luidsprekersteunen aan muur - geen schroef in box?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NetWorker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12 19:51
Ik heb een tweetal luidsprekers welke ik aan de muur wil ophangen. Nu weet ik dat daar mooie steunen voor te koop zijn alleen wil ik een set waarbij ik niet hoef te boren in de boxen. Ik zoek me suf op het Internet maar kan geen bevredigend product vinden. Wie kan me helpen? Liefs links naar Nederlandse sites met plaatjes.

Info over de boxen: Audio-Pro Avantek One, Dimensies: (WxHxD mm) 190x290x260 mm, gewicht tot 25kg.

(http://www.audiopro.com/products/avantek_one.htm)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vogels heeft daar een set voor. Ik weet geen website, maar ga daar zelf altijd voor naar de winkel.

Ik weet dat eddo ze gebruikt om z'n kleine speakers op te hangen :P. (PS: daarmee staan de speakers op een voetje, dat aan de muur bevestigd is).

BTW: boren of schroeven in een speaker is inderdaad niet leuk (want je wil het niet), maar is uiteindelijk vaak wel esthetischer en het is ook niet echt schadelijk voor je speaker (kleine parkertjes in een speaker schroeven, that is).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• NetWorker
Die van Vogels ken ik. Zodoende ben ik min of meer op deze vraag gekomen. Ik denk dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg... ;(

Misschien heb je gelijk en moet ik toch maar gaan schroeven. Hebben jullie nog tips en opmerkingen waarop ik dan moet letten bij het maken van een keuze? Misschien tips van winkels met een groot assortiment van dit soort beugels?

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op vrijdag 11 januari 2002 17:43 schreef NetWorker het volgende:
Die van Vogels ken ik. Zodoende ben ik min of meer op deze vraag gekomen. Ik denk dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg... ;(

Misschien heb je gelijk en moet ik toch maar gaan schroeven. Hebben jullie nog tips en opmerkingen waarop ik dan moet letten bij het maken van een keuze? Misschien tips van winkels met een groot assortiment van dit soort beugels?
De gamma heeft ze allemaal als het goed is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• NetWorker
je bedoelt die van vogel.... zit net te kijken en ik weet niet wat ik er van moet vinden... heb niet meteen zoiets van: die moet ik hebben... ik kijk liever even verder... in ieder geval bedankt voor de attentie.

• JvS
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

omg, die site is er wel :) www.vogels.nl (wat is het leven toch vaak simpel :z).

De steun heet vlb200 en voldoet denk ik wel aan je eisen :). Verkrijgbaar bij Een heleboel hifizaken :).

Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.nl/Nederlands/Images/vlb200.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.nl/Nederlands/Images/s_0203.jpg

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Eigenlijk heb je voor al die boohshelf speakers toch gewoon een pilaartje nodig of iets om ze aan de muur te bevestigen.

Speakers klinken toch het beste (wat betreft het hoog) als je ze op oorhoogte hebt hangen?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:30
Op vrijdag 11 januari 2002 18:04 schreef JvS het volgende:
omg, die site is er wel :) www.vogels.nl (wat is het leven toch vaak simpel :z).

De steun heet vlb200 en voldoet denk ik wel aan je eisen :). Verkrijgbaar bij Een heleboel hifizaken :).

Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.nl/Nederlands/Images/vlb200.jpg [afbeelding]
Die van dit plaatje heb ik (in een iets minder fraaie uitvoering)
Werkt perfect. Maar uiteraard heb ik ze laten modden 8-)
Ze waren te klein om mijn bookshelf speaker in de lengte "beet te pakken" en dat was wel nodig. Dus heeft een constructiebedrijf de beugel vervangen door een dubbel zo lange.

Ideaal voor als je niet wilt boren (daarom was dit type ook mijn keuze). Nu ik wat meer van speakers afweet, boeit het boren erin me niet meer zo. Zolang je (zoals JvS al opmerkte) maar niet DOOR het hout heenboort/schroeft
Pagina: 1