to disk) geprobeerd, maar die klaagt over bad clusters en wil NIET verder gaan, ook niet met verschillende switches om gewoon door te gaan...
Wat nu?
Ik zat te denken: kan ik bijvoorbeeld de disk in een linux-machine hangen en met dd een image maken en terugzetten op andere hdd?
Of kan dd dat allemaal niet?
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom. Ik hoop alleen dat als de hdd in z'n geheel is gecrashed dat ik iig de instellingen terug kan halen zodat ik niet alles opnieuw hoef te bouwen.
Graag advies aan deze newbie :]